Potrivit unui studiu realizat de easySales raportat la baza proprie de clienți, 40% dintre magazinele din platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales vor avea reduceri între 10-20% de Black Friday.
94,7% dintre magazinele din platformă vor lansa campanii de reduceri în acest sfârșit de săptămână, astfel că peste 10% dintre comercianți vor practica prețuri chiar și cu 50-70% mai mici.
În procente, categoriile care vor avea cele mai mari reduceri sunt:
În privința rezultatelor favorabile dintre comercianți, 78,9% se axează pe promovare, 63,2% pe un site optimizat, 55,3% pe automatizări, precum și, în egală măsură, pe un serviciu îmbunătățit de relații cu clienții.
Clienții easySales consideră că în perioada Black Friday cei care vor avea cele mai mari vânzări sunt cu 57,9% – eMag Marketplace, 26,3% – site-urile proprii și 5,3% – Doraly Marketplace. De asemenea, în cadrul conferinței eCommerce Talks by easySales s-a anunțat că vânzătorii vor putea plasa reduceri și pe platformele Decathlon și Flanco, integrate în easySales.
Potrivit datelor publicate de platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităţilor de eCommerce easySales, există o creștere temperată în eCommerce, de la 35% în primul trimestru 2022, la o evoluție negativă, de 0,7% în perioada aprilie-iunie și o revenire de 7%, aferentă celui de-al treilea trimestru al acestui an.
Noile obiceiuri de consum ale românilor, precum și inflaţia, cresc cheltuiala medie de la 170 lei, pentru o singură comandă în trimestrul al treilea din 2021, la 215 lei în perioada similară a anului curent.
În topul segmentelor cu mari creşteri, comparativ cu anul trecut se află categoriile Fashion cu 22%, Sport şi Aer Liber cu 13%, iar Cărţi, Filme şi Muzică 18%. De asemenea, segmentele care au înregistrat scăderi în ritmul de vânzări față de anul trecut au fost Beauty cu -19%, articole pentru copii şi jucării -7% și Auto Moto cu -6%.
„Contextul economic fragil și războiul din Ucraina, pe de o parte, și redeschiderea magazinelor fizice, pe de altă parte, au generat oscilații în evoluția zonei de eCommerce, ca număr de produse vândute, iar în prezent ne regăsim pe o tendință de revenire a creșterii, aproape de zona de două cifre. Un accentuat sentiment de prudență, pe alocuri chiar panică, s-a resimțit atât în aprovizionarea cu stocuri de către comercianți, cât și in apetitul de cumpărare manifestat de consumatori”,
a declarat Ciprian Cazacu, cofondator easySales.
Despre evoluția și tendințele pieței puteți afla la conferinţa eCommerce Talks by easySales de luni, 31 octombrie. Mai multe detalii despre program, participanţi sau înscrieri puteți afla pe https://easy-sales.com/ecommerce-talks.
„Creșterea valorică a comenzii medii este în mare măsură influențată de inflație, dar și de schimbarea obiceiurilor de cumpărare – tipurile de produse achiziționate, cantitățile mai mari cumpărate pentru a obține reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Așteptările sunt ca, în continuare, clienții să cumpere mai mult rațional și mai puțin compulsiv. Consumatorii își planifică mai atent cheltuielile, analizează mai mult prețurile și caută tot mai des să obțină reduceri, accesând ofertele comercianților”,
a adăugat Ciprian Cazacu.
În acest an, easySales organizează a treia ediție a evenimentului eCommerce Talks care este susținut de partenerii: Gomag, Innoship, Soline, DPD, ConvKit, Packeta, Releva, Aqurate, MerchantPro, GunMedia, Simplify by KLG, Reefkig, Flanco, 2Ship și SMSO.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit