Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rohlig SUUS Logistics a efectuat un proiect pilot al camionului electric eActros 300, care a confirmat potențialul eficient de utilizare a vehiculelor electrice în transportul de marfuri grele. În timpul testului care a durat două săptămâni, camionul a parcurs peste 2.200 km, reducând cantitatea de gaze cu efect de seră emise cu 3,9 tone.

Inițiativa se aliniază cu eforturile celui mai mare operator logistic polonez în activitățile ESG. De asemenea, acesta a fost realizat în colaborare cu Żywiec Zdrój și Daimler Truck Retail Polska.

Proiectul pilot a avut loc în prima jumătate a lui februarie 2024 și a implicat transporturi zilnice cu apă de izvor Żywiec Zdrój între fabricile și depozitele clienților situate în Voievodatul Silezia.

“Modelul de colaborare, bazat pe conexiuni regulate de navetă între fabrica de producție și depozit, este în prezent cea mai eficientă soluție care permite utilizarea vehiculelor electrice în transportul greu. Acesta este primul pas către electrificarea industriei. În prezent, utilizarea flotelor electrice în transporturi implică costuri semnificative, astfel încât condiția esențială pentru implementarea unor astfel de proiecte este relația adecvată dintre client, operatorul logistic și transportator, precum și disponibilitatea acestora de a se angaja într-o colaborare stabilă și pe termen lung.”,

a precizat Fabian Szmurło, director de produs FTL intern la Rohlig SUUS Logistics.

“Proiectul pilot ne-a permis să verificăm eficiența utilizării unui camion electric pentru transportul greu. Prin selectarea unor soluții de transport adecvate pentru acest vehicul, inclusiv remorci cu o capacitate de încărcare sporită, și luând în considerare limitările de autonomie, am atins acest obiectiv. Pe parcursul a două săptămâni, vehiculul a parcurs peste 2.200 km, transportând încărcături care au ajuns uneori la 25,5 tone. În medie, vehiculul a consumat aproximativ 107 kWh la 100 km, iar utilizarea sa pe acest traseu a dus la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 3,9 tone.”,

a explicat Piotr Winiarski, managerul de dezvoltare a flotei Rohlig SUUS Logistics.

Compania subliniază importanța vehiculul care a răspuns la așteptările șoferilor. Printre altele, rularea acestuia e mai silențioasă în comparație cu camioanele diesel, dinamica adecvată vehiculului în utilizarea de soluții moderne, așa cum sistemul Mirror Cam, care facilitează mersul înapoi. Totodată, este important și faptul că procesul de încărcare este sigur și că dispozitivul este ușor de utilizat.

“Żywiec Zdrój implementează de mulți ani o strategie de dezvoltare durabilă, o parte din aceasta constând în reducerea semnificativă a amprentei de carbon. Deja, toate fabricile noastre de îmbuteliere folosesc surse regenerabile de energie electrică, mărim sistematic ponderea ambalajelor reciclate și optimizăm transportul. Proiectul pilot ne-a permis să testăm unul dintre modelele de transport care utilizează surse de energie regenerabilă. Succesul acestor teste deschide noi posibilități pe calea noastră către reducerea emisiilor.”,

a declarat Grzegorz Bobek, manager de mediu și sustenabilitate la DANONE Group of Companies.

Proiectul pilot eActros 300 este o altă inițiativă a SUUS în domeniul electrificării transportului. Operatorul a efectuat deja alte teste cu camioane cu propulsie electrică în transportul intern FTL (full truckload). În plus, EXPERT, compania care face parte din grupul SUUS, utilizează camionete electrice în livrarea pe ultimul kilometru a mărfurilor grele și voluminoase, cum ar fi mobila sau electrocasnicele. De asemenea, aceste inițiative fac parte din strategia ESG a SUUS, care este în curs de implementare.

CRIS-TIM FAMILY HOLDING a inclus în operațiunile sale de distribuție camionul electric Mercedes-Benz eActros 400, cu un șasiu carosat cu box frigorific Kiesling, pus la dispoziție de Daimler Truck & Bus Romania, continuând programul de testare al camioanelor electrice în Romania.

Cris-Tim Family Holding adoptă un model de afacere integrat, gestionând toate etapele de la producție la distribuție și livrare. Cu o flotă proprie de 22 de camioane și 150 de autoutilitare, compania asigură calitatea superioară a produselor livrate consumatorilor. Camionul electric eActros va fi folosit zilnic timp de mai multe săptămâni pentru transportul a circa 7 tone de marfă, distribuită la capacitate maximă de 18 paleți, pe distanțe de aproximativ 200 km, acoperind cu succes nevoile companiei între depozitul central din Filipeștii de Pădure și platformele marilor retaileri.

Șoferii s-au arătat încântați de experiența de conducere, încă de la începutul utilizării camionului electric eActros, apreciind bordul digital, denumit Multimedia Cockpit, care oferă informații și funcții utile, precum și spațiul generos din cabină, având în vedere natura sa de camion de distribuție. Mai mult, sistemele de siguranță, inclusiv senzorii de proximitate și oglinzile MirrorCam, contribuie la o conducere relaxată. De asemenea, eActros este mult mai silențios în comparație cu camioanele diesel, contribuind la plăcerea generală de a conduce acest vehicul. Camionul electric eActros 400 al Cris-Tim a fost încărcat pe durata nopții folosind o stație mobilă la sediul din Filipeștii de Pădure.

Echipat cu un box frigorific Kiesling, acest Mercedes-Benz eActros reprezintă un model complet electric, sustenabil, avangardist și inovator, ideal pentru transportul urban cu accent pe obiectivul Zero emisii locale. Tehnologia avansată a camionului eActros include un sistem de propulsie cu două motoare electrice integrate și transmisie cu două trepte, oferind confort și dinamică excelentă. Acționarea electrică silențioasă și fără emisii permit utilizarea camionului și pe timp de noapte și în zonele orașelor cu restricții pentru vehiculele diesel.

Camionul eActros utilizat de către Cris-Tim, configurat cu șasiu pe trei axe și patru baterii litiu-ion, dispune de o capacitate totală a bateriei de aproximativ 448 kWh, asigurând o autonomie de până la 400 km. Cu toate acestea, autonomia precisă poate varia în funcție de mai mulți factori, așa cum topografia, comportamentul șoferului, temperatura exterioară, încărcătură și tipul de suprastructură. Totodată, modelul eActros include un box frigorific Kiesling și un agregat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de facilități, precum scară de acces retractabilă, perete despărțitor COOL SLIDE cu elemente de etanșare magnetică și sisteme de siguranță, cum ar fi grinda de încărcare din aluminiu și șinele de fixare din oțel inoxidabil, ce permite o forță maximă de 1000daN, pentru a asigura securitatea încărcăturii.

Cris-Tim, o companie de familie cu un model de afacere integrat, produce și comercializează mezeluri, fiind totodată preocupată de protejarea mediului, adoptând practici sustenabile, inclusiv utilizarea surselor de energie regenerabilă în procesele sale de producție, precum energia solară în fabrica din Filipești, alături de gestionarea eficientă a resurselor de apă. De asemenea, compania folosește inovații inovatoare pentru ambalajul din plastic 100% reciclabil care contribuie la reducerea amprentei de carbon. În plus, 25% din plasticul folosit în sticlele produselor lactate Cris-Tim este din plastic reciclat.

„Din ce în ce mai multe industrii sunt interesate de subiectul electrificării flotelor de distribuție și transport. Am derulat pe parcursul anului trecut o serie de teste cu eActros în cele mai variate domenii, de la distribuție de mărfuri generale la componente auto sau servicii de curierat și continuăm cu implicarea eActros în operațiunile de trasport ale Cris-Tim. Colectăm permanent feedback și suntem încântați să observăm, dincolo de beneficiile imediate cum ar fi costurile de consum mai mici sau reducerea/anularea amprentei de CO2, ușurința cu care camionul electric poate fi integrat în activitățile curente ale acestor companii.”

a declarat Valeriu Zaharia, C.E.O. Daimler Truck & Bus Romania S.R.L.

„În calitate de lider de piață al pieței de carne procesată și al pieței de ready meal, precum și un jucator important al pieței de lactate, principala noastră responsabilitate este de a continua să deservim comunitățile din care facem parte în cel mai responsabil și sustenabil mod, contribuind la un mediu mai sănătos, mai curat și etic pentru generațiile viitoare. Testul efectuat cu eActros ne ajută să înțelegem mai bine cum trebuie sa ne pregătim pentru tranziția la electromobilitate în cadrul flotei noastre.”,

a precizat Radu Timiș Jr., CEO-ul grupului Cris-Tim.