Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cifra de afaceri totală a primelor 500 de firme de transport din România care și-au făcut publice datele financiare pe 2024 a fost de 5,51 de miliarde de euro, în ușoară creștere față de cele 5,38 de miliarde de euro pe care le-au avut aceleași firme în 2023. Vorbim deci de o creștere infimă, de 2,4%, în condițiile în care însă în 2023 față de 2022 am asistat la o scădere de aproape 15%.  

Primele 100 de companii au avut în total 3,09 miliarde de euro în 2024, față de 2,97 de miliarde de euro în 2023, deci o creștere de 4%, după ce în 2023 scăzuseră cu 13,5% față de 2022.

În sfârșit, veniturile adunate ale transportatorilor cu cele mai mari 30 de venituri în 2024 au fost de 1,57 de miliarde de euro, față de 1,53 de miliarde de euro în 2023. Astfel, Top 30 crește ca venituri totale cu 2,6% față de 2023, după ce în 2023 scăzuse cu aproape 5,5% față de 2022.

Aceleași două grupuri care au avut în ultimii ani cifre de afaceri de peste 100 de milioane de euro sunt singurele care au depășit și în 2024 acest prag, deși au scăzut față de 2023.

Pe primul loc se află Grupul Internațional Alexander Transport (cu un total de 161,73 de milioane de euro, față de 176,50 în 2023), din care fac parte Internațional Alexander (cu venituri de 123,28 și de 134,53 de milioane de euro în 2024 și respectiv în 2023), Vio Transgrup (cu 34,00, respectiv 37,61 de milioane) și AS Line Spedition (cu 4,07, respectiv 4,35 de milioane de euro). Din același grup mai face parte, printre altele, și Internațional Alexander Logistics, ale cărei rezultate însă le analizăm în articolul dedicat companiilor de logistică și expediții.

Pe locul al doilea ca cifră de afaceri este Grupul Vos (cu 113,24 de milioane de euro în 2024 și 136,78 în 2023), din care fac parte Vos Logistics Cargo (75,53/99,50 de milioane de euro în 2024/2023), Vos Logistics Bulk (34,57/34,09 milioane de euro) și Vos Logistics Romania (3,45, respectiv 3,17 milioane de euro).

Pe locul al treilea – unde în 2023 a fost o firmă care are ca activitate principală transportul de autovehicule, Dolo Trans – acum urcă Duvenbeck, cu o cifră de afaceri de 95,49 de milioane de euro, în creștere – spre deosebire de primele două clasate – față de 2023, când a avut 89,71 de milioane de euro.

Alte șase companii au avut în 2024 venituri de peste 50 de milioane de euro: în ordine descrescătoare Routier European Transport, Dolo Trans Olimp, Filip, Luscan, Lagermax și Hoedlmayr-Lazăr Transport, toate cu venituri în creștere față de 2023, cu excepția Dolo și Lagermax.

Alte șapte au avut peste 40 de milioane de euro: firmele din Grupul Agexim, Total NSA, Trans Sese, Arcese, Gartner Eurotrans, Transpeco Logistics&Distribution și HTR Spedition.

Alte 24 de firme au avut venituri de peste 30 de milioane de euro, alte 25, de peste 20 de milioane de euro și alte 92, de peste 10 milioane de euro. 

De precizat este că topul Tranzit al firmelor de transport nu ţine cont doar de cod CAEN 4941, fiind eliminate firmele care prestează exclusiv servicii de transport materiale de constructii, balastiere si distributie de pietriş, fără nicio activitate de transport de marfă generală, precum şi firmele ale căror venituri provin cu preponderenţă din trading de cereale. De asemenea, sunt adăugate firme cu alte coduri CAEN dar a căror activitate principală este transportul rutier de mărfuri.

Într-o mișcare strategică menită să consolideze flota și să accelereze tranziția către soluții sustenabile, Duvenbeck – unul dintre principalii furnizori europeni de servicii logistice – a semnat un acord-cadru cu MAN Truck & Bus pentru livrarea a până la 1.000 de tractoare până la finalul anului 2027.

Primele livrări, programate din toamna acestui an

Primele vehicule MAN vor intra în operare din al treilea trimestru al anului 2025 și vor deservi mai multe locații logistice Duvenbeck din Europa. Acest parteneriat nu doar întărește flota companiei, ci și evidențiază direcția clară spre un transport mai curat și mai eficient.

Încă din ianuarie 2025, Duvenbeck a început operarea a 15 tractoare complet electrice MAN eTGX, utilizate zilnic pentru livrări în diverse scenarii logistice. Alte 15 unități electrice ultra-joase (adaptate pentru transportul de mărfuri cu înălțime de până la 3 metri) vor fi adăugate până în septembrie.

Parteneriatele solide sunt cheia unei transformări logistice reale. Cu MAN avem un aliat puternic care ne ajută să integrăm soluții sustenabile în întregul lanț logistic”, a declarat Bernd Reining, Vicepreședinte Senior responsabil de flotă și achiziții strategice la Duvenbeck.

PowerLion și motorul D30: un nou standard de eficiență

În centrul noilor camioane TGX livrate de MAN se află sistemul de propulsie PowerLion, condus de noul motor D30 – un propulsor diesel de 13 litri, 6 cilindri în linie, dezvoltat în cadrul Grupului Traton. MAN susține că acest motor atinge o eficiență de peste 50%, un record în industria vehiculelor comerciale. În combinație cu noua transmisie TipMatic 14 și cu îmbunătățirile aerodinamice, noile camioane promit reduceri de consum și emisii de CO₂ cu aproximativ 5% față de modelul anterior cu motor D26.

MAN nu se dezice de viitorul electric, dar nici nu abandonează motorul termic. „Motorul cu combustie eficient și cu emisii reduse va rămâne esențial în logistică pentru anii următori”, a explicat Friedrich Baumann, Chief Sales & Customer Solutions Officer la MAN Truck & Bus. El a adăugat că sistemul PowerLion oferă tehnologie de ultimă generație pentru transporturi cu emisii scăzute, în timp ce eTGX reprezintă viitorul către zero emisii – o tranziție în care Duvenbeck joacă deja un rol de pionier.