Cererea pentru aceste echipamente produse în Altenberge și folosite de obicei la conectarea ansamblurilor de 25,25 m este în creștere, mai ales cea pentru combinația EcoDuo de 31,5 m.
Aceasta presupune două semiremorci standard legate prin dolly și cuplate la un autotractor, rezultând un concept flexibil – tocmai pentru că se bazează pe modele standard – care aduce numeroase avantaje comparativ cu ansamblurile lungi convenționale, care nu sunt standardizate în Europa, deci nu se pot folosi în operațiuni cross-border. Pe când EcoDuo se poate transforma în două semiremorci standard, cuplate fiecare la alt autotractor, atunci când se intră într-o țară unde această combinație nu este acceptată. Conceptul a fost deja aprobat în Scandinavia și este în teste în Spania și Olanda. Tot datorită folosirii lui, consumul de carburant pe tona transportată este mai mic, ca și emisiile de CO2, nu mai este la fel de multă aglomerație pe șosele din cauză că se folosesc mai puține autotractoare – aspect binevenit și în contextul crizei de șoferi – iar podurile și drumurile sunt protejate mai bine, deoarece greutatea pe axă este mai mică.
Ca și semiremorcile, trailerul dolly cu axă dublă se bazează pe sistemul modular Schmitz Cargobull și, atunci când se combină cu suspensia pneumatică variabilă, trenul de rulare ROTOS, sistemul Multi Ride Height și cu diverse anvelope, se poate folosi pentru șei de cuplare standard sau mega.
Datorită unei game mari de opțiuni de bară de tracțiune, dolly poate fi utilizat și pentru cuplare joasă și cu toate pozițiile și versiunile de cuplare, iar pentru a asigura o manevrare optimă este echipat cu șa de cuplate pivotantă.
Operatorul logistic Lopezmar din Spania, prezent pe piața națională și internațională de transport frigorific și marfă generală, a achiziționat primul ansamblu EcoDuo de la Schmitz Cargobull, fabricat în uzina Zaragoza din Figueruelas.
Javier Martínez Martín, proprietarul companiei, a explicat că „integrarea unei semiremorci Schmitz Cargobull EcoDuo tip prelată în flota noastră de vehicule ne permite să satisfacem nevoile actuale ale clienților noștri, reducând costurile cu 20% și contribuie la reducerea emisiilor de CO2. Odată cu această achiziție am completat o flotă de 131 de vehicule pentru retail”.
„Comercializăm acest tip de ansamblu în Scandinavia de mai bine de doi ani, iar în Suedia și Finlanda am vândut deja aproximativ 100 de unități. Este o soluție clară care ne permite să luptăm împotriva schimbărilor climatice, a presiunii pe drumuri și a penuriei de șoferi.” – Miguel Iglesias , director comercial Schmitz Cargobull Ibérica.
Ansamblul EcoDuo are o lungime de 33 de metri și este format din două semiremorci convenționale de tip prelată, cuplate la un singur tractor, conectate între ele printr-un sistem de cuplare Dolly (peridoc). Greutatea totală a primei semiremorci este de 40 de tone, în timp ce greutatea celei de-a doua este de 30 de tone.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit