Analiza realizată de MerchantPro pe datele înregistrate de un eșantion reprezentativ de aproape 1000 de magazine online locale care folosesc platforma de soluții SaaS pentru eCommerce arată că fenomenul Black Friday s-a transformat în România într-o întreagă săptămână de reduceri și promoții. Această schimbare a avut ca efect distribuirea vânzărilor pe parcursul întregii săptămâni, însă per total a generat mai multe comenzi față de 2022.
Astfel, se remarcă o stagnare a vânzărilor în ziua tradițională de Black Friday (10 noiembrie), atât din perspectiva numărului de tranzacții, dar și a valorii acestora. La nivelul întregii săptămâni, Marti – Luni (7-13 noiembrie), vânzările au crescut cu 13.5%, iar numărul comenzilor plasate cu 10%. Cea mai bună zi comparativ cu zilele din Black Week 2022 a fost sâmbătă, 11 noiembrie, cu o creștere de 20% ca număr de tranzacții și o creștere de 36% din perspectivă valorică.
Black Friday se transformă în Black Week
Deși ziua de vineri, tradițional asociată cu Black Friday, a înregistrat o stagnare în numărul de comenzi, zilele de joi, sâmbătă, duminică și luni au demonstrat o recuperare semnificativă, cu creșteri la nivel de tranzacții y-o-y între 11% și 20%. Acest lucru sugerează că consumatorii s-au adaptat la noul format, distribuind cumpărăturile pe durata întregii săptămâni
Analiza pe ore pentru ziua de vineri, 10 noiembrie, evidențiază că deși în prima parte a zilei s-au plasat mai puține comenzi față de anul trecut, după-amiaza a adus recuperare. Cele mai semnificative creșteri s-au înregistrat între 18:00-19:00 (+27%) și 19:00-20:00 (+23%).
60 Euro, valoarea medie a coșului de cumpărături
Deși Black Week 2023 a adus o creștere în numărul și valoarea tranzacțiilor, valoarea medie a coșului de cumpărături s-a menținut la un nivel similar cu cel înregistrat de Black Friday 2022 și se situează la 60 Euro. Acest lucru reflectă un comportament de achiziție echilibrat și stabil și indică o atenție crescută la eficiență și cheltuieli planificate din partea cumpărătorilor.
„Ofertele atractive, promoțiile și reducerile specifice, dar, mai ales, utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare au fost factori esențiali pentru creșterea vânzărilor. Interfețe de utilizator mai prietenoase, soluții de plată rapide și securizate și personalizarea ofertelor au contribuit la crearea unei experiențe de cumpărare online mai eficiente”, precizează Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.
La nivel de platformă, cele mai mari creșteri au înregistrat categoriile Beauty și Sport, +47%, respectiv +37% din punct de vedere al numărului de tranzacții, la nivel de perioadă. Dinamica pozitivă în aceste categorii s-a menținut în fiecare dintre zilele din săptămâna analizată.
Potrivit analizei MerchantPro, segmentele cu tradiție în achizițiile de Black Friday, Fashion și Home&Deco, au înregistrat rezultate similare față de anul trecut, numărul de comenzi plasate menținându-se stabil la nivelul Black Week.
Cu toate acestea, se remarcă un comportament interesant de consum, pe niciunul dintre aceste segmente nefiind înregistrate creșteri în ziua de vineri, în Black Friday-ul tradițional. Pe segmentul Fashion creșterile semnificative au fost joi, +20%. Pe segmentul Home&Deco weekend-ul de după a adus dinamica pozitivă, cu creșteri ca număr de tranzacții de 20% sâmbătă, respectiv 17% duminică.
Analiza MerchantPro are în vedere datele consolidate de la aproape 1000 de magazine locale care utilizează platforma de eCommerce MerchantPro, pentru perioada 07-13 noiembrie 2023, în comparație cu perioada similară (08-14 noiembrie) din 2022.„Comportamentul de achiziție din acest an este schimbat, efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât și după, spre weekend și Cyber Monday. În termeni de performanță generală, săptămâna Black Week a înregistrat o creștere de 10% în numărul total de tranzacții comparativ cu săptămâna Black Friday a anului precedent. Veniturile au crescut cu 13.5%, indicând o creștere solidă a cheltuielilor consumatorilor. Fenomenul interesant este că extinderea perioadei de reduceri a dat ocazia clienților să analizeze mai în detaliu ofertele, în final alegând să cheltuie mai mult. Este un semnal că avem acum un cumpărător mai matur și mai rațional, care nu mai cumpără impulsiv”, consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, platformă SaaS de eCommerce pe care funcționează peste 2000 de magazine locale active.
CEVA Logistics, liderul mondial în soluții logisticii pentru lanțul de aprovizionare din întreaga lume, a anunțat că a semnat un acord pentru a achiziționa 96% din Stellar Value Chain Solutions, o companie de logistică contractuală cu sediul în Mumbai, India. Stellar Value Chain Solutions, fondată în 2016, este un jucător important în domeniul logisticii contractuale, oferind servicii în diferite sectoare, precum eCommerce, auto, produse alimentare, modă și retail, sănătate și produse farmaceutice.
Prin această achiziție, CEVA Logistics își extinde prezența în India și își consolidează poziția în logistica contractuală. Tranzacția include capacitățile de logistică a lanțului frigorific ale Stellar. CEO-ul și fondatorul Stellar, Anshuman Singh, va continua să conducă afacerea în urma achiziției.
CEVA va prelua peste 7.700.000 de metri pătrați de spațiu în peste 70 de unități din 21 de orașe din India, alături de aproape 8.000 de angajați cu expertiză și relații solide în țară. Achiziționarea Stellar îi va permite companiei CEVA să-și diversifice operațiunile și să ofere soluții complete pentru lanțul de aprovizionare.
Noua achiziție face parte din strategia de creștere regională și globală a CEVA, contribuind la dezvoltarea sa în regiunea Asia-Pacific și la întărirea poziției sale în logistica contractuală din India. De asemenea, achiziția aduce beneficii în gestionarea mărfurilor și vămuirea în regiune, iar rețeaua globală și gama largă de soluții logistice ale CEVA sunt adaptate pentru a răspunde noilor tendințe din industrie.
„Odată cu adăugarea Stellar VCS, ne vom continua creșterea strategică cu scopul de a deveni un jucător de top 5 în domeniul logisticii globale. Ne extindem în mai multe segmente cheie de piață și ne consolidăm prezența în această țară strategică. Stellar are o rețea importantă de facilități logistice contractuale în India și o listă de clienți de top. Aducerea expertizei și a amprentei lor în India reprezintă un pas important pentru CEVA Logistics.”,
a declarat Mathieu Friedberg, directorul executiv CEVA Logistics.
„Am construit o rețea puternică în India pe baza angajamentului nostru de a ne servi clienții prin parteneriate pe termen lung. Warburg Pincus a fost un partener extrem de valoros și de susținător în construirea acestei companii încă de la înființare, iar acum predă ștafeta unui alt gigant global, CEVA Logistics, pentru a duce această companie mai departe. Aștept cu entuziasm viitorul alături de CEVA, susținând în continuare angajamentul nostru față de clienți și permițându-le acestora să beneficieze de capacitățile globale ale CEVA alături de cunoștințele noastre despre India. Valorile comune ale asociaților noștri Stellar și cele ale echipei CEVA Logistics vor permite o integrare rapidă și noi oportunități globale pentru asociații noștri.”,
a precizat Anshuman Singh, fondator, Stellar Value Chain Solutions.



02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit