Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ziarul turc Dünya a dezvăluit un proces de transformare a grupului Ekol Logistics, unul dintre cei mai importanți operatori logistici din Turcia, cu operațiuni în mai multe țări europene. Proprietarul și președintele consiliului de administrație, Ahmet Musul, intenționează să părăsească afacerea prin divizarea grupului în 2 părți.

Ekol International Road Transport, care oferă servicii de transport rutier și generează aproximativ 60% din cifra de afaceri a grupului, ar urma să fie achiziționată de compania daneză de transport maritim Dfds, în timp ce activitățile de logistică și distribuție ar urma să fie transferate către Fundația Ekol, înființată în 2021. Acesta din urmă ar fi controlat de către angajați.

Cele 2 companii operează, de asemenea, în Italia, iar din decembrie 2018 cooperează în ceea ce privește feribotul între portul turcesc Yalova (la sud de Istanbul) și portul italian Trieste, permițând astfel companiei daneze să crească traficul ro-ro între cele 2 țări. Potrivit Dünya, la finalizarea tranzacției, Ekol International Road Transport va fi încorporată în Dfds. În 2021, Ekol Logistics Group a avut o cifră de afaceri de 620 de milioane de euro.

Pe 2 iunie, Ekol a anunțat extinderea activităților sale de comerț electronic, care au, de asemenea, un nou brand: Ekol360. Compania va oferi un serviciu logistic de la un capăt la altul, personalizat pentru fiecare client, inclusiv o platformă online care permite consumatorilor finali să comande bunuri. Principalii clienți ai serviciului sunt întreprinderile mici și mijlocii care doresc să înceapă activități de comerț electronic și doresc o soluție la cheie care să includă piața și logistica.

Cu o flota de 2.000 de camioane si nu mai putin de 12 depozite, Ekol Logistics este un nume de referinta pe piata de transport si logistica din Turcia. Volumul operatiunilor derulate este impresionant, iar compania are in vedere extinderea serviciilor de depozitare si in alte state europene, unde deocamdata este prezenta doar ca transportator si expeditor. Primul pas este Romania, unde, prin preluarea Omega Logistics la sfarsitul lui 2011, Ekol opereaza si un depozit de 6.000 m2, dedicat clientilor din FMCG, industria auto, farmaceutica etc.), combinand sistemele automatizate de depozitare cu cele semiautomatizate si manuale, in functie de specificul si dinamica diferitelor tipuri de produse.

 

Chiar daca in Europa este mai degraba cunoscut ca transportator, Ekol Logistics deruleaza in Turcia ample operatiuni logistice pentru numerosi clienti din diferite domenii de activitate. Compania gestioneaza 11 depozite in zona Istanbul, unul in Antalya si alte doua mai mici in Izmir si Bursa, in total fiind detinuti 400.000 m2 de spatii de depozitare. In majoritatea locatiilor sunt deserviti mai multi clienti si fiecare depozit are configuratie diferita, in functie de specificul marfii depozitate si de portofoliul clientului. Tocmai de aceea, atunci cand se contracteaza un client nou se decide in ce depozit merge, in functie de profilul acestuia. In principiu, orice tip de marfa poate fi transferat dintr-un depozit in altul (marfuri generale, FMCG, industria auto), cu exceptia produselor farmaceutice. Ekol nu este activ in doar doua domenii: depozitarea marfurilor periculoase, care necesita conditii speciale, si a alimentelor. Desi opereaza doua depozite cu temperatura controlata, acestea sunt folosite pentru produsele farmaceutice.
Constructia depozitului trebuie adaptata intotdeauna specificului marfii si daca un detaliu care se schimba in activitatea clientului impune modificari, acestea se aduc inclusiv la sistemul de rafturi. Daca sunt operatiuni mai complexe se prefera relocarea marfii dintr-un depozit in altul.
Un alt criteriu avut in vedere in momentul in care un client este deservit de un depozit sau de altul este gradul de automatizare pe care il implica manipularea unui anumit tip de marfa. Pentru ca difera de la un depozit la altul: exista depozite unde gradul de automatizare este foarte mare, altele unde nu exista deloc sau unde se merge pe combinatie, cum este si cazul depozitului de langa Istanbul. La depozitele cu temperatura controlata, zona de incarcare/descarcare este separata de depozitul propriu-zis, pentru a mentine temperatura.
In toate depozitele sunt camere de luat vederi, iar angajatii nu pot intra decat in echipament special. Acest lucru este cu atat mai important in depozitele de textile. Separat, la produse farmaceutice mai sunt si alte reguli stricte de igiena care se impun. De asemenea, intrarea si iesirea din depozit se face pe o singura usa si se controleaza toti angajatii.