eMAG organizează pe 7 noiembrie a 15-a ediție a Black Friday, când clienții vor beneficia de peste 2,2 milioane de oferte speciale din partea eMAG și a sellerilor din Marketplace, dintre care cel puțin 1,5 milioane la cel mai bun preț din an. Printre produsele propuse se numără 100.000 de televizoare, 600.000 de electrocasnice mici, 1.500.000 de articole de îmbrăcăminte, 3.500.000 de produse cosmetice, 400.000 de smartphone-uri și gadget-uri, 150.000 de laptop-uri și echipamente IT, 120.000 de frigidere și mașini de spălat, 1.000.000 de produse pentru casă și bricolaj, precum și produse speciale: abonamente la energie electrică la cel mai mic preț de pe piață, de 1 leu/KW, și 100 de lei reducere pentru prima jumătate de an, peste 40.000 de bilete la Untold, Electric Castle, Summer Well sau Beach, Please! începând de la 10 lei și ajungând la reduceri de până la 90%, mii de articole oficiale ale cluburilor de fotbal din Liga 1 (în premieră), peste 5.000 de abonamente la platforme de streaming românești, 25.000 de abonamente și servicii medicale la cel mai mic preț din an, reducere de 45% pentru peste 7.000 de vouchere de bilete de avion, reducere de până la 80% la peste 44.000 de nopți de cazare în România și destinații externe, 21 kg de aur, 126 de mașini (dintre care 42 hibrid, 37 pe benzină, 26 electrice și 21 diesel) și peste 100 de tone de carne de porc și mezeluri.
Pentru ca un număr cât mai mare de clienți să poată profita la maximum de oferte sunt disponibile soluții de finanțare fără dobândă: buget de cumpărături în MyWallet de până la 10.000 de lei pentru până la 12 rate prin eMAG, pentru peste trei milioane de utilizatori eligibili, plus un voucher de 50 de lei pentru prima comandă plătită prin acest serviciu, așa cum a detaliat Tudor Manea, CEO-ul companiei. În plus, primul preț redus de Black Friday este cel al unui abonament Genius, care poate fi achiziționat la 49 de lei, jumătate din prețul standard, și pentru care clienții vor primi 250 de lei înapoi sub formă de vouchere pe care le pot folosi pe eMAG, FashionDays și Flip și apoi în restul anului vor beneficia de livrări gratuite și de oferte exclusive în cinci aplicații: eMAG, FashionDays, Freshful, Wolt și Flip.
În plus, pentru prima data în Black Friday, eMAG pune la bătaie premii în valoare totală de peste două milioane lei pe care clienții care plasează comenzi de cel puțin 150 de lei le pot câștiga învârtind în aplicație „Roata Norocului” după plasarea comenzii. Totodată, dacă parcurg pașii din Ghidul de Black Friday, clienții se pot înscrie și la tombola specială, unde pot câștiga peste 140 de premii, printre care noul iPhone 17 Pro MAX sau greutatea lor în Pizza Romana de la Luca.
Datorită acestor pregătiri, eMAG estimează vânzări de 940 de milioane de lei, cu 44 de milioane de lei mai mult decât la ediția din 2024, care a setat noi recorduri pentru comerțul online. Comenzile de Black Friday vor fi livrate până pe 22 noiembrie.
Sameday, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piața din România, a avut în primele nouă luni din 2025 venituri cu 20% mai mari decât în perioada similară din 2024 și a investit peste 80 de milioane de euro în tehnologie, dezvoltare regională, consolidarea capacității operaționale și în extinderea rețelei easybox. Totul pentru a putea procesa în centrele sale de sortare până la un milion de colete pe zi în perioada Black Friday, când se estimează o creștere de aproximativ 70% a volumelor față de o perioadă obișnuită.
„Sezonul cumpărăturilor care debutează cu cel mai mare eveniment de reduceri al anului, Black Friday, aduce întotdeauna o creștere semnificativă a volumelor și o complexitate ridicată a livrărilor. Toate investițiile și eforturile făcute de noi ne-au pregătit să susținem partenerii din e-commerce. În același timp, îmbunătățirile constante aduse aplicației Sameday îi ajută pe clienți să gestioneze mai simplu comenzile”, detaliază Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

2025 a adus cel mai mare buget de investiții din ultima perioadă, care se ridică la 30% din totalul investițiilor realizate din 2020 până în prezent. Compania are acum trei hub-uri în București, Sibiu și Brașov și o rețea logistică extinsă și modernizată, numai în ultimele luni fiind inaugurate cinci centre logistice și un centru dedicat coletelor agabaritice în vecinătatea hub-ului central Rudeni, fiecare cu sisteme automate de ultimă generație.
În plus, compania și-a reafirmat angajamentul de a sprijini pe termen lung dezvoltarea afacerilor din e-commerce și extinderea lor la nivel regional prin faptul că a început să le ofere utilizatorilor – companii și persoane fizice – posibilitatea de a trimite colete în orice țară din UE direct din platforma web sau aplicația mobilă.
În ceea ce privește capacitatea rețelei easybox, aceasta a crescut cu peste 20% în Romania și a ajuns la mai mult de 7.700 de puncte active în regiune, iar rețeaua Sameday Point, care completează livrările la easybox și oferă capacitate suplimentară în zonele cu cerere ridicată pentru livrări în proximitatea casei sau a biroului, a fost și ea dublată, până la aproape 1.600 de locații la nivel regional. Extinderea rețelei a beneficiat numai în ultimul an de investiții de peste 20 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii out-of-home, astfel că în prezent în România există un locker Sameday la aproximativ 3.500 de locuitori, iar distanța medie de mers pe jos până la un easybox este de șase minute sau chiar patru minute în București.
Cât despre Black Friday, în România cea mai aglomerată zi de livrări din an este așteptată să fie 10 noiembrie, iar în perioada campaniei se estimează că Sameday va livra peste patru milioane de colete doar la easybox.
Conform unui studiu realizat de companie, 70% dintre utilizatorii din România consideră aplicația sa ca fiind cea mai performantă soluție de gestionare a livrărilor, datorită interfeței intuitive și funcțiilor multiple: prelungirea termenului de păstrare în easybox, actualizarea termenului de livrare, trimiterea unui colet către o altă persoană, plata rambursului din aplicație prin Apple Pay, Google Pay, eMAG Pay și redirecționarea coletului către un easybox sau către altă adresă.

Sameday App a depășit patru milioane de descărcări în 2025, fiind în continuare una dintre cele mai utilizate aplicații din țară. În plus, pentru consolidarea prezenței internaționale, în iulie a fost lansată aplicația Sameday Ungaria, iar în octombrie aplicația Sameday Bulgaria.
Și echipa de curieri și numărul de lucrători din hub-urile din România au crescut cu peste 60% față de perioadele obișnuite din an, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi. Astfel, numărul de curieri disponibili în perioada Black Friday ajunge la 3.500, numărul mașinilor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut și el la peste 500 și programul de lucru al depozitelor a fost prelungit.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit