Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de comerț electronic au continuat să crească în Germania în primul trimestru al anului 2021, cel mai mare plus fiind adus de bunurile din sectorul FMCG, în special alimente. Per total, în perioada ianuarie-martie 2021, ecommerce-ul a înregistrat o creștere de 28% comparativ cu perioada similară din 2020.

Datele au fost prezentate de Asociația Federală pentru Comerț electronic și coletărie (BEVH), care a mai spus că vânzările de bunuri au crescut de la 16.482 milioane de euro în primul trimestru al anului 2020 la 21.090 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021. Creșterea extraordinară a rezultat din faptul că în aceeași perioadă anul trecut comerțul electronic a stagnat din cauza instaurării restricțiilor în contextul pandemiei. Potrivit calculelor asociației, dacă primele trei luni din 2020 s-ar fi dezvoltat cu o medie pe termen lung de 11%, atunci creștere ar fi fost de doar 17% pentru acest prim trimestru din 2021.

Ca și categorii de consum în online, pe primele locuri se situează bunurile care au putut fi achiziționate și în comerțul modern clasic – produse alimentare, produse farmaceutice, medicamente. Bunurile proprii și de uz casnic, precum și rechizitele de birou continuă să fie foarte populare în rândul consumatorilor. „Creșterea categoriei de bunuri alimentare în primul trimestru al anului 2021 a fost chiar de 84,5% față de anul precedent și a generat vânzări online de 666 milioane de euro (2020: 361 milioane de euro). Acest grup de produse este, prin urmare, lider în ceea ce privește creșterea absolută. Produsele fashion au înregistrat o creștere de 29,9%“, arată datele BEVH.

Pentru a ajuta firmele să-și evalueze capacitățile logistice de eCommerce, GEODIS a măsurat, în colaborare cu firma de consultanță Accenture, nivelul de pregătire pentru comerț electronic și a elaborat „Scorul maturității“, ce determină principalele provocări cu care trebuie să se confrunte producătorii pentru a-și adapta rapid infrastructura logistică la obiceiurile de cumpărare în schimbare din retail.

Astfel, au fost determinate cinci capabilități logistice cheie care trebuie realizate și menținute pentru a avea operațiuni coerente de eCommerce – managementul stocului, rețelele de distribuție agilă, flexibilitatea transportului, optimizarea IT și a softului și, cel mai important, calitatea experienței cu clientul – și pe această bază a fost elaborată o metodologie care evaluează fiecare capacitate de logistică pentru comerț electronic și transformă practicile companiilor în scoruri. Scorul mediu la cele 200 de companii europene și nord-americane implicate în cercetarea telefonică, și care au venituri cuprinse între 100 de milioane de dolari și 20 de miliarde de dolari, din Europa și SUA și activează în IT, fashion, mobilier de casă ș.a., este de 58. O treime dintre mărci au obținut scoruri de „maturitate ridicată“ de 67 sau mai mari, o treime a atins „maturitatea medie“ cu scoruri de 51 la 66, iar a treia a înregistrat scoruri de „maturitate scăzută“, de 50 sau mai mici.

În aceste condiții, Ashwani Nath, vicepreședinte GEODIS și responsabil global pentru soluții e-Channel, declară că „scorul maturității este un indicator puternic al gradului de pregătire al unei companii pentru creșterea importantă a vânzărilor din eCommerce. Numai câteva mărci excelează la mai mulți din cei cinci indicatori cheie și încă și mai puține la toți.“

Provocările pe care le întimpină firmele sunt diferite, în funcție de nivelul lor de maturitate. Mărcile cele mai mature tind să aibă probleme cu opțiunile flexibile de livrare și uneori cu managementul slab al stocului, în timp ce mărcile mai puțin mature au probleme cu integrarea magazinelor cu rețelele eCommerce, ceea ce duce la lipsă de eficiență.