Atego si Axor acopera o gama larga de sarcini din distributia pe distante scurte si au fost relansate in 2010 cu face-lift la exterior – grila noua a radiatorului, mai apropiata de cea de la Actros, cu posibilitate de vopsire in culorile caroseriei – si interior – volan multifunctional, instrumentar nou de bord, scaune noi, care integreaza tetiere, cu tapiterie mai buna, racitor, sine pentru haine, covorase sau cheie de contact cu forma noua.
Atego este primul camion hibrid produs in serie si primul din clasa sa care dispune de retarder electromagnetic (Voith), care contribuie semnificativ la reducerea uzurii sistemelor de franare. Pretul acestuia reprezinta jumatate din cel al retarderului hidraulic, folosit la camioane grele, iar greutatea este de numai 40 kg. Noul camion poate transporta 12 t in combinatie cu remorca sau 16 t daca este echipat cu frana pentru remorca. El este disponibil cu patru variante de cabine, motoare cu patru sau sase cilindri, de pana la 300 CP, transmisii manuale sau automatizate, diferite versiuni de greutate si configuratii 4×2 sau 4×4.
Autotractorul Econic cu semiremorca cu sistem de propulsie pe gaz este adecvat pentru utilizarea in timpul noptii sau dimineata devreme, pentru aprovizionarea magazinelor din oras, distributie de echipamente si operatiuni pe distante scurte. Motoarele garanteaza o functionare silentioasa si un consum mic, iar cutia de viteze automatizata cu sase trepte transmite putere catre roti fara a inregistra pierderi, chiar si in traficul foarte aglomerat cu opriri dese.
Actros a fost relansat in 2011 – ajungand astfel la a patra generatie – intr-o versiune complet noua, care are printre caracteristicile cele mai importante faptul ca toate versiunile sunt destinate transportului pe distante mari – el va fi urmat de alte doua modele, unul pentru distante scurte si altul pentru constructii – avand la baza un sistem modular conceput special pentru acest segment: sapte tipuri de cabine spatioase, din care cinci cu podea plata, interior inovator in ceea ce priveste separarea spatiului de lucru de cel de odihna, un nou motor economic, cu cuplu inalt si rezerve suplimentare de cuplu, dar mai ales „curat“, si un nou sasiu, care sporeste stabilitatea si siguranta in timpul mersului. Este primul si deocamdata singurul camion Euro 6 de pe piata, dar optional poate fi comandat cu motor Euro 5. Despre noul model puteti citi mai multe in articolul dedicat lansarilor de camioane din 2011, dar in paralel va mai fi disponibil si Actros 3, cu transmisie automatizata Mercedes PowerShift de generatia a doua, care contribuie la cresterea confortului soferului in timpul conducerii, in conditiile unui consum redus considerabil, si cu motoare V6 si V8, performante si economice, echipate cu sistemul electronic de management Telligent®.
Din 2010, Actros este disponibil cu Active Brake Assist de a doua generatie, dotat cu o functie noua, care permite si interventia in cazul unor obstacole imobile.
Tot in 2010 a fost prezentat pentru prima data autotractorul Actros Lowliner cu inaltime de cuplare de 1.020 mm, adaptat la transport de marfuri voluminoase, cum sunt palele morilor de vant. Greutatea totala ajunge la 68 t daca se foloseste axa cu planetare reducatoare HL7.
Seria a treia a modelului Actros pentru constructii include numeroase echipari specifice aplicatiilor de santier. Confortul la drum este unul dintre cele mai bune din acest domeniu, ca si manevrarea pe drumuri grele. Camionul are motor OEM 501 si 502 LA, cu sase, respectiv opt cilindri, de la 320 la 476 CP, V8 de 15,9 l, de 510-600 CP, pentru aplicatii solicitante. Cutia de viteze automatizata cu 12 trepte are si ea efecte benefice in planul consumului de combustibil si al uzurii elementelor de transmisie. O alta functie specifica vehiculelor grele este modul „Power Off-Road”. Gratie unor senzori care masoara gradul de inclinare a vehiculului, sistemul de control inteligent al transmisiei schimba in treptele inferioare de viteza, evitand solicitarea si uzura ambreiajului. Power Off-Road il ajuta pe sofer sa manevreze mai usor camionul pe teren dificil si sa mentina treapta de viteza un timp cat mai indelungat.
Cu un sasiu pentru teren accidentat, Unimog, in toate variantele sale, este destinat utilizarii in situatii de urgenta. In plus fata de seriile U 300-U 500 pentru transport si de seriile de camioane pentru teren accidentat U 4000/U 5000, este disponibil Unimog U 20 cu tonaj redus. Cu greutati proprii de 7,5, 8,5 si 9,3 t, U 20 este primul Unimog cu cabina avansata.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit