Ad
Ad
Ad
Ad

Fie că este vorba de frânarea de urgență la capătul unui ambuteiaj, de un plus de siguranță la virajul la dreapta și la schimbarea benzii de circulație, de reducerea riscului de derapaj (de exemplu, în viraje) sau de efectuarea unor manevre evazive și de multe alte aplicații: cu ajutorul sistemelor de asistență pentru siguranță, șoferii profesioniști pot stăpâni mai ușor numeroase situații – uneori periculoase – din traficul rutier și, astfel, pot evita accidentele sau cel puțin pot atenua consecințele acestora. În această privință, Daimler Truck a fost întotdeauna un pionier în industrie. Inginerii de dezvoltare și de testare ai companiei lucrează de zeci de ani pentru a oferi șoferilor cel mai bun sprijin posibil în activitatea lor, cu ajutorul unor caracteristici adecvate și, astfel, pentru a crește și mai mult siguranța tuturor utilizatorilor de drumuri.

Daimler Truck a instalat deja numeroase sisteme în diversele sale serii de modele cu mult înainte ca acestea să fie impuse prin lege – așa cum se întâmplă în prezent, de exemplu, cu Regulamentul general de siguranță (GSR) 2019/2144 al Comisiei Europene. Începând cu 6 iulie 2022, regulamentul specifică faptul că, pentru noile tipuri de vehicule începând cu iulie 2024, mai multe sisteme trebuie să fie disponibile ca dotare standard pentru toate vehiculele noi (ca parte a unei obligații de sisteme avansate aplicate treptat).

Un lucru este clar: sistemele de asistență trebuie să fie testate în mod extensiv înainte de a intra în producția de serie. Aceste teste sunt efectuate la Daimler Truck pe tot parcursul anului, în special la Centrul de dezvoltare și testare (EVZ) din Wörth am Rhein, precum și în Finlanda, Spania și Japonia și pe pista de testare a Daimler Truck North America din Madras, Oregon. În întreaga lume, până la 60 de vehicule Daimler Truck sunt supuse unor teste de anduranță pe tot parcursul anului. Numărul de kilometri parcurși în procesul de protejare a funcționalității noilor sisteme se va ridica la aproximativ cinci milioane de kilometri între 2020 și sfârșitul anului 2023.

Mustafa Üstertuna, șeful departamentului de software și electronică de la Daimler Truck: „Testele precum cele de la Wörth sunt de o importanță crucială pentru noi, pentru a încorpora rezultatele și constatările obținute în urma acestora în optimizarea sistemelor de asistență pentru șoferi existente sau în dezvoltarea de noi caracteristici de siguranță – de la micul Atego la camioanele cu destinație specială, precum și la autobuze sau autocare de turism. Noile noastre sisteme, care și-au dovedit eficiența chiar și în condiții extreme, vor fi îmbunătățite în mod cuprinzător și mai mult.”

Cele mai recente teste extinse de la EVZ s-au axat în primul rând pe sistemele de asistență care vor fi utilizate în diversele camioane și autobuze/autocare de turism Daimler Truck începând cu aprilie 2024. Printre acestea se numără Active Brake Assist (ABA) 6, noul Frontguard Assist, Active Sideguard Assist (ASGA) 2, Active Drive Assist (ADA) 3 și Traffic Sign Assist. Cu aceste sisteme, Daimler Truck își subliniază încă o dată rolul de pionierat în acest domeniu și stabilește noi repere în materie de siguranță. Pe lângă Mercedes-Benz Truck Actros, eActros și Atego, vehiculele de testare includ, de asemenea, autobuze/autocare de turism de la Mercedes-Benz și Setra, precum și camioane speciale, cum ar fi Econic sau Unimog. De exemplu, se efectuează teste pentru a vedea cum și când ABA 6 avertizează și frânează în cazul unui biciclist sau motociclist care traversează sau apare brusc pe banda din fața vehiculului, precum și în cazul unui vehicul aflat la coada unui ambuteiaj. Testele au inclus, de asemenea, verificări cu privire la modul în care noul Frontguard Assist avertizează vizual și sonor șoferii cu privire la utilizatorii neprotejați ai drumului aflați direct în fața autocamionului, în special în situații agitate, de exemplu, la plecarea de pe loc sau la intersecții. Alte teste s-au axat pe modul în care Active Sideguard Assist (ASGA) 2 reacționează atunci când virează la dreapta dacă lângă vehicul se află un pieton sau un biciclist. Un alt test a analizat modul în care Active Drive Assist (ADA) 3 ghidează automat autocamionul înapoi pe banda sa dacă șoferul dorește să iasă la stânga pentru a depăși, de exemplu, dar a trecut cu vederea un vehicul care se apropie din spate.

Mercedes Benz Trucks & Buses România a început primul test în condiții reale de utilizare cu un eActros 300 alături de un client tradițional al său, Step One Spedition, și clientul acestuia, PENNY România.

Camionul are masa maximă autorizată de 19 t și trei pachete de baterii a câte 112 kWh, ce oferă o autonomie de circa 300 km. Vehiculul poate fi încărcat cu stație cu putere de până la 160 kW, iar cele trei pachete de baterii au nevoie de puțin peste o oră pentru a fi încărcate de la 20% la 80%, la o stație standard de încărcare rapidă, la o intensitate de 400 A.

„Din 2039, Mercedes-Benz va produce exclusiv autovehicule electrice, iar din 2030 circa 60% din vehiculele cu stea în trei colțuri vor fi cu propulsie electrică”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses. Acesta s-a declarat bucuros de faptul că tocmai Step One Spedition, „unul dintre furnizorii inovatori de servicii de transport din România și partenerul nostru pe termen lung“, este compania care se implică în testarea primului autocamion MB propulsat de motoare electrice. Primele evaluări confirmă deja performanța ridicată a eActros, „fapt ce ne conferă încredere în produs și în succesul parteneriatului cu Step One Spedition și PENNY România pe drumul către transportul cu emisii zero.“ Testul este un pas mic pe calea electrificării, care va fi urmat cu siguranță de alții, fiind deja planificate livrări de noi autovehicule electrice Mercedes-Benz și începerea altor teste.

În ceea ce privește reacția Step One, „șoferii noștri sunt încântați de confortul oferit de eActros, care a fost folosit atât pentru transport regional, cât și pentru distribuție urbană în București. Autonomia obținută până acum a depășit așteptările, fiind de circa 370 km, mai mult decât cifrele avansate de producător, iar procesul de încărcare este rapid și simplu datorită stației mobile furnizate împreună cu vehiculul”, a explicat Bogdan Dragomir, CEO Step One Spedition.

eActros 300 activează pe rute din București și zone limitrofe și urmează să fie testat în operațiunile curente ale mai multor clienți ai Step One, „astfel încât să stimulăm interesul de a promova acest tip de transport și de a înlesni trecerea de la transportul convențional la cel verde”.

Firma are o flotă de aproximativ 150 camioane specializate pentru transportul de produse alimentare cu temperatură controlată și ambientală și acordă o atenție deosebită transportului sustenabil, implementând permanent măsuri de reducere a impactului asupra mediului: achiziția exclusivă de autotractoare Euro 6, care sunt reînnoite la patru ani, implementarea programelor de optimizare a curselor pentru diminuarea numărului de kilometri fără încărcătură sau utilizarea eficientă a camioanelor pentru reducerea consumului de combustibil, cu efect direct asupra reducerii amprentei de carbon.

Compania de transport speră ca statul român să introducă și la noi subvenții și măsuri care să facă atractivă achiziția de autovehicule electrice, mai ales că și clientul său, PENNY România, este o companie care are în ADN sustenabilitatea și care încearcă să își eficientizeze operațiunile permanent, astfel încât folosirea de camioane electrice pentru transportul produselor sale să se justifice economic. De aceea „este o mare realizare pentru noi să luăm parte la această premieră și să introducem în operațiunile noastre primul camion electric Mercedes-Benz eActros ajuns în România. Transportul sustenabil este următorul pas din strategia noastră privind reducerea amprentei de carbon și a impactului pe care transportul clasic îl are asupra mediului înconjurător și vom continua să facem toate demersurile necesare pentru a-l dezvolta cât mai mult la nivelul întregii companii”, a declarat Marek Dolezal, COO PENNY România.

Testul de circa 30 de zile s-a desfășurat la nivelul lanțului de magazine PENNY din București și zonele limitrofe și se finalizează la mijlocul lui decembrie, când aceiași parteneri vor începe să testeze o variantă eActros 400 cu caroserie pentru mărfuri cu temperatură controlată.