Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a opta a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat pe ruta Al-Dawadimi-Wadi al-Dawasir, incluzând 435 km de legătură și 395 km de cursă specială (unul dintre cele mai lungi trasee din 2022), și i-a adus liderului clasamentului general, Dmitry Sotnikov (Kamaz) o nouă victorie, la 3’11” de Andrey Karginov (Kamaz) și la 6’11” de Eduard Nikolaev (Kamaz). Acesta din urmă continuă să fie al doilea în clasamentul general, la 11’25” în urma liderului, ei fiind urmați de Anton Shibalov (Kamaz), la 40’23” de lider. Ales Loprais (Praga) este singurul pilot care rupe rândurile rușilor, fiind al patrulea, la 1:29:27 de Sotnikov, iar Karginov este al cincilea, la 1:41:01. Încă doi piloți se află la distanță mai mică de trei ore de lider și încă unul la mai puțin de patru ore.

Relieful etapei a opta a fost foarte divers, incluzând o porțiune de nisip cu o trecere prin dune mici, drumuri înguste cu o mulțime de pietre și pietriș umed și apoi dune cu nivel de dificultate 2 și 3, unde o greșeală la apăsarea pedalei de accelerație sau de frână putea duce la blocare în nisip. Și navigația a fost complicată din cauza numeroaselor urme de pe nisip și din cauza schimbărilor frecvente de decor. Numeroase echipaje au primit penalizări mari, uneori de ordinul orelor, pentru că nu au trecut prin toate punctele de control, și numai 29 de camioane din 52 au ajuns la destinație într-un timp rezonabil – ceilalți au întârziat enorm.

Piloții Kamaz însă au mers constant bine, deși fiecare a avut câte un mic impediment. Shibalov nu a fost lăsat de o mașină să depășească, astfel că a trebuit să încetinească, pierzând timp mai ales când mașina nu a putut trece din prima o dună și camionul a trebuit să se învârtă în spatele ei. Nikolaev a avut probleme tehnice cu mecanismul de direcție încă din prima jumătate a cursei, iar pentru a încheia ziua în siguranță a decis să nu-și asume niciun risc și să meargă încet, decizie care s-a dovedit corectă. Iar Sotnikov nu a reușit nici el să treacă din prima de o dună de nivelul trei, cu nisip mult mai uscat și mai moale decât cel din etapa anterioară.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.

Etapa a șaptea a raliului Dakar 2022, cu plecare de la Riyadh și sosire la Al Dawadimi, a măsurat 299 km de legătură și 402 km de cursă specială și i-a adus lui Anton Shibalov (Kamaz) prima victorie din acest an, urmat la 1’37” de Eduard Nikolaev (Kamaz) și la 4’25” de Martin Van Dern Brink (IVECO), unul dintre puținii piloți în afara celor de la Kamaz care au reușit să urce pe podium în etapele de până acum. În clasamentul general continuă să conducă Dmitry Sotnikov (Kamaz, care în etapa a șaptea a fost al cincilea, la 6’52” de lider), urmat de Nikolaev, la 5’14”, și de Shibalov, la 31’25”. Alți patru piloți au ajuns la mai puțin de două ore de lider, iar următorul deja este la mai mult de trei ore.

Camioanele Kamaz nu au avut nevoie de intervenții tehnice majore în ziua de pauză, ci doar de verificare și de înlocuirea unor consumabile.

În etapa a șaptea – a cărei lungime totală de 701 km o face a cincea din raliul din acest an, și a cărei specială de 402 km este cea mai lungă din a doua etapă a raliului și a treia din întreaga competiție – concurenții s-au îndreptat spre vestul Arabiei Saudite. Încă din primii 10 km, ei au dat de pietre mici și ascuțite sau mari, existând deci riscul de înțepare a anvelopelor. După care s-a ajuns pe o porțiune de peste 100 km de dune de nisip, în care unele vehicule au rămas blocate, inclusiv cel al lui Janus Van Kasteren, al patrulea în clasamentul general după prima jumătate a Dakar 2022, al cărui camion s-a răsturnat și a fost nevoie de ajutorul unui coleg de echipă pentru a-l repune pe poziție după 20 de minute. După porțiunea cu dune concurenții au mers 60 km pe asfalt și și-au mai tras sufletul, apoi au ajuns pe un platou cu secțiuni înguste și suprafețe cu pietre, unde au putut accelera din nou. Dar nu toți au reușit să atingă viteza maximă, din cauză că nisipul fin îi împiedica pe cei aflați mai în spate să facă depășiri. Și numai pe ultimii 100 km ai etapei speciale a început din nou o porțiune cu nisip și dune și apoi s-a ajuns într-o vale cu numeroase albii secate de râuri), unde au avut din nou ocazia să-și demonstreze abilitățile.

Unele echipaje, inclusiv cele ale lui Sotnikov și Nikolaev, nu au reușit să ia din prima punctele de control, iar Karginov a pierdut și el timp la un moment dat căutând direcția corectă. Nikolaev avea să declare, la finalul cursei, că a fost cea mai dificilă etapă din acest an, inclusiv din punct de vedere psihologic, din cauza navigației. Și cine s-a putut orientat cel mai repede a ajuns primul.

După etapa a șaptea, cinci camioane IVECO erau în Top 10.

Etapa a opta se desfășoară de la Al-Dawadimi la Wadi al-Dawasir.