DPD România a deschis un nou depozit lângă București, la Bragadiru, pe o suprafață de 3.000 de mp. În plus, pentru a-și eficientiza operațiunile în contextul unui Black Friday cu volume record, compania de curierat a relocat o parte din depozitele din țară în spații mai mari și a demarat o campanie de angajare a peste 300 de oameni în toată țara.
În noul depozit din Bragadiru s-a investit aproximativ de 500.000 de euro, preponderent în utilaje și echipamente (cântare, scannere și conveiere extensibile). Acesta va prelua o treime din fluxul de livrări care trece în prezent prin depozitul din Mogoșoaia și vizează în special eficientizarea livrărilor și ridicărilor din zona de sud a Bucureștiului și a județului Ilfov. Se urmărește evitarea traficului, a distanțelor mari și livrarea unui număr cât mai mare de colete într-un timp cât mai scurt, spun reprezentanții companiei. Investiția va duce la crearea a aproximativ 100 de noi locuri de muncă – angajați la depozit și curieri, anunță DPD.
„Am luat în calcul modificarea comportamentului consumatorilor care preferă din ce în ce mai mult cumpărăturile online, având, pe bună dreptate, pretenții mai mari legate de siguranța și rapiditatea livrărilor. De aceea ne-am străduit să deschidem acest nou depozit într-un termen foarte scurt, pentru a fi funcțional cu ocazia perioadelor de vârf ale acestui an, Black Friday și sărbătorile de Crăciun, când toate estimările ne arată că vom avea volume cu până la 25% mai mari decât anul trecut”, a declarat Karla Codrea, CEO DPD România.”, a declarat Karla Codrea, CEO DPD România.
Cele mai mari creșteri de livrări înregistrate anul acesta de firma de curierat DPD România au fost de Paște când, din cauza pandemiei și restricțiilor impuse în starea de urgență, Românii au comandat foarte mult online, înregistrându-se creșteri de 58%, față de aceeași perioadă a anului trecut. În luna mai 2020, DPD România anunța o creștere de 36% a cifrei de afaceri. Tot în luna mai, livrările internaționale înregistrau o creștere de 28% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Acum, în același context pandemic, DPD România se așteaptă la comenzi online record de Black Friday. Estimările firmelor de curierat arată o creștere cu cel puțin 35% față de o zi normală și cu 45% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Pierderi dublat valoric pentru piața de curierat în 2019 comparativ cu datele din 2018. Astfel, potrivit cifrelor analizate de Tranzit în Topul firmelor de curierat, pierderile raportate de șapte jucători din totalul celor 30 analizați se ridică la 15,42 milioane de euro, față de cele 8,43 milioane de euro în urmă cu doi ani.
Exact ca și atunci, cele mai mari pierderi le înregistrează Delivery Solutions, parte din grupul eMAG, cu un minus de 10,77 milioane de euro. Aceasta este secondata de Urgent Cargus, cu 4,25 milioane de euro, care înregistrează și cea mai spectaculoasă creștere a pierderilor, de 447%, după ce în 2018 a avut pierderi de 778.905 euro. Diferența dintre creanțe și datorii este și ea negativă, ajungând la aproape 60 de milioane de euro, cea mai mare dintre companiile analizate de editorii Tranzit. Exact ca și în 2018, topul este completat de compania sibiană Poșta Atlassib Curier Rapid, care înregistrează un minus de 279.0392 milioane de euro, în scădere semnificativă față de 2018, atunci când pierderile s-au ridicat la 566.902 euro. Și diferența dintre ce are de recuperat și ce are de datorat continuă să fie negativă, în stagnare la circa 1 milion de euro. De remarcat că DPD România a reușit anul trecut să facă profit (1,82 milioane de euro) și a ieșit astfel din topul companiilor neprofitabile, după ce în 2018 înregistra o pierdere netă de 541.861 de euro.
O analiză completă a TOP 30 companii de curierat puteți citi în ediția de septembrie a revistei Logistica.
Foto: adevarul.ro
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit