E.ON și MAN Truck & Bus fac împreună un pas decisiv înainte în extinderea infrastructurii de încărcare pentru vehiculele comerciale în Germania și Europa. Ca parte a noii lor cooperări, compania energetică și producătorul de vehicule comerciale vor înființa aproximativ 170 de locații cu aproximativ 400 de stații pentru încărcarea publică a camioanelor electrice în întreaga Europă.
E.ON și MAN investesc în noile stații de încărcare, care vor fi construite de-a lungul rețelei de service MAN existente și vor putea încărca, de asemenea, vehicule comerciale de la alți producători. Numai în Germania sunt planificate aproximativ 125 de stații. Aceasta va crea cea mai mare rețea publică de încărcare la nivel național pentru vehicule comerciale grele din țară până în prezent. În Austria, Regatul Unit, Danemarca, Italia, Polonia, Republica Cehă și Ungaria sunt în curs de construcție amplasamente suplimentare.
“Europa și-a stabilit obiectivul de a reduce emisiile provenite de la vehiculele comerciale grele cu 90% până în 2040. Mobilitatea electrică este o cheie centrală pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat Leonhard Birnbaum, CEO al E.ON. “Investim masiv pentru a da un impuls decisiv infrastructurii pentru transportul electric de mărfuri grele și pentru a stabili cursul pentru o logistică durabilă și lanțuri de aprovizionare ecologice. Aproape toți producătorii importanți își concentrează acum eforturile de dezvoltare asupra mobilității electrice. Pentru descoperirea finală, avem nevoie de o infrastructură de încărcare de înaltă performanță, proiectată la scară europeană. Suntem încântați să deschidem calea împreună cu MAN.”
Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, adaugă: “Pentru ca tranziția către mobilitate să fie un succes, avem nevoie de aproximativ 50.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele comerciale grele în Europa până în 2030. În calitate de producător de camioane electrice, ne aducem, desigur, contribuția noastră la acest lucru. Sunt încântat că E.ON este acum un partener puternic pentru electrificarea locațiilor noastre de service. Punem astfel încă o piatră de temelie pentru o rețea publică de încărcare. Cu toate acestea, avem în continuare nevoie urgentă de sprijinul factorilor de decizie politică pentru a construi această rețea pe scară largă.”
Noile locații vor fi amplasate la baze de service MAN selectate strategic, în principal în zone industriale cu un volum mare de camioane sau în apropierea autostrăzilor. Acest lucru înseamnă că încărcarea publică poate fi ușor integrată în operațiunile zilnice. Amenajarea locațiilor este special concepută pentru încărcarea vehiculelor comerciale electrice: Aceasta include o facilitate de trecere prin stația de încărcare, astfel încât camioanele și autobuzele să nu fie nevoite să manevreze. Acolo unde este posibil, stațiile sunt instalate în zone separate de operațiunile de service MAN – cu intrări și ieșiri separate pentru zona de încărcare – pentru a se asigura că acestea sunt accesibile publicului, indiferent de marca vehiculului. În timpul zilei, șoferii beneficiază, de asemenea, de infrastructura existentă, cum ar fi instalațiile sanitare și sălile de recreere.
Site-urile vor fi construite în mod modular. Într-o primă etapă, fiecare amplasament va fi echipat cu mai multe stații de încărcare de 400 kW. Acest lucru va permite unui camion electric mediu să se reîncarce pentru o autonomie de până la 300 km în aproximativ 45 de minute. Ulterior, locațiile vor fi modernizate cu sistemul de încărcare MCS de megawatt.
Primele 80 de locații ale noii rețele de încărcare urmează să fie construite până la sfârșitul anului 2025 Sukhjinder Singh, CEO al filialei E.ON E.ON Drive Infrastructure: “Parteneriatul cu MAN Truck & Bus este o etapă cheie pe drumul către un viitor sustenabil pentru transportul greu. Prin combinarea rețelei extinse de servicii MAN cu expertiza E.ON în infrastructura de încărcare, stabilim un nou standard pentru electromobilitate în sectorul vehiculelor comerciale.”
Friedrich Baumann, membru al consiliului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus SE: “Cu noul nostru eTruck, lansăm în acest an producția de serie a unui vehicul care este potrivit pentru aproape toate aplicațiile. Răspunsul a fost foarte pozitiv. Cu toate acestea, infrastructura de încărcare adecvată va decide în cele din urmă dacă clienții noștri vor trece efectiv de la motorizarea diesel la cea electrică. Prin urmare, sunt încântat că ne ocupăm acum de electrificarea rețelei noastre de servicii împreună cu E.ON.”
Obiectivele politice pentru decarbonizarea transportului în Germania și în Europa sunt clare: guvernul german dorește să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate de traficul de mărfuri grele în Germania cu 55% până în 2030 și să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2045. UE a convenit recent să reducă emisiile de CO2 provenite de la vehiculele grele cu 65% până în 2035 și cu 90% până în 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. În acest context, industria investește masiv în vehicule și infrastructură.
Electrificarea portofoliului de produse MAN se intensifică. Primul camion electric gata de producție, cu o autonomie zilnică de până la 800 km, este pregătit pentru 2024. Autonomia autobuzului urban electric va fi extinsă printr-o actualizare a produsului anul viitor. MAN intenționează, de asemenea, să pună în circulație prima sa flotă de testare de autocare electrice în 2025.
Între timp, în calitate de furnizor de servicii complete pentru electromobilitate și soluții de încărcare, E.ON oferă deja acces la o rețea cuprinzătoare de peste 500.000 de puncte de încărcare auto în întreaga Europă. De asemenea, companiile și municipalitățile beneficiază de infrastructură de încărcare personalizată și de strategii de electrificare pentru flotele lor. E.ON contribuie, de asemenea, cu expertiza sa în materie de finanțare, analiză a amplasamentelor și conectare la rețea. Extinderea rețelei și digitalizarea nu sunt esențiale doar pentru aprovizionarea viitoare cu energie regenerabilă, ci și pentru o infrastructură de încărcare eficientă.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit