Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul polonez a investit în 2020 în modernizarea proceselor de producție, în extinderea sistematică și în creșterea eficienței la fabrica din Wieleń și a ajuns astfel să aibă o capacitate cu aproape 50% mai mare decât în 2019, care a fost un an record din acest punct de vedere. Iar aceste investiții se dovedesc acum de bun augur, câtă vreme cererea de remorci și semiremorci din Europa este tot mai mare. În plus, investițiile vor sprijini compania în încercarea de a intra pe noi piețe.

Printre aspectele vizate de aceste investiții se numără reorganizarea liniilor de producție pentru eliminarea congestiilor, dar cu păstrarea ergonomiei, astfel încât durata de producție pentru un vehicul să scadă, în medie, cu circa 40%.

Pentru creșterea eficienței s-a făcut o analiză a fluxurilor de materii prime și materiale, a stocului și a proceselor de producție, ceea ce a dus la o împărțire complet nou, mai bună, a spațiului din magazia de piese și la reducerea cu 30% a stocului, în timp ce spațiul de producție a crescut. Și s-a trecut la o diviziune a procesului de producție în trei domenii ce corespund unor grupe și volume specifice de produse.

Pentru creșterea confortului și siguranței angajaților fabrica a fost reașezată, liniile au fost actualizate și dotate cu sisteme de manevrare a componentelor și vehiculelor și cu numeroase alte echipamente ce îmbunătățesc condițiile de lucru.

Iar pentru garantarea calității înalte a produselor s-au făcut investiți și în stația de inspecție finală a acestora, creându-se condiții pentru o verificare și mai amănunțită a conformității fiecărui vehicul. Punctele de verificare au fost extinse prin creșterea numărului de canale de inspecție, ceea ce permite un timp mai îndelungat de verificare și analizare a remorcilor și semiremorcilor și realizarea unor operațiuni suplimentare de diagnosticare.

Iar eforturile de creștere a eficienței vor continua în 2021 și în anii următori.

Daimler si Consiliul General au convenit asupra unor puncte cheie care pot spori eficienta si flexibilitatea structurii Grupului. Astfel, s-a convenit asupra unor masuri pentru reducerea costurilor si a fortei de munca, intr-o maniera social responsabila. Daimler va folosi, printre altele, fluctuatia naturala pentru a reduce locurile de munca. In plus, posibilitatile de pensionare cu fractiune de norma vor fi extinse si va fi oferit un program, in Germania, pentru a reduce locurile de munca din administratie. Implementarea acestui acord va fi dezvoltata in continuare cu reprezentantii angajatilor in saptamanile urmatoare.

Industria auto se afla in mijlocul celei mai mari transformari din istorie. Dezvoltarea catre o mobilitate neutra in materie de CO2 necesita investitii mari, motiv pentru care Daimler a anuntat ca va lansa un program pentru cresterea competitivitatii si inovatiei. O parte a acestui program consta in reducerea costurilor cu personalul cu aproximativ 1,4 miliarde de euro pana la sfarsitul lui 2022 si, printre altele, reducerea cu 10% a numarului de posturi de conducere la nivel mondial. „Cu punctele cheie agreate cu Consiliul de Lucrari, ne putem atinge obiectivele pana la sfarsitul lui 2022. Vom adopta insa masuri cat mai responsabile din punct de vedere social", spune Wilfried Porth, membru al Consiliului de Administratie al Daimler AG, Resurse Umane, Director al Muncii si Mercedes-Benz Vans.
Pe langa masurile de eficientizare, Daimler si reprezentantii angajatilor au convenit, de asemenea, sa reduca si costurile suplimentare ale personalului. Printre altele, vor exista oferte pentru forta de munca de a reduce timpul de lucru saptamanal. Compania va extinde foarte restrictiv contractele pentru lucratorii temporari din administratie si, de asemenea, va fi foarte restrictiva in a permite incheierea de contracte de 40 de ore pentru angajatii permanenti.
Protectia locurilor de munca in Germania pana la sfarsitul lui 2029, care a fost promisa si convenita la spin-off-ul lui Mercedes-Benz Cars & Fans si Daimler Trucks & Buses, ramane insa neatinsa pentru Daimler AG, Mercedes-Benz AG si Daimler Truck AG.