Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou hub operațional într-una dintre cele mai dinamice piețe din România

Eltra Logis, unul dintre cei mai activi furnizori de servicii de transport, logistică și depozitare de nișă, își extinde amprenta națională prin deschiderea unui nou birou regional la Cluj-Napoca. Decizia este un pas important pentru companie, într-un context în care cererea de servicii logistice în Transilvania continuă să crească, iar companiile din zonă solicită soluții flexibile și rapid adaptabile atât pentru fluxurile interne, cât și pentru cele internaționale.

Extinderea vine și ca răspuns la vulnerabilitățile infrastructurii rutiere. Lucrările încă nefinalizate la autostrada A7 – coloana vertebrală a conectivității Moldovei cu restul țării – afectează timpii de tranzit între nord-estul României și principalele coridoare de transport. În acest context, Cluj-Napoca devine pentru Eltra Logis un nod logistic menit să asigure fluiditate operațională și acces rapid spre Europa Centrală și de Vest.

„Deschiderea biroului din Cluj reprezintă un pas firesc în evoluția Eltra Logis. Transilvania este una dintre cele mai dinamice regiuni economice ale României, iar companiile locale au nevoie de parteneri logistici capabili să răspundă rapid, profesionist și predictibil cerințelor lor. Ne-am adaptat realităților infrastructurii actuale – unde A7 este în curs de finalizare, dar nu oferă încă viteza necesară transporturilor – și am decis să fim prezenți direct în zonă. Este o investiție pe termen lung și un angajament ferm față de piața regională”, a declarat Mihai Teodorescu, CEO Eltra Logis.

Servicii extinse și rute consolidate către Europa și regiunea MENA

Din noul sediu, echipa Eltra Logis va deservi clienți-cheie din pharma, food & FMCG și automotive, gestionând fluxuri de import–export către:

asigurând totodată conexiuni eficiente cu zonele centrale, nordice și vestice ale României.

Noul hub coordonează servicii de transport rutier frigorific și de marfă generală, atât în regim FTL, cât și LTL, cu soluții adaptate pentru industriile sensibile și cu posibilitatea gestionării operațiunilor vamale prin colaboratori specializați. Cluj-Napoca devine astfel un punct strategic pentru consolidarea fluxurilor de grupaj și pentru optimizarea rutelor internaționale.

Impact operațional: autonomie regională și o nouă arhitectură logistică

Clujul este deja unul dintre cele mai importante centre logistice emergente ale României, situându-se pe locul 4 la nivel național în funcție de numărul de transportatori activi. Dinamica economică diversificată – IT, producție, distribuție, retail – transformă zona într-un teren fertil pentru investițiile în logistică.

Prin noul birou, Eltra Logis va beneficia de:

Compania estimează că punctul de lucru din Cluj va genera aproximativ 10% din cifra de afaceri în primul an, obiectivul principal fiind consolidarea unui portofoliu solid de clienți și dezvoltarea unor parteneriate durabile.

Așa cum știți deja, pe 1 ianuarie 2026, în România ar urma să intre în vigoare o nouă taxă de drum pentru camioane, TollRO, a cărei valoare va depinde de distanța parcursă și de nivelul de emisii generate, pe principiul „poluatorul plătește“, astfel încât să contribuie la un transport sustenabil și la finanțarea autostrăzilor.

Iar furnizorul de servicii de logistică și transport de nișă Eltra Logis vede în această schimbare și provocări, dar și avantaje.

Compania amintește că noua taxă de drum face parte din obiectivele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), angajament european strategic, cu implicații directe asupra mediului, infrastructurii și economiei naționale. „Sistemele de taxare pentru camioane au fost implementate cu succes de câțiva ani în Europa. Austria și Germania au introdus acest sistem în 2005, urmate de Ungaria în 2013, cu actualizări semnificative în 2024. Tendința se extinde acum la nivel european, Danemarca anunțându-și aderarea anul trecut, cu implementare planificată pentru 2025, urmată în 2026 de Olanda și România. Principalul avantaj al acestor sisteme constă în stimularea adoptării camioanelor electrice sau cu emisii reduse, prin aplicarea unor tarife preferențiale pentru vehiculele mai puțin poluante“, a amintit Mihai Teodorescu, Managing Director Eltra Logis.

Potrivit simulărilor prezentate de autorități, impactul financiar asupra transportatorilor va fi considerabil: costul anual al taxei pentru un camion care circulă 100.000 km/an pe autostradă ar putea crește de la 1.210 la peste 7.000 de euro, deci o majorare de peste 500%. Iar pentru autoturisme se prevede o creștere a valorii rovinietei de la 28 la aproximativ 50 de euro.

Eltra Logis consideră că tranziția către un sistem de taxare mai modern, ecologic și diferențiat este o măsură binevenită, cu potențialul de a stimula modernizarea parcului auto și reducerea emisiilor de CO2 în transporturi. În cazul în care acest sistem va fi corelat cu politici publice de sprijin – subvenții pentru achiziția de camioane electrice sau mai puțin poluante și scutiri de taxe pentru vehiculele ecologice – el poate deveni un catalizator pentru înnoirea parcului auto, un pas esențial pentru alinierea României la standardele europene.

În prezent multe camioane utilizate în transportul intern sunt retrase de pe rutele internaționale, deci în general vechi și cu nivel ridicat de emisii, dar o politică fiscală inteligentă poate schimba această realitate.

Implementarea sistemului TollRO este estimată să genereze o creștere a costurilor de transport cuprinsă între 5 și 10%, cu potențial impact asupra întregului lanț de aprovizionare și, implicit, asupra prețurilor finale pentru consumatori. De aceea, deși intrarea României în spațiul Schengen oferă un avantaj competitiv, noile taxe ar putea determina o parte dintre operatorii de transport din Turcia, Bulgaria sau Grecia să aleagă rute alternative prin Serbia sau alte țări vecine.

„Eltra Logis își asumă angajamentul de a participa activ la dialogul cu autoritățile și ceilalți actori din industrie pentru a asigura o implementare echilibrată și eficientă a TollRO, fără a afecta competitivitatea transportatorilor români. Considerăm esențială o perioadă de tranziție clar definită și previzibilă, însoțită de măsuri de sprijin pentru operatorii de transport, acordând o atenție specială întreprinderilor mici și mijlocii“, a adăugat Mihai Teodorescu.

Eltra Logis dispune de o flotă modernă și o rețea extinsă de subcontractori și va continua să investească în digitalizare, eficientizarea operațiunilor și parteneriate strategice axate pe inovație și performanță, contribuind activ la modernizarea sectorului în contextul noilor reglementări privind taxarea rutieră.