elefant.ro a înregistrat în primele 6 luni ale anului venituri totale din vânzări în valoare de 21,2 milioane euro, în creștere cu 62% față de perioada similară a anului trecut. Astfel, retailerul devine al doilea client Postis care atinge pragul de 2 milioane de livrări procesate prin platformă.
Cu un business început în 2010, inițial ca un retailer specializat în comerțul cu cărți, elefant.ro a evoluat rapid într-una dintre cele mai mari platforme online din România și Moldova. Anul acesta, în plină pandemie, compania a decis să ofere clienților cât mai multe posibilități de aprovizionare, dar și să vină în ajutorul afacerilor mici și nu numai. Astfel a fost lansată soluția Elefant Marketplace, care a ajutat la creșterea business-ului cu 62%, cu o valoare a vânzărilor de 21,2 milioane de euro. Pentru prima dată în istorie, compania a înregistrat un EBITDA pozitiv și se așteaptă la venituri totale de 45 de milioane de euro.
Având în vedere creșterea sa accelerată, elefant.ro este al doilea client Postis care a atins pragul de 2 milioane pentru livrările procesate prin intermediul platformei logistice. Pe lângă optimizarea costurilor și proceselor realizate prin procese simplificate, integrarea sistemelor și coordonarea datelor de livrare, elefant.ro folosește funcționalitățile încorporate ale platformei pentru a îmbunătăți experiența generală a clienților. Aceștia au vizibilitate în timp real asupra comenzii și comunicare prin e-mail pe parcursul livrării, de la depozit la adresa de livrare.
Deși România este o țară încă la început în privința comerțului online cross-border, volumele sunt tot mai mari pe aceste segmente, generate și de pandemia COVID-19, dar și de faptul că tot mai mulți retaileri medii și mari încep să vândă în afara României prin intermediul Marketplace-urilor.
Pentru că foarte multe dintre produse vin din Asia, care a ridicat restricțiile privind marfa expediată către Europa, stocul va crește în următoarea perioadă, motiv pentru care rețeaua de HUB-uri trebuie mărită, iar în acest sens DB Schenker România urmărește mai multe locații, în arii diferite, după cum a afirmat Ringo Schreiber, Head of Contract Logistics. În acest fel, a mai spus acesta, va fi diminuat numărul de tranzacții cross-border.
„Livrarea poate fi întreruptă chiar și în spațiul Schengen, de aceea cred că trendul este de a crește stocul și de a livra mai puțin cross-border. Trebuie să poți furniza și atunci când granițele sunt închise“.
Una dintre provocările cu care se confruntă segmentul de livrări internaționale este însă legată de armonizarea legislației de comerț la nivelul tuturor statelor UE.
Legislația comercială este monitorizată foarte atent de către specialiștii elefant.ro, care afirmă că, deși nu reprezintă un impediment, merită o atenție continuă, mai ales că anual pot surveni destul de multe modificări și apar astfel costuri suplimentare cu personalul, dar și cu serviciile de consultanță de specialitate.
„Ca o particularitate, observăm o lipsă de flexibilitate a legislației din domeniu. De multe ori ni se solicită anumite documente justificative destul de greu de obținut de la partenerii străini, obișnuiți cu o legislație mai permisivă decât a noastră“, a punctat Georgeta Niculae, Distribution Center Manager elefant.ro.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit