Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eltra Logis își consolidează poziția în industria farmaceutică din România, care acum generează 40% din cifra sa de afaceri, deoarece consumul de medicamente de la noi este mare, iar capacitățile locale de producție se dezvoltă și ele. De altfel, compania vizează creșterea segmentului farma până la 80% din cifra sa de afaceri până în 2030.

Decizia Eltra Logis de a se reorienta către industria farmaceutică a fost determinată de provocările majore din sectorul textil din România, care a devenit din ce în ce mai puțin profitabil: în ultimii ani, numeroase fabrici de la noi s-au închis din cauza creșterii semnificative a costurilor salariale, care le-a făcut să-și piardă competitivitatea pe piața globalizată. De aceea compania de logistică a decis să își regândească strategia și să se concentreze asupra unui domeniu în expansiune, cel farmaceutic, unde cererea este în creștere, iar marjele de profit sunt mai bune. Această tranziție i-a permis să rămână sustenabilă și să se adapteze la noile realități economice. Consumul ridicat de medicamente în România, sistemul de sănătate în criză de management și carența în asigurarea necesarului din industria de profil de la noi sunt principalii factori care au stat la baza deciziei de a investii în domeniu, alături de oferta variată de furnizori de suplimente, așa cum explică Elena Jianu, fondatorul companiei.

„Industria farmaceutică are o dinamică aparte și vedem că tot mai multe companii deschid capacități de producție în România, ceea ce duce la o creștere a necesității de depozitare și distribuție națională. Iar noi oferim astfel de servicii și vizăm extinderea capacităților noastre pentru acest sector.”

În 2023, compania a investit două milioane de euro în deschiderea primei sale facilități de depozitare farmaceutică, având o capacitate de 370 de paleți la temperatură controlată, și își propune ca până în 2025 să adauge o capacitate de 1.000 de paleți pentru produse care necesită păstrarea la 15-25°C.

Eltra Logis a dezvoltat la Albota, lângă Pitești, o platformă care, împreună cu divizia de camioane frigorifice certificate pentru transportul de medicamente, poate crește cifra de afaceri cu încă 12% în 2025 – ținând cont de statisticile din industria farmaceutică pentru România. La acest centru se adaugă și alte depozite în România și Spania, cu un total de 10.000 mp, unde sunt oferite servicii de cross dock, logistică, depozitare, picking, pregătire a comenzilor pentru industria modei, cea farmaceutică și cea a bunurilor de mare valoare. Toate monitorizate cu un software WMS modern. Din portofoliul de servicii al firmei mai fac parte transportul intern și internațional, inclusiv last mile, realizat cu flota proprie și cu o rețea extinsă de subcontractori.

Daca pe vremuri transporturile de nisa erau foarte restrictive, vrand-nevrand companiile ajung sa se „specializeze“ in functie de cum merge piata. Din cauza presiunii pe costuri clientilor nu le mai prea pasa cat de specializat e furnizorul de servicii pe un anumit segment, atata timp cat duce marfa dintr-un punct in altul cat mai ieftin cu putinta. Solutia ar fi dezvoltarea portofoliului de servicii astfel incat clientul sa depinda de furnizor din mai multe directii si astfel sa fie mai putin tentat de o diferenta de tarif de transport de cativa centi. Aceasta strategie este cea mai productiva, cel putin pentru Eltra Logis, care de ceva vreme nu mai este doar transportator, serviciile incluzand consultanta, reprezentare fiscala, depozitare, distributie s.a.


Eltra Logis si-a inceput activitatea in 2006, ca expeditor, si de atunci s-a dezvoltat, in prezent ajungand la stadiul de grup, cu mai multe companii care se sprijina una pe cealalta. Acestea au aparut fie din nevoia de dezvoltare a activitatii, fie ca modalitate de a evita probleme fiscale din Romania. Astfel, acum doi ani a fost deschisa compania din Barcelona, din dorinta de a factura fara TVA, pentru fluidizarea cash-flow-ului si pentru ca majoritatea clientilor sunt din Spania si Portugalia. In timp paleta de servicii s-a diversificat si include acum, pe langa transport si logistica, si consultanta, reprezentare fiscala, distributie.
„Transportul si logistica par simplu de facut, dar nu e chiar asa. Pentru a face aceste doua activitati trebuie sa ai clienti care produc in Romania sau in spatiul est-european. Pentru ca ei sa poata produce trebuie sa gaseasca fabrici si personal calificat. Am pornit de la aceasta idee si am cautat sa devenim punctul de legatura intre clientul extern si industria textila din Romania. In functie de particularitati le gasim fabrica si personalul calificat necesar, iar noi asiguram controlul calitatii prin personalul propriu, oferindu-i, astfel, clientului certitudinea ca marfa lui este in regula inainte de livrare. Am devenit chiar furnizor si unic distribuitor in Romania pentru diferite accesorii pentru aceasta industrie. De exemplu, avem butoni produsi de o companie spaniola, care era necunoscuta in Romania, iar prin noi acum vinde in peste 20 de fabrici. Cunoastem majoritatea fabricilor din Romania si daca incepem sa le vindem nasturi, de exemplu, pot colabora cu noi si pentru transport“, a aratat Elena Jianu, director general Eltra Logis, adaugand ca „nu am asteptat sa ne caute clientii, ci am incercat sa atragem volumele aici. De exemplu, ne ocupam de furnizori de tesaturi din afara Europei, avem o firma care functioneaza ca reprezentant fiscal in Romania. Am facut in asa fel incat sa ii creasca importurile, sa vanda cat mai mult. Ne ocupam de produsele lui de la origine pana la client. Avem foarte multe servicii cu valoare adaugata si reusim astfel sa nu ne pierdem clientii, pentru ca depind de noi din mai multe puncte de vedere. Nu ne-am limitat …