Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa de predictibilitate pe fondul pandemiei pare a fi cuvântul de ordine pentru piața de comerț electronic, în opinia DPD România, cu toate că estimările sunt pozitive și arată o creștere de cel puțin două cifre. Deși nu va fi atins nivelul de anul trecut, analiștii companiei preconizează o creștere generală cuprinsă între 10 și 13%, respectiv de 20% în privința nivelului volumelor livrate de DPD România.

„Cea mai mare provocare este legată de evoluția pieței pe termen scurt și mediu pe fondul impredictibilității generate de impactul pandemiei.Ceea ce va urma în următoarea jumătate de an rămâne, mai mult sau mai puțin, o necunoscută dificil de prins într-o schemă, iar aceasta reprezintă provocarea numărul unu pentru orice business. În acest context, nu este deloc întâmplător că am constatat o încetinire a capacității financiare a unora dintre clienți. Ceea ce, să recunoaștem, este de asemenea o provocare majoră, pentru că un eventual blocaj poate duce la <<griparea>> întregului lanț“, a declarat Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager DPD România, pentru Tranzit. Pentru a putea face față cu succes la toate aceste provocări, compania va continua ritmul bugetat de investiții, cea mai nouă acțiune în acest sens fiind un nou serviciu, denumit „Predict“, prin intermediul căruia clienții finali beneficiază de un grad crescut de predictibilitate prin cunoașterea unui interval mai precis pentru livrare. Planurile de investiții includ, de asemenea, extinderea depozitelor din București și dezvoltarea hub-urile de la nivel național, precum și achiziția unei noi soluții pentru plata cu cardul direct la curier. Nu în ultimul rând, aceștia din urmă vor beneficia în perioada următoare și de reînnoirea echipamentelor, a mai completat Elena Andrei.

Creșteri în limite normale de Paște și Ziua Copilului

În privința volumelor de livrări corespunzătoare perioadei de Paște, potrivit cifrelor furnizate de DPD România acestea au fost în creștere și în acest an, în special pe segmentul de jucării și produse pentru copii, însă nu atât de mare ca în anii trecuți. „Creșterea generală a fost de 10% față de 2020. Fără a fi ceva spectaculos, putem constata că s-a intrat într-o oarecare rutină a comerțului electronic, care crește încet, dar sigur, după ce anul trecut am avut de a face cu un adevărat fenomen al cumpărăturilor online, odată ce oamenii au fost nevoiți să stea în casă timp de mai multe săptămâni. O altă explicație a creșterii mai puțin spectaculoase decât cea la care se gândeau cei mai optimiști dintre noi este și aceea că românii au devenit mai atenți la cheltuieli. Pe fondul campaniei de vaccinare și a perspectivei relaxărilor, clienții și-au împărțit bugetul de achiziții punând accent mai mare pe ieșiri în weekend, vacanțe, concedii“, a explicat Elena Andrei, care prognozează ca tendința de creștere ușoară să se păstreze și pentru campania dedicată Zilei Copilului.

Companiile de curierat fac bilanțul ultimului Black Friday și anunță livrări record. Weekend-ul care a urmat Black Friday a consemnat cel mai mare număr de livrări din acest an, creșterile de volume raportate de DPD România fiind spectaculoase: un număr dublu de colete față de o zi normală, o creștere de peste 10% față de cea mai aglomerată perioadă din lockdown (aprilie-mai) și de 30% față de perioada Black Friday de anul trecut.

Plata cu cardul la curier a fost cu 25% mai utilizată față de luna precedentă, în vreme ce modalitatea de plată cu cardul online a fost preferată în cazul a 45% din numărul total de comenzi. De asemenea, reprezentanții companiei de curierat anunță o creștere cu 81% față de precedentul Black Friday a livrărilor în dpdBox, lockerele celor de la DPD România

Home & Deco, jucăriile și articolele pentru copii sunt categoriile de produse aflate în topul livrărilor. Urmează produsele cosmetice și fashion, cărțile și articolele sportive. În topul livrărilor s-au mai aflat electronicele, produsele de birotică și de bricolaj.

În ceea ce privește clasamentul celor mai activi e-shopperi din România, cele mai multe colete au fost livrate în București (23,57%), Cluj-Napoca (4,80%), Timișoara (4,57%), Constanța (3,76%), Brașov (3,27%) și Iași (3,10%). DPD România a efectuat de asemenea un număr important de livrări în Ploiești (2,55%), Craiova (2,45%), Oradea (2,39%) și Arad (2,21%).

Compania se așteaptă la noi creșteri, pentru că urmează o perioadă aglomerat în ceea ce privește cumpărăturile online: ziua de Black Friday din majoritatea țărilor europene, care va fi în 27 noiembrie, și Sărbătorile de iarnă.

Știm din alți ani că există foarte mulți români care sunt atenți la ofertele de Black Friday ale magazinelor online din Europa. Suntem pregătiți pentru acest lucru și ne așteptăm ca la Black Friday Internațional să înregistrăm creșteri de aproximativ 40% la expedierile din Europa spre România”, a declarat Karla Codrea, CEO DPD România.