Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

evoMAG, unul dintre pionierii pieței românești de retail online, a atras o investiție de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din țară. Aceasta este prima investiție de anvergură pe care evoMAG o primește de la lansarea sa, în urmă cu mai bine de 17 ani.

Compania, care se așteaptă la o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro pentru acest an, va folosi fondurile pentru a se extinde pe piața online din România și la nivel internațional, accelerând dezvoltarea în offline prin inaugurarea a două showroom-uri.

„Infuzia de capital ne va permite să ducem evoMAG la un nou nivel de dezvoltare, atât pe piața din România, în online și offline, dar și în afara țării. Ne bucurăm că am atras alături de noi un partener puternic, cu experiență în industria eCommerce, care să sprijine transformarea evoMAG și care ne împărtășește viziunea de dezvoltare”,

a declarat Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.

Totodată, investiția va fi folosită pentru a asigura accesul la cât mai multe platforme marketplace relevante. Astfel, evoMAG va permite inaugurarea a două noi showroom-uri în următorii doi ani. Compania intenționează să își dubleze portofoliul de produse în următorii 3 ani, cu noi categorii, extinderea spațiului de depozitare și procese operaționale complexe.

„Mihai Pătrașcu și echipa lui au reușit, prin puterile proprii, să construiască în ultimii 17 ani o companie de top în eCommerce-ul românesc, dovedind agilitate, inovație continuă și punând, întotdeauna, clientul în prim-plan. Suntem bucuroși să ne alăturăm poveștii evoMAG și credem că, împreună, vom reuși să accelerăm planurile de dezvoltare ale companiei”,

a mărturisit Alin Stanciu, Partner, Catalyst România.

Anul trecut, evoMAG a marcat vânzări de 34 milioane de euro, în creștere comparativ cu 2020, când compania a înregistrat un avans de 46% – cea mai mare din ultimii ani. Retailerul a avut o creștere anuală medie de 25% în ultimii doi ani.

evoMAG va investi în diminuarea duratei de livrare a produselor

Compania mizează, în 2022, pe o cifră de afaceri de aproximativ 40 milioane de euro, cu vârfuri de vânzări pe segmentele de telefoane mobile, televizoare, componente PC și vehicule electrice. Pentru a îmbunătăți majorarea vânzărilor, evoMAG va investi în reducerea timpilor de livrare a produselor. În prezent, 90% din comenzi sunt livrate în cel mult 24 de ore. Potrivit comunicatului, până la sfârșitul anului, se dorește ca această cifră să se ridice la 95%, astfel toate comenzile să fie livrate în 24 de ore, iar restul în maximum 48 de ore. Extinderea evoMAG va necesita noi angajări, astfel că până la finalul anului, compania își propune să recruteze noi colegi, să mărească echipa cu peste 100 de angajați.

În perioada 24 februarie – 7 martie 2022, traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25% față de o perioadă normală. Românii sunt mult mai rezervați în achiziții în această perioadă și au renunțat la cumpărăturile de impuls, axându-se pe cele de utilitate.

În perioada menționată, experții în digital marketing și e-commerce de la Gun Media au constatat o similitudine între comportamentul de achiziție în cazul cumpărăturilor online al consumatorilor români în contextul războiului din Ucraina și comportamentul manifestat la începutul primăverii anului 2020, când a izbucnit pandemia.

În aceeași perioadă au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puțin, iar achizițiile online au scăzut cu până la 15% față de o perioadă normală. Totodată, și rata de conversie și de revenue a scăzut, consecința fiind scăderea rezultatelor din e-commerce.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online”, a afirmat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Declanșarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nișele. Procentele diferă pe diferite segmente și nișe, fluctuează și în funcție de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.

Brandurile și-au adaptat comunicarea, iar pe final de martie se văd îmbunătățiri în cifre

În tot acest context, comunicarea a jucat un rol important. Multe branduri au anunțat susținerea față de asociații care veneau în sprijinul refugiaților. Altele au susținut diverse cauze fără să facă public acest lucru. Totuși, prin faptul că au comunicat în mod reținut cu privire la diverse oferte și au fost atente la feedback-ul comunității, au arătat empatie față de situația actuală, atitudine percepută pozitiv de către internauți.

„La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a mai spus Robert Trandafir.