Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acționarii Packeta Group, compania-mamă a grupului ceh de logistică și tehnologie Zásilkovna, din  care face parte și Packeta România, au agreat vânzarea participației de 100% în Packeta Group către un consorțiu format din CVC Capital Partners și Emma Capital, cu susținere financiară de la R2G. Tranzacția este supusă aprobării autorităților de reglementare relevante, și este așteptată să se concretizeze în prima jumătate a anului 2024. Termenii tranzacției nu au fost dezvăluiți. Grupul Packeta este profitabil de mult timp și are o cifră de afaceri de 7,25 miliarde de coroane cehești  (303,5 milioane euro) în 2023.

„În primul rând, aș dori să-mi exprim recunoștința față de cei peste 2.000 de colegi pentru contribuțiile lor la construirea Packeta, care este acum una dintre principalele platforme europene de livrare a coletelor din industria de eCommerce. Fără eforturile și abilitățile lor, Packeta nu ar fi acolo unde este astăzi. Pentru aceasta, le mulțumesc sincer fiecăruia dintre ei.

De asemenea, recunoștința mea se îndreaptă către clienții noștri – magazinele online care ne-au încredințat coletele lor. Împreună, în decursul ultimului deceniu, am contribuit semnificativ la creșterea substanțială a industriei moderne de eCommerce în Europa Centrală.

Consider că noii investitori, care și-au demonstrat cunoștințele și experiența în sectorul livrărilor last-mile, vor ajuta Packeta Group să crească și mai mult și să îmbunătățească nivelul serviciilor oferite clienților noștri, cât și al satisfacției în muncă al angajaților noștri excelenți.

Totodată, aș dori să mulțumesc consilierilor noștri și echipei de conducere pentru asistența și sprijinul lor semnificativ pe parcursul acestui proiect foarte provocator, internațional și multi-tasking. Nu în ultimul rând, mulțumesc tuturor acționarilor care m-au ajutat să conduc compania mulți ani și au fost un sprijin, în special în ultimii ani plini de provocări“, a declarat Simona Kijonková, fondatoarea Zásilkovna, CEO Packeta și reprezentantă a JSK Investments, cel mai mare acționar al Packeta Group.

Discuțiile privind această tranzacție au început în primăvară și au fost conduse de consilierii financiari CORPIN (reprezentând JSK Investments) și IMAP REDBAENK (reprezentând restul acționarilor). Consilierea juridică a inclus firmele HAVEL & PARTNERS (reprezentând JSK Investments), HLADKY.LEGAL și Axialis Legal (reprezentând restul acționarilor). Serviciile de Vendor Due Diligence au fost furnizate de CMS Cameron McKenna Nabaro Olswang, Ernst & Young și Boston Consulting Group.

Căutarea unui investitor potrivit pentru Packeta Group a avut loc pe tot parcursul anului 2023 și a generat un număr semnificativ de oferte din partea diferiților investitori financiari și strategici, cu un interes semnificativ din partea marilor grupuri internaționale. Zásilkovna, subsidiară a Packeta, a fost înființată în 2010 de către Simona Kijonková. Până în prezent, compania s-a extins în șapte țări europene și are peste 2.000 de angajați. Packeta dispune de o rețea de peste 15.000 de puncte pick-up proprii, inclusiv 6.000 de automate Z-BOX. De la înființare, compania a atins mai multe milestone-uri și a obținut numeroase premii prestigioase din februarie 2018 până în decembrie 2023.

Luna decembrie, perioadă a Sărbătorilor de iarnă, aduce magazinelor online vânzări cu 28% mai mari decât media lunară anuală, potrivit unui studiu realizat de Aqurate, platformă SaaS bazată pe Inteligenţă Artificială (AI) care crește conversiile din eCommerce prin interpretarea datelor.

„Sărbătorile de Crăciun sunt un nou vârf al perioadei de cumpărături, în eCommerce. Și de această dată, am analizat un eșantion reprezentativ de magazine online, iar măsurătorile arată o creștere generală a vânzărilor de 28%. Ce vedem diferit față de Black Friday, altă perioadă de maxim de care doar ce am trecut, este un accent mai mare pe mobilier, echipamente și accesorii, și o reducere a creșterii pentru o zonă esențială de Black Friday, categoria electronicelor”, declară Vlad Marincaș, CEO și cofondator Aqurate.

Top 7 al creșterilor vânzărilor online înregistrate în decembrie este ocupat, pe categorii, de:

Aqurate ajută la colectarea datelor cu care interacționează utilizatorii magazinelor online și la introducerea acestora în motorul de recomandare de produse. Soluția AI este bazată pe analizarea și interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clienților – produse cumpărate, click-uri, produse adăugate în coș și altele. Aceasta compară acțiunile similare ale diferiților utilizatori și estimează, prin intermediul inteligenței artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.

Aqurate Personalize crește veniturile din eCommerce cu până la 23%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor. Serviciul crește atât rata de conversie din eCommerce, cât și valoarea medie a comenzii. În prima jumătate a anului, Aqurate a anunțat că a depășit 1.600.000 de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse.