Producătorul britanic de vehicule electrice, Tevva a încheiat un parteneriat strategic cu Ecobat, liderul mondial în domeniul reciclării bateriilor pentru repararea, recondiționarea și reciclarea bateriilor sale litiu-ion.
Colaborarea debutează cu o primă fază pilot de 12 luni pentru gestionarea bateriei first-life cu posibilitatea de a se extinde către soluții suplimentare de stocare și reciclare a energiei.
Ecobat se va asigura că bateriile litiu-ion asamblate intern de Tevva vor fi manipulate, diagnosticate și reparate folosind cele mai eficiente și ecologice metode, potrivit unui comunicat.
Tevva se angajează să respecte principiile „economiei circulare”, să nu producă deșeuri și să reducă costurile atunci când vine vorba de gestionarea celui mai scump element de pe camioanele sale electrice – bateria litiu-ion. Prin angajarea experților mondiali în domeniul bateriilor, compania Ecobat își demonstrează angajamentul de a oferi clienților cel mai bun și mai rapid serviciu posibil, în același timp reducând la minimum impactul potențial asupra mediului.
„Tevva se angajează să ofere cele mai bune servicii clienților, promovând în același timp o abordare circulară a gestionării bateriilor. Prin încheierea acestui parteneriat strategic cu Ecobat, o companie cu acreditări dovedite în ceea ce privește reducerea la minimum a deșeurilor, onorarea resurselor și respectarea metalelor de pământuri rare, le transmitem clienților noștri că le asigurăm spatele în cel mai rău caz, fiind în același timp un cetățean corporativ responsabil prin pregătirea bateriilor end of life.”,
a declarat fondatorul și Directorul General Tevva, Asher Bennett.
Autocamionul cu baterii electrice de 7,5 t al companiei Tevva a intrat recent în producția de masă la fabrica din Londra a companiei. Autocamionul Tevva oferă până la 227 de kilometri (140 de mile) cu o singură încărcare a bateriei de 105 kWh, ideal pentru flotele de livrare de ultimă milă și urbane. Acesta va fi urmat de un autocamion electric pe bază de hidrogen de 7,5 tone, care beneficiază de un prelungitor de autonomie pe bază de hidrogen care mărește autonomia vehiculului până la 354 mile (570 km).
„Colaborarea cu Tevva pentru a sprijini gestionarea bateriilor oferă companiei Ecobat oportunitatea de a-și extinde amprenta de reciclare a bateriilor litiu-ion și de a promova economia energetică circulară”,
a declarat Tom Seward, EU Key Accounts Director la Ecobat.
Chiar daca momentan ne confruntam cu scaderi ale volumelor de transport si schimburilor comerciale, in momentul in care economia va incepe sa creasca, iar transportul va creste in acelasi ritm, vor aparea probleme atat economice, cat si de mediu. Reteaua rutiera este din ce in ce mai congestionata, iar acesta este un dezavantaj pentru mediul de afaceri european. In aceste conditii, accentul se muta pe alte tipuri de transport, cum este cel naval. Tocmai pentru ca traficul de containere a crescut considerabil, ducand la o crestere a volumului de servicii logistice si de operatiuni portuare.
Pentru a accelera procesele si operatiunile, Portul Valencia a decis sa creeze un nou sistem IT pentru coordonarea tuturor agentilor care opereaza in port, prin platforma web Valenciaportpcs.net. Aceasta integreaza serviciile EDI ale Autoritatii Portuare cu serviciile oferite de sistemul de informatii si comunicatii si cu cele furnizate de carausi.
"Cu 15-20 de ani in urma, portul Valencia avea o tendinta de crestere accelerata a volumului de containere aflat in trafic si am dezvoltat infrastructura catre zonele de productie ale Spaniei. Serviciile logistice au crescut si am avut si o crestere mare a transportului rutier. Am ajuns de la mai putin de 1.000 de camioane care transporta containerele prin port la mai bine de 4.000", a explicat Jose Garcia de la Guia, directorul portului Valencia. Potrivit acestuia, procedurile din port nu erau adecvate pentru volumul de operatiuni. "Trebuia sa integram agentii care lucreaza in port, iar procesul sa fie agil si transparent. Acum fluxul de informatii este foarte rapid. Am avut nevoie sa crestem si securitatea containerelor. Cand manipulezi 300 de containere nu este o problema, dar cand ai doar pe un vas 5.000 si vrei sa fie descarcate in 12 ore, datele problemei se schimba, iar planificarea devine un «must»", a precizat de la Guia.
Valenciaportpcs.net este rezultatul unui lung proces de modernizare strategica ce a dus la standardizarea informatiilor, facilitand astfel procedurile administrative si operatiunile. Prin dezvoltarea retelei toti utilizatorii pot vedea intregul lant de transport in sistem.
Sistemul implementat furnizeaza informatii legate de procesele logistice, …..
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit