Krone s-a alăturat rețelei Alliance for the Future of Tyres (AZuR) pentru a lucra la una dintre cele mai presante provocări ale timpurilor noastre – sustenabilitatea în economia circulară a anvelopelor – prin digitalizare și parteneriate cu alte companii.
În acest sens, Krone informează că la IAA Transportation a fost primul producător de remorci care și-a prezentat propria anvelopă reșapată, Krone R:Tyre, care, comparativ cu o anvelopă nouă, economisește două treimi din materiile prime, 60% din emisiile de CO2 și 50% din energie.
În plus, alături de partenerii din rețeaua AZuR și pe baza cunoștințelor și schimbului deschis de informații, Krone va promova mai bine sustenabilitatea în transporturi și va putea lua decizii și dezvolta soluții care să facă din transporturi o industrie mai sustenabilă și mai economică.
Deja producătorul colaborează cu parteneri din rețea pentru a concepe un traseu al întregului proces, de la schimbarea anvelopelor până la comercializarea celor reșapate, de exemplu prin intermediul magazinului său online sau prin procese alternative de reciclare. Iar datorită aderării la rețeaua AZuR vor fi dezvoltate soluții și mai avansate.
Pentru a reduce utilizarea resurselor naturale și impactul camioanelor sale asupra mediului, Renault Trucks continuă să aibă, în procesele industriale, o abordare bazată pe economia circulară, următorul pas fiind Fabrica de Piese Uzate. Aceasta vine după operațiunile de retehnologizare și recondiționare a camioanelor rulate desfășurate în uzinele din Bourg-en-Bresse și Limoges. RT are, deci, numeroase inițiative pentru a prelungi durata de viață a vehiculelor pe care le vinde. De exemplu, camioanele uzate sunt recondiționate în conformitate cu procese industriale stricte la Fabrica de Camioane Uzate, sunt actualizate cu cele mai noi tehnologii în centrul de recondiționare din Lyon și există, de asemenea, modele speciali de serie realizate prin recondiționare. În ultimii cinci ani, compania a investit în economia circulară, având o abordare triplă, care constă în regenerarea, reutilizarea și reciclarea camioanelor uzate.
În noua unitate industrială din Vénissieux, de 3.000 m2, camioanele Renault Trucks cu kilometraje mari vor fi demontate, iar piesele care au potențial de a fi folosite în continuare vor fi recuperate. Prin urmare, este vorba despre un site industrial dedicat în întregime reciclării camioanelor și refolosirii pieselor și materiilor prime recuperate de la ele. Inițiativa a fost susținută de un studiu preliminar de fezabilitate realizat în 2020 de RT în tandem cu specialistul Indra Automobile Recycling și ADEME (Agenția Franceză de Mediu și Management al Energiei).
Producătorul francez subliniază faptul că vehiculele sale și componentele lor sunt proiectate să dureze peste 1.500.000 km, iar la finalul ciclului de viață vor veni la Fabrica de Piese Uzate pentru a fi demontate. Operatorii vor elimina componentele identificate ca fiind adecvate pentru reutilizare (motor, cutie de viteze, cabină, rezervor de combustibil, bare de protecție, deflectoare etc.), iar celelalte vor fi reciclate. Șinele, de exemplu, vor fi tăiate și trimise la turnătoria din apropiere, iar metalul extras din piese va fi utilizat pentru fabricarea unui vehicul nou.
Componentele destinate reutilizării vor fi apoi verificate, curățate și etichetate în scopul includerii pe listă și al trasabilității, apoi vor fi trimise la magazinul de piese de schimb Renault Trucks din apropiere, la fel ca piesele de schimb noi, vor fi vândute cu eticheta „Used Parts by Renault Trucks“ și vor fi acoperite de garanția producătorului, iar costul lor va fi semnificativ mai mic în comparație cu piesele de schimb noi.
În ceea ce privește piesele uzate pentru gama sa de vehicule vechi, Renault Trucks continuă să lucreze cu Indra Automobile Recycling și va oferi rețelei de dealeri componente obținute prin dezmembrarea efectuată de specialistul în reciclare.
Cu această nouă ofertă, compania își continuă progresul către neutralitatea emisiilor de carbon, dar identifică o soluție și pentru criza de componente și de materii prime din industria auto – și nu numai.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit