Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Platforma enterprise VTEX, cu ajutorul căreia clienții își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a anunțat intrarea în portofoliul său a OBI, unul dintre principalii retaileri multinaționali pe segmentul Do It Yourself (DIY), cu sediul în Germania, care își propune, prin această colaborare, să-și accelereze capacitățile de comerț digital și să se afirme ca unul din liderii globali din domeniul amenajării locuinței.
VTEX a fost selectat, dintre cele patru platforme cu care s-au purtat discuții, pentru abilitatea de a automatiza procesele de business, de a simplifica infrastructura necesară operațiunilor de comerț digital și de a îmbunătăți experiența clienților. Datorită acestei platforme, OBI și-a integrat canalele de ecommerce, cele 349 de magazine fizice de pe teritoriul Germaniei, dar și vânzătorii terți, într-o singură platformă tranzacțională, ceea ce îi permite să-și extindă oferta de produse comercializate și să le asigure clienților o experiență de cumpărături adaptată nevoilor lor prin integrarea opțiunilor de livrare și ridicare a produselor. Astfel, datorită magazinelor fizice integrate la nivel național, aceștia pot ridica produsele comandate online în doar două ore de la înregistrarea comenzii.
Tim Engler, Senior Vice President, responsabil pentru IT în cadrul grupului OBI, a declarat că „platforma scalabilă VTEX ne-a permis să fim mai aproape de potențialul nostru inovator, să ne eficientizăm operațiunile și să ne adaptăm mai rapid la cerințele în schimbare ale pieței”.
Prin migrarea pe VTEX, OBI și-a înlocuit platforma de comerț digital lansată acum mai bine de 10 ani cu una modernă, care oferă capabilități strategice de tip marketplace, deschide ecosistemul către vânzători terți și permite o creștere semnificativă a agilității și a capacității echipei sale de a răspunde la solicitările clienților, dar și la nevoilor de pe piață. Ciclul de dezvoltare și implementare pe platforma VTEXeste semnificativ mai scurt în comparație cu soluția anterioară monolitică, „ceea ce ne oferă mare încredere pentru o lansare internațională rapidă și implementarea de noi funcționalități”.
De la migrarea pe platforma VTEX, OBI a remarcat o mai bună experiență pentru clienții și echipele sale de dezvoltare, cu îmbunătățiri care includ managementul unificat al magazinelor fizice și al canalelor de vânzare online (350 de conturi independente conectate la un singur cont central), creșterea uniformă a traficului, în mod controlat, de la 1% la 100% în timpul lansării, o agilitate mai mare (deoarece echipele de dezvoltare OBI pot construi, testa și implementa independent noi module și funcționalități) și scalabilitate rapidă în diferite țări.
Toate acestea deoarece, așa cum declară Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer în cadrul VTEX, „inovația este prioritară pentru noi și ascultăm atent nevoile companiilor, echipelor de dezvoltare și utilizatorilor finali, ceea ce ne permite să anticipăm cerințele din partea retailerilor precum OBI și să le devenim un partener de încredere prin oferirea unei soluții de comerț complete, cu o arhitectură composable“. Infrastructura VTEX de comerț digital este folosită în prezent de 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume „și suntem încântați că OBI s-a alăturat unui ecosistem care modelează viitorul comerțului“.
Foto: SAMEDAY
Compania românească SAMEDAY anunță intenția de a-și continua expansiunea prin preluarea companiei maghiare de curierat rapid, Sprinter. Această mutare ar reprezenta pentru SAMEDAY o extindere semnificativă a infrastructurii out-of-home, cu 60%, prin cumpărarea a celor 450 de puncte de livrare din Ungaria, împreună cu capacitatea de livrare la domiciliu.
Sprinter, o companie tradițională de curierat expres din Ungaria, cu o istorie de peste 17 de ani pe piața maghiară, este recunoscută pentru serviciile sale de înaltă calitate. Cu prezența sa bine stabilită de 25 de ani de servicii expres de livrare și parteneriate solide, Sprinter deservește un număr important de magazine online și va extinde livrările și către România. De asemenea, compania este asociată cu nume de mărci renumite, așa cum prin rețeaua de puncte fixe de ridicare și colectare a coletelor, Pick Pack Pont, și Sprinter, cu zeci de ani de experiență în livrarea la domiciliu. SAMEDAY deservește o gamă variată de afaceri online, de la companii locale până la multinaționale. Cu o extindere solidă a infrastructurii sale out-of-home în Ungaria, SAMEDAY va ajunge la aproximativ 2.200 de lockere easybox și puncte de livrare până la finalul lui 2024, acoperind toate marile orașe și regiuni din țară. Această extindere va facilita și mai mult livrările transfrontaliere către România și alte țări, servind nevoile magazinelor online care efectuează expedieri cross-border.
Clienții Sprinter vor continua să beneficieze de aceleași servicii de încredere, iar odată cu finalizarea tranzacției, vor avea acces și la noi servicii și tehnologii adaptate pentru eCommerce. Angajații și subcontractorii vor beneficia de continuitate în activitate și de mai multe oportunități de creștere, având în vedere planurile ambițioase de dezvoltare ale companiei.
Achiziționarea Sprinter aduce împreună decenii de expertiză în piața locală și cultura de servicii, alături de SAMEDAY, o companie dinamică și în creștere, echipată cu tehnologii de vârf în domeniul livrărilor și curieratului. Această unire creează o nouă opțiune competitivă pentru afacerile online, atât din Ungaria și România, cât și pentru multinaționale.
„Construim o zonă de livrare unitară și fără granițe care va îmbunătăți experiența clienților și va reduce costurile de livrare pentru magazinele online din România, Ungaria și Bulgaria. Avem un plan ambițios de a ajunge la 8.500 de puncte de livrare în regiune în acest an, iar eventuala preluare a infrastructurii Sprinter reprezintă un pas important. Vom continua extinderea accelerată prin creșterea numărului de easybox-uri și introducerea unor noi puncte de livrare și a sistemelor shop-in-shop, care vor sprijini la dezvoltarea și mai accelerată a comerțului online în regiune.”,
a precizat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.
În ultimele 12 luni, SAMEDAY a înregistrat o creștere impresionantă, cu 115% mai multe magazine online care au accesat serviciile de expediere cross-border, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Cu un total de 95 de milioane de colete livrate în regiune în ultimul an, SAMEDAY continuă să-și consolideze poziția ca primă companie românească de curierat care a extins operațiunile în afara granițelor, fiind în al patrulea an de activitate în Ungaria și al doilea an de prezență în Bulgaria.
Pe fondul creșterii continue a numărului de colete livrate în regiune, în 2024, Grupul SAMEDAY va investi circa 30 de milioane de euro în creșterea capacității de livrare prin extinderea rețelei out-of-home.
Grupul SAMEDAY planifică o investiție totală de peste 60 de milioane de euro pentru acest an. Această sumă considerabilă va fi direcționată către extinderea rețelei regionale out-of-home, dezvoltarea tehnologică și optimizarea capacității și vitezei de procesare și livrare.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).