Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Piata de e-fulfillment din Romania creste in ritmul impus de eCommerce, iar acest lucru se observa prin prisma furnizorilor de astfel de servicii care s-au lansat in ultimul an. Daca pana acum vorbeam de firme a caror activitate de baza este chiar logistica online, odata cu investitia eMAG intr-un proiect dedicat acestui tip de serviciu, iata ca fullfilment-ul se extinde si in zona marilor jucatori din comertul electronic, care prefera astfel sa controleze tot lantul logistic.
 
Dupa investitiile realizate in 2018 in centre logistice proprii, care au depasit 76 de milioane de euro, eMAG anunta intrarea in zona de logistica de tip e-fulfillment. Intr-o prima faza, de serviciul Fulfillment by eMAG (FBE) beneficiaza circa 50 de parteneri din Marketplace, iar investitia tehnologica a fost de un milion de euro, dupa cum am aflat de la Florin Filote, director eMAG Marketplace, urmand ca pana la finalul acestui an compania sa mai investeasca o suma asemanatoare in extinderea sa. „Investitiile au fost directionate in dezvoltarea si integrarea in cadrul tuturor sistemelor eMAG a functionalitatilor FBE cu celelalte platforme eMAG, respectiv investitii in tehnologiile specifice fluxurilor logistice dedicate acestui program, asa cum sunt, de exemplu, sistemele de management pentru depozit WMS sau sortere automate“, explica Florin Filote. Cei 50 de selleri sunt integrati in toate fluxurile logistice interne prin intermediul mai multor servicii si sisteme, asa cum sunt cele referitoare la gestiunea stocului sau procesarea comenzilor si a retururilor ori cele de distributie, precum si prin intermediul serviciilor de customer-care si curierat. In depozitul propriu aflat in comuna Joita, in proximitatea Autostrazii A1 Bucuresti-Pitesti, partenerii carora eMAG le ofera serviciul de e-fulfillment au o zona dedicata produselor si toate fluxurile logistice, de la intrarea in depozit si pana la procesele de picking, impachetare si livrare sau retur, sunt identice cu cele destinate produselor vandute de eMAG. „Produsele incluse in programul Fulfillment by eMAG beneficiaza de toata expertiza dobandita de companie din procesarea produselor proprii, dar si de echipamentele si tehnologia din depozitul propriu, de la cele de manipulare, care sunt de ultima generatie, pana la sistemul complex de sortare a coletelor“, completeaza directorul eMAG Marketplace.

Cresterea continua si accelerata a comertului online a determinat aparitia unui nou tip de logistica – e-fulfillment – oferit atat de firme infiintate expres pentru a face aceasta activitate, cat si de catre operatorii consacrati de logistica, adaugandu-si astfel de activitati in portofoliu la cererea clientilor de distributie la nivel de palet, dar care au dezvoltat si vanzari online. Segmentul este in crestere, dar cererea pietei se confrunta cu o lipsa de specialisti si investitii special croite pentru acest tip de activitate. Astfel, pana si experimentele derulate de jucatorii din logistica vor aduce valoare adaugata celor dispusi sa investeasca timp si bani pentru dezvoltarea unor divizii specializate.
 
E-fullfillmentul este o oportunitate pentru cei care dispun de resurse financiare, pentru ca aceasta activitate necesita o serie de investiti considerabile, cum ar fi echipamente si utilaje pentru depozit. Insa, fiind o piata inca la inceput de drum in Romania, duce lipsa si de specialisti cu experienta relevanta in logistica pentru e-commerce.
Pentru a incepe o afacere in domeniul e-fulfillment este nevoie de finantare consistenta, astfel incat serviciile sa fie de calitate. Paul Copil, fondator al companiei QeOPS, a explicat ca principalele firme de logistica de la noi sunt filiale ale unor companii multinationale, cu resurse financiare consistente si know-how. Asa ca este posibil sa isi permita sa „subventioneze” serviciile de e-fulfillment pentru 1-2 ani, ceea ce nu este valabil si pentru o firma autohtona care trebuie sa se autofinanteze din serviciile prestate. De asemenea, cei care investesc in acest domeniu trebuie sa se gandeasca si la durata de recuperare a investitiei, deoarece uneori clientul nu este dispus sa plateasca unele servicii la adevaratul lor cost.