Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Vans va imbunatati strategia eDrive@VANs cu motorul alimentat cu hidrogen, iar primul pas a fost facut prin prezentarea unui Sprinter F-CELL concept sub forma unei autorulote. Asa cum au mentionat oficialii MB Vans, caracteristicile celulelor de combustibil sunt potrivite insa si pentru scopuri comerciale, cum sunt rutele de curierat mai lungi sau transportul de persoane in zonele urbane.
 

Dupa electrificarea intregii game de vehicule comerciale usoare, compania propune si celula de combustibil ca alternativa pentru acelasi scop: zero emisii. „Vom oferi orice gama comerciala cu un propulsor electric, incepand din acest an cu eVito si din 2019 cu eSprinter. Cu aceste solutii, acoperim multe, insa nu toate variantele de sisteme de propulsie cu zero emisii. Din acest motiv ne imbunatatim strategia eDrive@VANs cu tehnologia celulelor de combustibil, care ofera oportunitati substantiale pe termen mediu, in special in operatiunile pe distante lungi, indiferent daca vehiculul F-CELL este folosit ca o autorulota sau in alte aplicatii comerciale“, a declarat Volker Mornhinweg, seful Mercedes-Benz Vans. „Potentialul acestei tehnologii este de necontestat. Analiza noastra a demonstrat a demonstrata ca celula de combustibil poate reprezenta o extensie sensibila a gamei de sisteme de propulsie in diferite aplicatii atat in sectorul comerciale, cat si in cel privat. Conceptul Sprinter F-CELL ofera astazi o perspectiva asupra posibilitatilor viitorului“, a mai spus Mornhinweg.
Interactiunea bateriilor cu cea a celulelor de combustibil ofera o putere electrica de 197 CP si un cuplu de 350 Nm. Cele trei tancuri pot stoca un maxim de 4,5 kg de hidrogen, ce va asigura o autonomie de circa 300 km. Pentru distante lungi, rezervoarele aflate in caroseria vehiculului pot fi suplimentate cu inca unul pozitionat in partea din spate, pentru un plus de 200 km. Ca si modelul GLC F-CELL, conceptul de Sprinter F-CELL combina tehnologia electrica cu cea a celulelor de combustibil si creaza astfel un plug-in hybrid. Acesta este motivul pentru care conceptul poate fi alimentat si de la priza, ceea ce va insemna o autonomie mai mare cu 30 km. Datorita pozitionarii rezervorului de hidrogen in caroserie, a celulei de combustibil in partea frontala si a tractiunii spate, interiorul beneficiaza de multa libertate de miscare.