Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

75% dintre retailerii online din țara noastră își propun ca principal obiectiv de business extinderea gamelor de produse, pe fondul inflației ridicate, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor și a satisface dorința pentru diversitate a clienților, potrivit unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital de pe piața locală.

Pentru a obține o creștere în business și pentru a ține pasul cu tendințele pieței, 10% dintre companiile din industria de ecommerce intenționează să investească în automatizarea anumitor procese de afaceri, 7% să își majoreze cota de piață, iar 7% să își optimizeze strategiile și bugetele de promovare până la sfârșitul anului.

De asemenea, potrivit analizei realizate de Limitless Agency, retailerii online raportează mai multe provocări principale la nivel de business, printre care 30% semnalează scăderea numărului de comenzi și vânzări slabe, 20% – concurența ridicată, 16% – problemele cu stocurile și furnizorii, 11% – imprevizibilitatea și 8% creșterea cheltuielilor.

Mai mult, 40% dintre retailerii online consideră că piața de ecommerce se confruntă, în special, cu creșterea concurenței externe și cu o piață suprasaturată, precum și cu practici neloiale, probleme cu livrările de comenzi și un deficit de personal calificat.

Conform analizei, 35% dintre jucătorii de pe piața de ecommerce sunt preocupați de inflația ridicată, 20% de impredictibilitatea în afaceri, 15% de creșterea impozitelor, tot astfel și 15% de instabilitatea fiscală, iar 10% de asigurarea cashflow-ului.

Cu toate acestea, piața de ecommerce din România se află pe un trend ascendent, românii făcând achiziții online în valoare de peste 180 de milioane de euro în primul trimestru, în timp ce consumul privat a crescut rapid cu 7,3% în martie 2023, determinat de creșterea vânzărilor de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și de produse alimentare, potrivit datelor agenției Limitless Agency.

„Pe o piață care crește într-un ritm accelerat, cum este cea de ecommerce, investițiile continue în dezvoltarea propriului magazin online trebuie să fie preocuparea principală a oricărui antreprenor. Într-un context în care și concurența este tot mai strânsă, iar consumatorii sunt tot mai exigenți, pe lângă diversificarea gamei de produse și implementarea unor automatizări care să simplifice procesul de lucru, retailerii online investesc tot mai mult în campanii de promovare online, în special Google Shopping Ads, Display Ads, Search Ads, dar și Facebook Ads. La Limitless folosim tehnologii avansate pentru promovarea produselor, cu o rată de conversie ridicată și o creștere rapidă a vânzărilor și a profitului clienților.”,

a declarat Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Pe măsură ce gradul de adopție a cumpărăturilor online a crescut, la fel și încrederea în plățile cu cardul, astfel eMAG, unul dintre pionieri pieței de comerț online din România care a devenit în 2022 cel mai valoros brand românesc, a realizat peste 56%, din totalul comenzilor online la nivel național, plăți efectuate de către clienți prin intermediul unui card.

Potrivit unor analize realizate de eMAG, procentul a ajuns chiar la peste 60% în București, Cluj și Ilfov. Plățile online cu cardul au acumulat în total o creștere de 22% în 2022 față de anul precedent. De asemenea, diversificarea serviciilor de plată prin introducerea opțiunilor de plată amânate, precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet, au contribuit la creșterea cumpărăturilor online cu cardul, oferind clienților flexibilitatea de a comanda produsele de care au nevoie, ori de câte ori doresc.

Peste un milion de clienți beneficiază acum de opțiunile de amânare a plății cu 30 de zile și de eșalonare în patru rate lunare, pe care le pot folosi pentru a comanda produse din toate categoriile. Procentul comenzilor efectuate cu ajutorul eMAG My Wallet a ajuns la peste 6% din total, la un an de la introducerea acestui serviciu. Valoarea medie a comenzilor achitate cu cardul în 2022 a fost de 316 lei, cu excepția zilelor de Black Friday și a lunii decembrie, când a crescut cu circa 60%.

„Lansarea serviciilor de amânare a plății, precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au reprezentat anul trecut stimulente importante în adopția crescută a comerțului online și a plății cu cardul. Faptul că majoritatea clienților noștri achită constant cumpărăturile cu un card online reprezintă un element care certifică încrederea oamenilor, iar inovațiile pe care le avem în vedere anul acesta atât noi cât și partenerii noștri vor atrage un număr sporit al celor care beneficiază de aceste soluții de plată simple și sigure.”,

a declarat Andrei Șercanean, VP ecommerce services eMAG.

De la electrocasnice mari și mici, telefoane, laptopuri și televizoare până la mobilier, îngrijire personală și articole pentru copii, clienții comandă din toate categoriile și nu au un prag limită la suma pe care o pot plăti online. Cea mai mare comandă a unui client persoană fizică plătit online cu cardul în 2022 a fost de 58.000 de lei.

Pe lângă beneficiile simplității și securității, cardul online a devenit și soluția preferată pentru clienții eMAG, datorită vitezei cu care își pot recupera banii în cazurile în care returnează comenzile. Astfel, în 2022, 62% dintre comenzile cu retur au beneficiat de opțiunea „instant money back” prin care și-au primit banii înapoi pe card în termen de 30 de minute de la returnare.

Conform datelor, 65% dintre clienți au efectuat achiziții și au plătit cu cardul online prin intermediul aplicației mobile. Anul trecut, Bucureștiul s-a situat pe primul loc cu 63% din totalul comenzilor, urmat de județele Cluj cu 62%, Ilfov cu 60%, Iași cu 55%, Brașov cu 55% și Sibiu cu 54%.