Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Duvenbeck și partenerii săi de afaceri au reușit să își asigure un loc în runda finală a competiției German Logistics Award din acest an prin conectarea inteligentă a serviciilor de transport cu camionul și cu trenul la livrarea mărfurilor către liniile de producție ale producătorului de automobile premium Audi. Accentul s-a pus pe lanțul de aprovizionare al producătorului de automobile, care este operațional de șase luni și aduce o contribuție semnificativă la decarbonizare. Elementul-cheie al proiectului „Relay Zero Supply Chain” este conceptul feroviar Audi în care transportul remorcilor de camion pe calea ferată a devenit o parte integrată a unui sistem logistic complet – de la furnizori la fabrici; grupul Duvenbeck gestionează în mod centralizat serviciile rutiere către și de la operațiunile feroviare. În timp ce, Helrom utilizează o tehnologie patentată pentru serviciile sale de încărcare și transport, care permite încărcarea flexibilă a remorcilor de camion fără a fi nevoie de terminale dedicate costisitoare.

Concret, cele patru fabrici Audi de la cele trei situri operaționale ale companiei din Neckarsulm, Ingolstadt și Győr din Ungaria sunt conectate prin sincronizarea centralizată a transportului cu camionul, având realizată pe calea ferată cea mai mare parte a rutei intermodale. Acest lucru înseamnă că peste 50 de furnizori direcți și un număr mare de furnizori de marfă grupați din șapte țări diferite aprovizionează fiabil unitățile de producție Audi cu aproximativ 6.500 de piese de producție diferite.

Un turn de control de la site-ul companiei Duvenbeck din Niederaichbach este punctul central în care converg toate firele. Datorită rețelei digitale a întregului lanț de transport, este posibil să se urmărească fiecare livrare în parte. Din 5 aprilie anul acesta, trenul bloc cu o lungime de peste 600 de metri face naveta în fiecare zi lucrătoare între terminalele Regensburg și Lébény din Ungaria, un traseu de peste 500 de kilometri. Acest tren transportă 36 de remorci Duvenbeck pe fiecare călătorie. Conceptul generează beneficii în trei puncte centrale: cu 185.000 mai puțini kilometri de transport rutier pe săptămână, o reducere a emisiilor de CO₂ de până la 11.500 de tone pe an și costuri mai mici în general. Duvenbeck utilizează combustibili biogenici, cum ar fi HVO100, pentru a decarboniza prima și ultima livrare.

„Protecția climei și soluțiile de transport sustenabile sunt elemente fundamentale în strategia noastră de afaceri. Pentru a atinge aceste obiective, avem nevoie de idei inovatoare, precum cele pe care le-am introdus în lanțul de aprovizionare împreună cu partenerii noștri Audi și Helrom. Rezultatul nostru excelent în runda finală a German Logistics Award arată că suntem pe drumul cel bun atunci când vine vorba de decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare prin combinarea activităților noastre cu alte industrii.”,

a declarat Hakan Bicil, CEO al Duvenbeck Group.
Câștigătorii și finaliștii German Logistics Award au primit premiile miercuri seara, în cadrul BVL.

În clasamentul activelor pe 2023 ale firmelor de transport din România conduc, ca și în 2022, 2021 și 2022, Internațional Alexander, cu 102,11 milioane de euro, și ILC, cu 61,54 de milioane de euro. Ocupanta locului al treilea din cei trei ani anteriori, Dolo, este acum a cincea, cu 48,87 de milioane de euro, fiind devansată de Routier, cu 51,51, și de Total NSA, cu 50,43 de milioane de euro.

Alte cinci firme – Romstyl, Transpeco, Luscan, Filip și Duvenbeck – au peste 30 de milioane de euro, alte 13, de peste 20 de milioane de euro, alte 48 au peste 10 milioane de euro și 77 au peste cinci milioane de euro.

Cea mai mare cifră de afaceri pe 2023 dintre firmele cu cele mai mari active o are grupul Alexander, cu 176,50 de milioane de euro, urmat de grupul Vos, cu 136,78, și cu valori mult mai mici Dolo, cu 96,32, Duvenbeck, cu 89,71, Routier, cu 77,13, Filip, cu 66,07, Lagermax, cu 58,40, și Hoedlmayr-Lazăr, cu 54,93 de milioane de euro. Alte două firme, Arcese și Luscan, au peste 40 de milioane de euro, alte 10, peste 30 de milioane de euro, alte șase, peste 20 de milioane de euro, și restul de patru, peste 12 milioane de euro.