Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Incetinirea cresterii economice a Europei este tot mai vizibila, potrivit celor mai recente date publicate in raportul Transport Market Monitor, care arata o disponibilitate a capacitatii de transport rutier in crestere cu 15% pentru octombrie, fata de septembrie. Daca ne raportam la 2018, spun expertii de la TIM Consulting si Transporeon, cei care editeaza acest indicator al pietei de transport la nivel european, capacitatea in octombrie a fost la acelasi +15%, in timp ce cererea de transport (pretul) a scazut foarte putin, cu doar 1,5%.
 
In general, evolutia preturilor si a capacitatilor pietei de transport in primele doua luni de toamna – septembrie si octombrie 2019 – a urmat tendinta anului precedent, precizeaza sursa citata. „Fluctuatiile sezoniere obisnuite au fost mai slabe in acest an. In plus, cresterea capacitatii de transport se datoreaza, in special, camioanelor din industria chimica si auto, care au efectuat curse in gol, precum si celor din sectoarele otelului si metalului“, a declarat Oliver Kahrs, directorul general TIM Consulting, una dintre diviziile Transporeon. Pe cursele spot, cresterea flotei disponibile oferite zilnic de catre companiile de transport care activeaza in domeniul industriei chimice a fost deosebit de puternica, aproape 40% in octombrie. Asta deoarece, potrivit asociatiei patronale germane (BAVC), industriile chimica si farmaceutica sunt in recesiune inca din toamna anului trecut. 
Per total, vinovat de acest procent ridicat de parc auto disponibil se pare ca ar fi declinul comertului la nivel mondial si dificultatile din unele industrii considerate cheie in transport, cum ar fi industria auto. „O industrie in care cresterea capacitatii de transport disponibile in octombrie a fost, de asemenea, de 15%“, a mai spus Oliver Kahrs. Nu in ultimul rand, in sectorul otelului si metalelor, flota totala disponibila pe piata a fost de aproximativ zece la suta. 
Conform aceluiasi raport, capacitatea de transport a crescut in trimestrul al treilea cu 1,4% fata de al doilea al aceluiasi an, in timp ce, daca ne raportam la aceeasi perioada a anului trecut, cresterea este mult mai mare, de 27,2%. In aceleasi timp, cererea de transport, adica pretul, a scazut in trimestrul al treilea din 2019 fata de al doilea cu 2,7% si cu 6,4% fata de trimestrul al treilea din 2018. 
Daca aruncam o privire la graficul publicat in Transport Market Monitor observam cum flota disponibila la nivel european a crescut constant din decembrie 2017 cu doua varfuri de crestere – februarie 2018 (+139,20%) si februarie 2019 (+158,61%), mentinandu-se, cu mici fluctuatii, cam la acelasi nivel. Cresteri importante s-au mai inregistrat si in primele trei luni din acest an, cu 30% fata de ultimele trei luni din 2018, concomitent cu o crestere a cererii, adica volumul de marfa de transport, de 2,4%. Din nefericire, balanta dintre cerere si oferta s-a schimbat destul de puternic, pe piata fiind disponibile mai multe camioane fata de numarul de marfuri de transportat. Comparativ, 2018 a aratat foarte bine din punct de vedere al volumului de marfa transport, care a fost peste flota totala de pe piata de transport. Exceptie au facut trei luni, februarie, martie si noiembrie, atunci cand capacitatea de transport a fost mai mare in raport cu cererea. Expertii de la TIM Consulting spun ca aceasta crestere expansiva a capacitatii de transport reprezinta un indicator clar in privinta unei economii a Europei aflate intr-un proces de incetinire.