Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Schmitz Cargobull a prezentat, în cadrul conferinței de presă de pe 3 septembrie, și EcoDuo, o combinație înscrisă și în competiția Trailer Innovation la categoria Concept, și care își propune să descongestioneze șoselele europene, să scadă emisiile de CO2, să țină cont de standardele actuale din industria transporturilor, mai ales din transportul combinat, și să fie utilizată în afara orașelor. Este vorba de un concept modular format din două semiremorci standard conectate printr-un dolly, care pot fi împărțite, la frontiere sau în anumite zone, între două camioane. EcoDuo se bazează, deci, pe vehicule standard, spre deosebire de conceptele convenționale de ansambluri lungi, care aduc lungimi diferite, ce nu pot fi combinate flexibil, deci necesită investiții suplimentare în flote, și nu sunt permise peste tot, ceea ce împiedică transportul transfrontalier. Greutatea totală a autotractorului și a primei semiremorci rămâne de 40 t, iar greutatea celei de-a doua semiremorci poate ajunge la 36 t, conform reglementărilor din Scandinavia.
Prin comparație cu semiremorcile convenționale, EcoDuo scade consumul, deci și emisiile de CO2 pe tona transportată, scade sarcina pe axă, ceea ce protejează drumurile și podurile, crește capacitatea rutieră sau reduce aglomerația din trafic prin utilizarea unui număr mai mic de vehicule de capacitate mai mare și atenuează criza de șoferi, deoarece este nevoie de unul singur pentru două semiremorci.
Deocamdată această combinație este acceptată doar în Scandinavia, dar pe termen lung reprezentanții Schmitz speră să îl vadă în întreaga Europă, deoarece este o soluție eficientă și ecologică. Deja în Spania ea este în teste, cu o greutate de 30 t pe a doua semiremorcă.
Combinația poate fi urcată pe tren, poate fi implementată fără niciun risc pentru traficul rutier și este potrivită pentru tehnologiile viitoare, ca mersul în convoi sau condusul autonom.
Philipp Reich, proprietarul firmei de transport Reich, a receptionat doua vehicule noi Schmitz Cargobull echipate cu Power Curtain la fabrica de semiremorci cu prelata din Altenberge, eveniment la care a participat si CEO-ul Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz. Cele doua vehicule echipate special pot fi folosite pentru a forma o combinatie EcoDuo, din doua semiremorci standard conectate printr-un dolly si tractate de un camion. Combinatia va fi folosita in Finlanda, deoarece operatorul lucreaza acolo pentru Logistics Oy. EcoDuo a fost aleasa deoarece ruta pe care merg cel mai des vehiculele firmei are circa 600 km si un singur punct de descarcare, livrand la dus diverse componente auto pentru industria producatoare de masini si la retur cherestea, deci e nevoie de flexibilitate si de volum mare de incarcare. Iar clientii au fost si ei impresionati de acest concept, asa cum a declarat Philip Reich.
Fiecare dintre vehicule este echipat cu dispozitiv de cuplare sub podea in partea din spate, pentru dolly, sasiul este robust, iar prelata Power Curtain are in standard sistem anti-furt.
In Germania doua camioane cu semiremorca duc aceste vehicule spre feribot si dupa sosirea in Finlanda ele sunt conectate printr-un dolly si ajung pe sosea tractate de un singur camion, greutatea totala a acestuia si a primei semiremorci ramanand neschimbata, de 40 t, iar a celei de-a doua semiremorci fiind de pana la 36 t, pentru a respecta reglementarile din Scandinavia.
Pana acum Schmitz a livrat circa 100 de astfel de combinatie in tarile nordice si Spania, fiind unul dintre promotorii acestui concept, care pe termen lung este o solutie de transport prietenoasa cu mediul si eficienta economic.
Prin comparatie cu o combinatie conventionala de camion si semiremorca, avand o greutate totala de 40 t, avantajele EcoDuo sunt: reducerea consumului de carburant, deci si a emisiilor de CO2, pe tona transportata (de exemplu, are cu circa 25% mai putine emisii si o incarcatura pe axa single cu 14% mai mica), cresterea capacitatii de incarcare sau reducerea aglomeratie in trafic datorita folosirii unui numar mai mic de vehicule de capacitate mai mare, presiunea redusa asupra soselelor si podurilor datorita distributiei mai bune a greutatii pe axe, faptul ca reprezinta o solutie la criza de soferi, deoarece estre nevoie de un singur camion, deci de un singur sofer, pentru a tracta doua semiremorci, capacitatea de a folosi infrastructura existenta fara a-i aduce modificari prin investitii masive, inclusiv posibilitatea de a incarca semiremorcile pe trenuri fara ca ceva sa se schimbe in procedurile de incarcare si descarcare, respectarea tuturor standardelor legate de siguranta daca se folosesc doua semiremorci moderne, cu cele mai noi axe si tehnologii de franare, compatibilitatea cu conditiile actuale de trafic fara riscuri suplimentare si posibilitatea de a se adapta la mersul in convoi sau la condusul autonom.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).