Editura Huss-Verlag i-a acordat producatorului german de semiremorci Schmitz Cargobull un premiu pentru sustenabilitate, la categoriile Concept si Initiativa, rasplatind altfel calitatile conceptului sau de transport EcoDuro, care presupune doua semiremorci standard conectate printr-un dolly si cuplate cu un autotractor, care se remarca prin flexibilitate si reduce impactul asupra mediului. Andreas Schmitz, presedintele Consiliului Director Schmitz, declara ca vede EcoDuo ca pe o solutie pe termen lung, eficienta din punct de vedere ecologic si economic, pentru intreaga Europa, si de ceea recomanda folosirea lui pe autostrazile principale, deoarece combinatia de semiremorci standard existente deja garanteaza flexibilitate in folosirea in afara zonelor urbane, de la un hub la altul.
Greutatea totala a autotractorului si a primei semiremorci ramane de 40 t, in timp ce greutatea celei de-a doua semiremorci poate fi de pana la 36 t, ceea ce respecta reglementarile din prezent din Scandinavia. Combinatia este testata si in Spania, cu un tren de rulare de 40 t, la care se adauga cele 30 t ale celei de-a doua semiremorci. Astfel, EcoDuo este unul dintre putinele concepte ce reduc emisiile de CO2 cu pana la 25% si, de asemenea, scade costurile pentru stat, consumator si economie in general. Iar competitivitatea industriei germane creste prin folosirea lui, ceea ce face sa merite ca firmele sa continue sa produca in aceasta tara si sa exporte de acolo in toate colturile lumii. Iar transportatorii nu mai au nevoie sa faca achizitii in plus, ci se pot baza pe flota deja existenta. Combinatia poate fi impartita flexibil, de exemplu la granita cu un sta unde nu este inca acceptata, intre doua autotractoare. Nici infrastructura deja existenta nu trebuie schimbata, ceea ce permite continuarea transportului feroviar si pastrarea neschimbata a procesului de descarcare.
VerkehrsRundschau si TRUCKER au premiat producatorul german pentru conceptul de combinatie lunga EcoDuo, prin folosirea careia se pot obtine reduceri de 25% ale emisiilor de CO2 in trafic international, in ciuda cresterii volumelor de transport din Europa in viitorul apropiat. Sistemul consta din doua semiremorci cu prelata standard conectate prin dolly si cuplate la un autotractor. Greutatea totala a camionului plus a primei semiremorci ramane neschimbata, de 40 t, si greutatea celui de-al doilea vehicul poate ajunge la 36 t, ceea ce corespunde reglementarilor din Scandinavia. De altfel, deocamdata doar aici se foloseste aceasta combinatie, care mai este testata in cateva tari din Europa, printre care Spania, cu o greutate totala de 40 t pentru camion-prima semiremorca si de 30 t pentru a doua. Iar Boris Billich, directorul de vanzari Schmitz Cargobull, crede ca EcoDuo este o solutie ecologica si economica pentru transport pe intregul continent, pe termen lung.
Premiul a fost acordat cu ocazia targului de transport si logistica de la München, fiind pentru a noua oara cand cele doua publicatii ofera astfel de distinctii pentru solutii ce protejeaza mediu, la opt categorii: camioane, vehicule usoare, vanuri, inovatie, inovatia viitorului, solutii de carosare si solutii logistice.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit