Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația europeană a expeditorilor și transportatorilor de marfă (ELVIS), formată cu precădere din firme mici și mijlocii, solicită clienților și marilor expeditori să arate „mai multă înțelegere pentru situația neobișnuită a pieței și să nu mai ignore ajustările de preț“.

Cererea vine în contextul în care volumul de marfă a depășit cu mult spațiul disponibil, iar piața transporturilor și-a pierdut ritmul, susțin reprezentanții ELVIS. Multe companii văd pierderea rezultată a calității ca un eșec organizațional al furnizorilor de servicii de transport și ignoră complet faptul că ele sunt, în mare parte, responsabile de această situație. „În necunoașterea și ignorarea mecanismelor pieței, marii expeditori au smuls ultimul punct procentual de la transportatori și expeditorii de mărfuri prin intermediul licitațiilor de-a lungul anilor. Deci, nu trebuie să ne mirăm că transportatorii nu au capacitatea de a compensa volatilitatea ridicată a pieței la momentul actual“, explică Jochen Eschborn, membru al consiliului de administrație al ELVIS. Clienții ar trebui să înțeleagă în cele din urmă că logisticienii pot îndeplini funcția tampon, care este atât de importantă pentru economie, dacă sunt plătiți în mod adecvat, mai susține acesta. Situația se vede cel mai bine pe piața curselor spot. În logistica contractuală, în schimb, ELVIS susține că cererea mare de transport a avut până acum doar un impact limitat asupra creșterii tarifelor. Transportatorii mici și mijlocii și expeditorii continuă însă să aibă probleme mari pentru a transmite către clienți creșteri de cost evidente și ușor de înțeles – în special pentru combustibili. În plus, lipsa continuă de șoferi și blocajele de livrare legate de coroană pentru tractoare, remorci și piese de schimb fac dificilă situația pentru a putea permite companiilor să își adapteze capacitățile la cererea crescută.

ELVIS (o alianta germana de firme mici si mijlocii de transport si logistica infiintata in 2006 de sase operatori, si care a ajuns sa numere peste 200, cu 17.000 de ansambluri de transport si 3.000.000 m2 de spatii de depozitare) a solicitat guvernului german sa suspende taxa de autostrada pe timpul crizei provocate de noul virus, asa cum precizeaza EuroTransportMedia. In acest scop. Asociatia Europeana a Transportatorilor Internationali de Marfuri (ELVIS) i-a trimis ministrului federal de transport, Andreas Scheuer, o scrisoare in care ii atrage atentia asupra riscului ca lantul de aprovizionare sa cedeze din cauza pierderilor financiare mari pe care le au firmele de transport din cauza pandemiei de coronavirus, dar si asupra faptului ca este nevoie ca operatorii sa-si continue activitatea pentru a deservi populatia si a nu-si trimite angajatii in somaj. (In Germania lucreaza in prezent in logistica peste trei milioane de persoane.)
In scrisoarea trimisa de ELVIS se mai precizeaza faptul ca masurile imediate care au fost deja lansate pentru sprijinirea mediului de afaceri nu vor ajunge la timp la firmele de logistica si deci, pentru a le mai ridica din poverile financiare, ar trebui sa se renunte retroactiv, de la 1 martie, la taxa de drum platita de camioanele care circula pe soselele principale din Germania. Altfel nu se stie cat timp vor rezista pe piata firmele de profil, mai ales cele mici si mijlocii.
Demersul ELVIS este in ton cu pozitia IRU, institutie care a calculat, la jumatatea lui martie, ca activitatea de transport rutier va scadea in 2020 cu pana la 20% fata de 2019 din cauza pandemiei de coronavirus, pana la o pierdere de 800 de miliarde de euro la nivel global.