Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru elefant.ro, unul din cei mai mari retaileri online din România, centrul logistic a fost construit pe nevoile de moment, însă pe măsură ce business-ul a căpătat amploare, compania a implementat noi soluții gândite din start să asigure un grad mare de flexibilitate, putând fi astfel scalabile, a declarat Georgeta Niculae, Distribution Center Manager, în cadrul videoconferinței Tranzit – Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

În acest sens, un rol important l-a avut WMS-ul, o soluție personalizată, care a permis dezvoltarea și integrarea de volume noi, precum și diversificarea fluxurilor.

Nu vorbim numai de comenzile pentru care produsele sunt în stocul nostru, ci și pentru cele aflate în stocul furnizorului. Știm foarte bine că aceste produse ajung în aceeași zi în depozit și trebuie să plece tot în aceeași zi, astfel încât livrarea în termen să fie respectată. De asemenea, soluțiile alese ne-au permis să putem dezvolta platforme noi, cum este dropshipping (n.r. – produsele terților sunt stocate, procesate și livrate de elefant.ro în numele partenerului). De aceea, totul este gândit pentru dezvoltări ulterioare“, a explicat specialistul elefant.ro.

Nu în ultimul rând, pe măsură ce business-ul s-a maturizat, compania având la momentul de față o bază de clienți ce a depășit cifra de două milioane, au fost realizate și investiții pentru a crește gradul de automatizare. Această dezvoltare implică parcurgerea mai multor niveluri de automatizare secvențială.

O mare parte le-am parcurs deja, iar în prezent suntem în plin proces de analiză în vederea alegerii unei soluții scalabile, care poate fi integrată ușor cu alte soluții viitoare. Orice depozit se confruntă cu asta, sunt produse care nu vor putea beneficia de aceste automatizări, așa cum sunt cele volumetrice, de exemplu produsele de tip White Goods, jucării pentru exterior, produse de mobilier etc“, a mai arătat Georgeta Niculae.

Anul acesta, retailerul a venit cu propria soluție de integrare pentru companiile care vor să își expună produsele pe site-ul său și astfel să își crească baza de clienți. Așa cum a explicat Georgeta Niculae, „platforma pe care acționăm este dedicată mai mult serviciului de dropshipping“. Proiectul Elefant Marketplace, așa cum poartă denumirea oficială chiar pe site-ul retailerului, era deja în lucru, după cum au declarat oficialii companiei la începutul lunii aprilie, atunci când s-a lansat, doar că pandemia a accelerat puțin lucrurile. De altfel, creșterea e-Commerce-ului în perioada menționată a reprezentat o provocare și pentru elefant.ro.

Am avut parte de un eveniment similar cu cel de Black Friday într-o perioadă foarte scurtă de timp. A trebuit să ne adaptăm foarte rapid la creșterea volumelor și să implementăm rapid soluții de protecție atât a angajaților, cât și a clienților, împotriva COVID-19. Respectiva perioadă a reprezentat un test în care soluțiile gândite de noi s-au dovedit a fi scalabile.

Increderea in comertul online a crescut, iar procentul de clienti care platesc cu cardul pe platforma online elafant.ro sare acum de 50%, potrivit lui Dan Sturza, Vice President of Business Development al companiei.
Daca pana la criza, clientii elefant.ro plateau cu cardul in proportie de 15%, procentul sare acum de 50%, dupa cum a declarat Dan Sturza in cadrul videoconferintei „The Plan B through and beyond the Pandemic”, organizata de revista Progresiv. 
„Cam 30-40% din cei care cumpara acum sunt clienti noi, speram ca macar partial sa ramana in online si dupa ce trece perioada aceasta”. In conditiile in care nu putine sunt companiile care apeleaza sau sunt nevoite sa amane diverse plati la furnizori, elefant.ro a decis sa isi plateasca mai rapid furnizorii, in special editurile mici, pentru a putea sa ii ajute sa treaca mai usor peste aceasta perioada, a mai spus Dan Sturza. 
„Multi dintre furnizorii nostri mai mici, in special edituri, nu sunt intr-o situatie tocmai buna acum, asta pentru ca retele mari de offline, precum Diverta, Carturesti si-au inchis cumva operatiunile, plus punctele offline de vanzare ale unor edituri, asa cum este Litera, iar noi fiind acum pentru ei printre putinele canale de vanzare am decis sa fim chiar mai rapizi cu platile comparativ cu termenii de plata agreati, pentru ca depindem de ei la editarea noutatilor, spre exemplu, pentru ca multi vor pune pe piata acum mai putine titluri”, a explicat Dan Sturza. Oficialul elefant.ro a mai punctat faptul ca a simtit in piata un tip de solidaritate mixta, unii parteneri de business acordand anumite reduceri, in timp ce altii nu. „De exemplu, dezvoltatorul imobiliar unde noi suntem locati cu chirie, nu numai ca nu vrea sa ofere o reducere de 10%, dar nici nu ia in considerare o deviere de plata de o luna de zile, in conditiile in care toata cladirea a venit cu o petitie colectiva. Deci solidaritatea in piata este mixta”.