La cea de-a cincea ediție a eCommerce Talks, organizată de easySales, s-au reunit sute de experți și peste 700 de participanți, unde a fost prezentat primul raport complet al pieței românești de comerț online. Astfel, au fost abordate discuții legate de raport privind provocările și așteptările consumatorilor, comportamentele lor de cumpărare și nivelul de încredere în comerțul electronic. Evenimentul s-a desfășurat pe 18 septembrie și a avut ca participanți echipe executive din România, Ungaria și Bulgaria, care au împărtășit cele mai bune practici din domeniu.
Printre concluziile studiului au fost incluse următoarele date:
• 49,7% dintre români au făcut între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile
• 40,9% au alocat între 301 și 1.000 de lei comenzilor online, în ultimele 30 de zile
• 43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop
• 62,1% au comandat de la magazine online care comercializează produse fizice
• 74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online
• 50,3% aleg livrarea acasă, prin curier
• 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar
• 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media
• 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important
• 43,7% se așteaptă la acces non-stop la serviciul de relații cu clienții
• 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia
• 34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării
• 45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu
• 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay
• 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale
• 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării
• 34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult
• 48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare
• 57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare
• 40,1% au printre așteptări ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare
Studiul realizat de easySales a colectat informații de la 1.043 de respondenți între 21 iunie 2014 și 8 iulie 2024, utilizând metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Chestionarul a fost distribuit printr-un link unic de acces, iar eșantionul a fost ales pentru a reflecta structura socio-demografică a utilizatorilor de internet majori din România. Rezultatele sondajului sunt reprezentative pentru această populație și pot fi extrapolate, având o marjă minimă de eroare.
Marja de eroare de ±3%, a implicat un eșantion reprezentativ de utilizatori folosind metoda CAWI și respectând structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România. Dintre respondenți, 52,92% sunt bărbați, iar 89,36% locuiesc în mediul urban. Distribuția geografică arată că 44,39% locuiesc în Muntenia, 33,75% în Transilvania, 16,78% în Moldova și 5,08% în Dobrogea. În ceea ce privește veniturile, 45,21% câștigă peste 4.000 lei lunar, iar 6,13% nu au venituri proprii. 77,11% sunt angajați, lucrând în sectoare precum resurse, construcții, imobiliare, auto, instalații, educație, comerț, IT și activități juridice sau financiare.
Innoship, parte a Alsendo Group și soluție tehnologică inovatoare de livrare SaaS, a anunțat un nou parteneriat strategic cu Dr. Max Group, liderul lanțurilor de farmacii din Europa Centrală. Această colaborare are ca scop îmbunătățirea eficienței și experienței clienților în procesul de livrare. Parteneriatul aduce beneficii semnificative pentru operațiunile de logistică și servicii ale Dr. Max din Cehia, Slovacia, Polonia, România și Italia.
Colaborarea dintre Innoship și Dr. Max demonstrează capacitatea Innoship de a furniza o soluție avansată și cuprinzătoare, adaptată cerințelor Dr. Max. Elementul central al parteneriatului se bazează pe furnizarea unei soluții unificate, integrată pe cinci piețe (Cehia, Slovacia, Polonia, România și Italia), asigurând consecvența și eficiența în operațiunile extinse ale Dr. Max.
“Decizia pentru parteneriatul cu Innoship a fost determinată de necesitatea de a respecta criteriile noastre stricte, care se concentrează pe o soluție unificată pentru toate piețele, urmărirea livrărilor în timp real, implementarea rapidă a curierilor.”,
au precizat reprezentanții Dr Max.
Integrarea simplificată a curierilor elimină necesitatea dezvoltărilor suplimentare interne și reduce timpul de onboarding pentru curierii noi de la șase luni la 2-3 săptămâni, fără o implementare IT extinsă. Aceasta extinde opțiunile de livrare, inclusiv livrarea la domiciliu, lockere și puncte PUDO, toate accesibile printr-o experiență ușor de utilizat. Alocarea optimizată a curierilor permite selectarea celui mai potrivit curier în funcție de criterii specifice, asigurând eficiența atât la nivel de grup, cât și local. Urmărirea centralizată a livrărilor facilitează supravegherea pentru echipele de Servicii Suport Clienți, sporind eficiența și satisfacția clienților.
Un panou unificat pentru urmărirea performanței de livrare a curierilor oferă raportări și informații în timp real, permițând ajustări rapide ale parametrilor de business, precum costul și performanța, pentru flexibilitate și control fără precedent. Verificarea automată a acurateței facturilor curierilor reduce volumul de muncă manual, permițând direcționarea resurselor interne economisite către proiecte esențiale. Angajamentul Innoship sugerează o abordare strategică a parteneriatului, axată pe funcționalități care îmbunătățesc calitatea serviciilor și experiența clienților.
“Parteneriatul cu Dr. Max subliniază capacitatea noastră de a furniza soluții personalizate, eficiente și avansate tehnologic, pentru piata de ecommerce. Flexibilitatea platformei noastre și gama largă de servicii va permite Dr Max Group să își extindă operațiunile în mod eficient pe mai multe piețe.”,
a completat Dan Ungureanu, Cofondator și Head of Business Development, Innoship.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit