Autobuzul electric Lion’s City E este propulsat de motorul electric central MAN, ce dezvolta 270 kW si are un cuplu motor maxim de 270 Nm. Bateriile au o capacitate de stocare a energiei de 480 kWh, iar constructorul german garanteaza o autonomie de 200-270 km, in functie de conditiile de trafic, dar si de temperatura. Vehiculul este inca in faza de pre serie si urmeaza sa mai primeasca niste imbunatatiri, inclusiv retarder montat si pe maneta, nu doar pe pedala de acceleratie.
Modelul conventional Lion’s City cu motor diesel ramane in continuare in topul vanzarilor, mai ales ca sistemul Efficient hybrid in combinatie cu functia „start&stop“ asigura o reducere a consumului de combustibil cu pana la 16% in acelasi timp, costructorul german ramane un sustinator al propulsiei pe gaz natural, mai accesibila si mai atractiva ca pret decat cea electrica.
Din gama autobuzelor CNG, modelul de 18 m lungime este disponibil acum cu noul motor MAN E-1856 LOH, de 9,5 l, ce dezvolta 320 CP la 1.800 rpm, in tandem cu transmisia automata ZF Ecolife cu retarder integrat. Ampatamentul mai scurt pe prima sectiune, de numai 5.200 mm, face ca Lion’s City G sa fie usor de manevrat, iar sistemul „start&stop“ asigura oprirea motorului atunci cand vehiculul este in statie sau la semafor, pentru a economisi combustibil.
MAN Truck & Bus va alinia la IAA o gama completa de vehicule de transport calatori, acoperind ambele marci din portofoliu: MAN si Neoplan. Dintre acestea, minibusul MAN TGE, Lion’s City eBus, precum si o noua generatie a autobuzului pe gaz natural comprimat, propulsat de noul motor E18, vor fi prezentate in premiera.
Desi este o adevarata vrie in promovarea autobuzelor electrice, MAN ofera in continuare mai mult credit motorului pe gaz si tehnologiei Efficient Hybrid si a anuntat ca autobuzul Lion’s City E (electric) va intra in productia de serie abia in cel de-al treilea trimestru din 2020. Modelul articulat va urma, in 2021. Lion’s City E va fi echipat cu baterii de 480 kWh (640 kWh in cazul modelului de 18 m) si va fi configurat doar pentru incarcare lenta (conform optiunii clientilor). Autonomia promisa de constructorul german este de 200 km.
Sistemul Efficient Hybrid este disponibil optional pentru vehicule cu motoare pe motorina sau gaz si ofera suport propulsorului cu ardere interna atunci cand autobuzul este oprit in statie, astfel incat sa nu polueze. Tehnologia Efficient Hybrid este compatibila inclusiv cu noile motoare D15 si E18. Modulul hibrid recupereaza energia eliberata la franare si contribuie la reducerea consumului de carburant. Foarte utila in acest sens este si functia stop&start.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit