Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Aqurate, platforma SaaS, bazată pe Inteligenţa Artificială (AI), a anunțat lansarea Aqurate Map 2023, un studiu aflat la cea de-a treia ediție, care evaluează competitivitatea magazinelor de eCommerce din România.
Potrivit datelor înregistrate, categoria Electronice domină autoritar piața cu 45 de milioane de vizite lunare, număr înregistrat la finalul lunii mai. În timp ce, pe locul al doilea se află, la o distanță considerabilă, zona Fashion, marcând 12,5 milioane de vizite lunare. Mai mult, excluzând cel mai mare jucător al categoriei – eMag, aria Electronice rămâne la conducere cu un avans foarte mic și un total de 13,7 milioane de vizite lunare.
Potrivit cercetării, traficul generat de e-mail-uri se menține la un nivel scăzut, de doar 2% din totalul eCommerce-ul autohton, cu toate că și-a dublat ponderea din 2022 încoace. Dacă anul trecut procentul de trafic plătit a fost majorat cu 24% față de 2021, în acest an evoluția a fost redusă, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total.
Calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor web a crescut cu 16% la nivelul întregii piețe. Cele mai mari creșteri au fost generate în categoriile Electronice cu 43%, în produsele pentru bebeluși și copii cu 31% și produsele pentru casă cu 29%. Această evoluție este rezultatul faptului că magazinele online au investit în motoarele eficiente de recomandare și în optimizarea paginilor de produse.
Situația magazinelor din fiecare categorie analizată
Electronice: Categoria a înregistrat cel mai mare volum de trafic, fiind condusă de eMAG, liderul cu cele mai mari scoruri atât pentru prezența digitală, cât și pentru maturitatea digitală, urmată la distanță de Altex. Comparativ cu anul trecut, numărul de jucători din cadranul Challengers a crescut, dintre care cel mai nou intrat, Vexio.ro, înlocuiește Media Galaxy. În plus, PC Garage și evoMAG își mențin poziția în cadranul Inovatori.
Fashion: La această categorie a apărut un nou concurent, modivo.ro, în timp ce jucătorii de anul trecut au rămas prezenți în analiză, cu poziții ușor diferite intra-categorie. În acest an, există cinci lideri semnificativi, printre care FashionDays, epantofi.ro, ABOUT YOU, bonprix.ro și Sinsay. O schimbare importantă este că Maturitatea digitală a epantofi.ro propulsează magazinul online din rândul Conservatorilor direct în cadranul Liderilor.
Cosmetice: Categoria a cunoscut o schimbare, odată cu intrarea a doi noi jucători, NailsUp.ro și KitUnghii.ro, care au înlocuit prezența Oriflame. Notino și-a menținut poziția de lider, excelând atât în prezența digitală, cât și în maturitatea digitală, iar MAKEUP a apărut ca un puternic concurent în imediata apropiere.
Casă: În acest an, categoria prezintă o polarizare clară, cu patru jucători poziționați în cadranul liderilor și alți patru în cel al Challengers. Liderul continuă să fie IKEA, urmat îndeaproape de Mobexpert, JYSK și VidaXL. În cadranul Challengers, cei doi jucători din capătul inferior ca scor sunt nou-intrații The Home și videnov.ro. Schimbarea indică și creșterea competitivității pe piață, ceea ce duce la înlocuirea Vivre din listă.
Carte: În cadrul categoriei au avut loc schimbări importante, generate de apariția a trei noi concurenți: Printrecarti.ro, bookzone.ro și librariaonline.ro care a înlocuit Litera.ro, tot astfel și Libraria Delfin, indicând o schimbare demnă de remarcat a prezenței digitale. Totuși, rămâne lider Elefant, încă din 2021. Comparativ cu anul trecut, Libris si Cartureşti se regăsesc în cadranul conservatorilor, cu o maturitate digitală mai mică, dar aproape de revenirea în categoria Lideri.
Produse pentru copii și bebeluși: În comparație cu celelalte companii incluse în studiu, magazinele din această categorie au un trafic online redus. Liderul este Noriel, urmat îndeaproape de BebeTei, care încă face parte din cadranul Conservatorilor. La categoria Inovatori, Next.ro și-a păstrat poziția din 2022, în timp ce BabyMatters este un nou-venit care înlocuiește prezența Bebebliss. În categoria Challengers, cu o mai mică maturitate digitală, intră BabyNeeds, Nichiduta și BestKids.
Pet shop: În harta din acest an, liderul este zooplus.ro. Deși PetMart.ro, Conservator, și Pet Max, Inovator, prezintă potențial de creștere, există încă lacune de acoperit, pentru a pătrunde în categoria Lider. Maxi Pet, pentruanimale.ro și Animax se află în cadranul Challengers și sunt caracterizate de niveluri relativ mai scăzute de prezență digitală și maturitate digitală.
Metodologia raportului
Proiectul Aqurate Map 2023 a analizat competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de eCommerce, printre care 52 de jucători esențiali din eCommerce, împărțiți în 7 categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici.
Raportul măsoară Prezența Digitală și Maturitatea Digitală a celor mai importanți jucători activi în domeniul eCommerce. Informațiile sunt obținute exclusiv din surse publice și au fost colectate, pentru ediția curentă, în lunile aprilie și mai 2023.
Raportul integral Aqurate Map 2023 este disponibil pe www.aqurate.ai/map. Recent, Aqurate a depășit pragul de 1.000.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse. Aqurate Personalize crește veniturile din eCommerce cu până la 30%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor. Serviciul crește atât rata de conversie din eCommerce, cât și valoarea medie a comenzii.
Potrivit unei analize realizate de DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport din Europa, piața de transport rutier de mărfuri a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în perioada ianuarie-iunie 2023, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce a dus și la stagnarea tarifelor de transport.
Ritmul de creștere al industrii de transport a încetinit și pe fondul unui consum mai redus, determinat de inflația ridicată. Conform companiei DSV Road prognoza pentru finalul acestui an, indică faptul că piața de transport din România va continua să crească, însă nu va depăși nivelul de creștere din 2022.
În acest an, volumele de mărfuri transportate au cunoscut o ușoară scădere, dar au revenit la capacitatea normală de gestionare, după provocările cunoscute în 2022 privind insuficiența capacității de transport de mărfuri care genera întârzieri ale acestora.
În ciuda scăderii volumelor de mărfuri și a ieftinirii motorinei, costurile de transport au rămas stabile.
Cu toate acestea, compania DSV Road a înregistrat o creștere mai mică în afaceri față de anul trecut. În prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, creșterea înregistrată a fost de 20%, iar în perioada din 2022 față de 2021 a fost între 30% și 40%, în România. În privința volumelor de mărfuri transportate, DSV Road a livrat 280.000 de tone, în creștere cu 10%, comparativ cu primul semestru din 2022.
Transportul de tip grupaj continuă să fie extrem de căutat în cadrul companiei DSV Road, iar estimările indică faptul că cererea pentru acest tip de transport va crește cu 30% în acest an. În prezent, grupajul reprezintă peste 50% din afacerea DSV Road în România. În plus, cererea pentru transportul intern și soluțiile de green transport sunt, în continuare, în creștere.
În acest an, DSV Road se așteaptă să crească afacerea cu 10%, după ce în anul precedent a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% față de anul 2021, datorită numărului mare de clienți și de cererii pentru toate tipurile de transport, în special, grupajul și transportul intermodal. România ocupă o poziție importantă în regiune pentru grupul danez DSV, care este prezent local de aproape 30 de ani.
„Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus.”,
a explicat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
„Compania noastră a crescut constant, an de an, România având un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Creșterea este susținută atât de numărul mai mare de clienți, cât și de dezvoltarea anumitor piețe, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor a folosi metode care protejează mediul.”,
a precizat Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).