Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform ultimului val al studiului „E-commerce shopper trends“ derulat pe parcursul lunii noiembrie 2021, penetrarea în rândul românilor din mediul urban a cumpărăturilor digitale este în continuă creștere. Dintre utilizatorii curenți, 8% declară ca au devenit e-shoppers în ultimele 6 luni (comparativ cu 20% anul trecut). Acest lucru arată că acum avem mai mulți cumpărători cu experiență de cel puțin un an: 92% experimentați versus 80% în 2020.

O trăsătură comună în rândul celor care au apelat pentru prima data la online este faptul ca în majoritate ei fac parte din categoria celor cu venituri mici (45%), doar 21% dintre nou veniți având venituri mari. Un alt aspect interesant este că, dacă anul trecut majoritatea noilor cumpărători din online erau părinți cu copii mici, sub 2 ani, nou-veniții din 2021 sunt în majoritate părinți de adolescenți.

Pe măsură ce tehnologia serviciilor omni a evoluat, consumatorii par acum mai obișnuiți sa își caute produsele necesare online. Raportul calitate-preț este un atribut cheie în decizia de cumpărare, iar comparațiile se fac mult mai ușor în online.

În Romania, 36% preferă să cumpere direct din aplicația retailer-ului și aproape 7% apelează la aplicația platformelor de livrare.

Iulia Pencea, Market Leader NielsenIQ Romania, confirmă ca shopperii nu sunt atrași de e-commerce doar datorită confortului, ci și prin ofertele online mai bune: „În topul motivelor de cumpărare online găsim pe primul loc gama variată de mărci și produse disponibile online (66%), urmat de serviciul de livrare (54%) și prețurile mai mici comparativ cu magazinele fizice (48%). Pentru nou venitii de anul acesta se remarca o sensibilitate mai mare la pret, ei valorizand mai mult (57%) faptul ca gasesc preturi mai mici decat in magazinele fizice, precum si ofertele/ promotiile atractive gasite in online (47%).  [Sursa: E-commerce Shopper Trends, Noiembrie 2021].”

De asemenea, prelungirea pandemiei a condus la stabilizarea obiceiului de cumpărare din online pentru anumite categorii, în defavoarea magazinelor fizice. Amintim aici, desigur, serviciile de “food delivery”, dar și medicamentele și suplimentele alimentare, hrana pentru animale și categoria tutun”, detaliază Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader NielsenIQ.

Ultimii doi ani i-au învățat pe producătorii și comercianții cu amănuntul că o creștere considerabilă va veni dintr-o experiență multi-channel.

Cargus lansează o ofertă în premieră pentru piața de curierat, similară modelului abonamentelor de telefonie mobilă, care poate reduce costurile de expediere și chiar prețurile pentru produsele livrate. Totuși, oferta are caracter temporar, fiind valabilă doar pentru cei care vor semna un contract cu Cargus până la finalul anului.

Practic, în schimbul unei sume fixe, sub forma unui abonament lunar, se pot expedia 20, 50, 100 sau 200 de colete, arată compania într-un comunicat. Aceasta înseamnă că nu este necesar să se declare numărul livrărilor lunare (minimele logistice) și nici nu se depinde de fluctuațiile sezoniere de volume. Toate expedițiile neutilizate într-o lună pot fi utilizate atunci când este necesar.

„Promisiunea noastră se îndreaptă, acum, către întreprinderile mici care, în această perioadă atât de complicată, caută cele mai bune tarife pentru servicii de curierat. În plus, am lansat această ofertă într-un moment al anului în care volumul livrărilor crește considerabil, iar angajamentul nostru poate fi un sprijin real pentru micii antreprenori care au posibilitatea, astfel, să vândă și să livreze mai mult, dar cu mai puține costuri. Black Friday și sărbătorile de iarnă ar putea relansa și afacerile mici din România, care au suferit mult în ultimii doi ani de pandemie, în special cele care activează pe modelul tradițional al magazinului de retail. Din estimările noastre, antreprenorii care au ales abonamentul Cargus au redus costurile cu peste 68%“, a spus Jaroslaw Sliwa, CEO Cargus.

Potrivit unei analize efectuate în luna septembrie de Ciel România, un important producător de software pentru companii, aproape două treimi din antreprenorii români (62%) nu percep o creștere economică, iar situația este amplificată şi de majorarea costurilor cu furnizorii, cu utilitățile sau de majorarea prețurilor din magazine.

„Oferta Cargus face ca, acum, cel mai bun preț de expediere pentru un colet de până la 20 kg, în cazul unui abonament cu 200 de livrări, să fie 11,50 lei. În aceste condiții și costuri, abonamentele Cargus reprezintă un sprijin real pentru antreprenorii români, deoarece oferă flexibilitate, predictibilitate și reduce costurile de livrare pentru activitățile lor logistice până la nivelul care era disponibil, până acum, doar celor mai mari jucători de pe piața de e-commerce. Din acest moment, micii antreprenori pot fi mai competitivi pentru că nu mai sunt nevoiți să estimeze un număr fix de expedieri lunare și, cel mai important, costurile rămân neschimbate pe toată durata contractului“, se arată în comunicat.

Oferta include și alte servicii care nu presupun costuri suplimentare:

•             zonă extinsă de livrare;

•             tarif redus pentru expedieri ramburs (cash la livrare);

•             notificări trimise prin e-mail și SMS către destinatari;

•             acces 24/7 la aplicaţia online WebExpress, pentru generare și urmărire ușoară a notei de transport;

•             integrare cu cele mai populare platforme eCommerce.

Oferta, valabilă până la 31.12.2021, este lansată în contextul în care antreprenorii români au decis să acorde o mai mare importanță digitizării afacerilor lor. 45% dintre cei care au participat la studiul menționat anterior au făcut deja investiții în digitalizarea afacerii în timpul pandemiei, iar 37% planifică noi investiții în următoarele luni. Asta înseamnă mai multe colete și livrări de produse în viitorul apropiat, pentru antreprenorii români.