Ti Insight, citând Reuters și Bloomberg, care la rândul lor se bazează pe declarații ale unor persoane familiarizate cu mersul lucrurilor în cazul vânzării Schenker, este de părere că procesul se apropie de final. Reamintim că cele mai multe firme care au licitat inițial s-au retras între timp, în special Maersk, ceea ce a lăsat două entități despre care se crede că mai sunt interesate să cumpere filiala Deutsche Bahn: DSV și un consorțiu condus de compania de investiții CVC Capital Partners.
Reuters a declarat recent că acestea au evaluat fiecare Schenker la aproximativ 14 miliarde de euro, dar Bloomberg a contrazis informația print-un raport potrivit căruia grupul condus de CVC a prezentat o ofertă de până la 16 miliarde de euro, care ar presupune ca guvernul german să reinvestească pentru o participație de aproximativ 25% în DB Schenker și ca marca DB Schenker și sediul din Germania să fie păstrate. Or, menținerea cartierului general în Germania și posibilitatea ca guvernul german să fie implicat cumva în Schenker cântăresc mult în luarea deciziei. Mai ales că actualul cancelar, Olaf Scholz, declarase acum câțiva ani că executivul se opune vânzării Schenker, posibil influențat de opoziția sindicatelor feroviare germane față de această vânzare. Cu alte cuvinte, Deutsche Bahn și guvernul german ar fi cu atât mai mulțumiți cu cât vânzarea Schenker ar aduce modificări cât mai mici față de situația actuală.
Există și zvonuri că DSV a făcut o ofertă mai mare de 15 miliarde de euro, mai arată Ti Insight, ceea ce, înainte de oferta mai complexă a CVC, îl făcuse candidatul favorit. Deși rapoartele celor două publicații nu sunt neapărat de încredere, este demn de remarcat faptul că CVC poate avea mai multă flexibilitate în elaborarea unei tranzacții, pe când DSV probabil vrea să absoarbă Schenker rapid și eficient, așa cum a făcut și cu alte companii, printre care Panalpina, ceea ce ar putea să nu fie pe placul Berlinului. Pe de altă parte, se pune și întrebarea cât de bun ar fi CVC ca proprietar – deși companiile de capital sunt implicate în firmele pe care le cumpără, dacă nu chiar le conduc.
Oricum ar cântări fiecare dintre aceste aspecte în decizia finală, se pare că nu mai este mult până când ea va fi luată.
Sursă foto: Deutsche Bahn
Dintre operatorii logistici cu cele mai mari 30 de cifre de afaceri în 2023, Aquila conduce în clasamentul activelor, cu 200.343.826 de euro, urmată la mare distanță de Schenker (69.520.718 euro), Gebrüder Weiss (67.707.736), Transmec (42.249.595 de euro) și Lincor (32.241.603). Grupul DSV, cu toate firmele sale, este între Transmec și Lincor, cu active totale de 42.200.361 de euro în 2023. DSV Road a avut active de 20.288.702 în 2023 și în 2022 nu figura cu active, deoarece erau incluse în activele Grupului, iar DSV Solutions a scăzut în 2023 cu 14.674.001 euro, astfel că în total în 2023 DSV a avut active cu 4.864.784 de euro mai mari decât în 2022.
Alte șapte firme au active de peste 20 de milioane de euro, și alte 13, de peste 10 milioane de euro.
Aquila a avut și cea mai mare creștere de active față de 2022, de 29.894.787 de euro, adică 18%, urmată de Gebrüder Weiss (23.688.227, +54%), și de DHL (14.555.282 de euro).
Mai sunt două firme care și-au sporit activele cu peste șase milioane de euro, cinci cu peste două milioane de euro, alte patru cu diferență pozitivă de active, iar dintre cele 15 firme care au avut active mai mici în 2023 decât în 2022 cele mai mari scăderi le-au avut Karl Heinz Dietrich (80.751.601 euro) și Gopet (3.716.989 de euro), plus alte trei firme cu scăderi de peste două milioane de euro, alte patru cu scăderi de peste un milion de euro și câteva cu scăderi mai mici. Aquila are și cea mai mare medie pe cinci ani a activelor, de 143.902.350 de euro, urmată de Karl Heinz Dietrich (76.327.279 de euro), Schenker (68.788.832), Gebrüder Weiss (43.802.707), Transmec (38.512.717), Yusen (20.388.801) și de 16 firme cu o medie de peste 10 milioane de euro.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit