Asociația europeană a expeditorilor și transportatorilor de marfă (ELVIS), formată cu precădere din firme mici și mijlocii, solicită clienților și marilor expeditori să arate „mai multă înțelegere pentru situația neobișnuită a pieței și să nu mai ignore ajustările de preț“.
Cererea vine în contextul în care volumul de marfă a depășit cu mult spațiul disponibil, iar piața transporturilor și-a pierdut ritmul, susțin reprezentanții ELVIS. Multe companii văd pierderea rezultată a calității ca un eșec organizațional al furnizorilor de servicii de transport și ignoră complet faptul că ele sunt, în mare parte, responsabile de această situație. „În necunoașterea și ignorarea mecanismelor pieței, marii expeditori au smuls ultimul punct procentual de la transportatori și expeditorii de mărfuri prin intermediul licitațiilor de-a lungul anilor. Deci, nu trebuie să ne mirăm că transportatorii nu au capacitatea de a compensa volatilitatea ridicată a pieței la momentul actual“, explică Jochen Eschborn, membru al consiliului de administrație al ELVIS. Clienții ar trebui să înțeleagă în cele din urmă că logisticienii pot îndeplini funcția tampon, care este atât de importantă pentru economie, dacă sunt plătiți în mod adecvat, mai susține acesta. Situația se vede cel mai bine pe piața curselor spot. În logistica contractuală, în schimb, ELVIS susține că cererea mare de transport a avut până acum doar un impact limitat asupra creșterii tarifelor. Transportatorii mici și mijlocii și expeditorii continuă însă să aibă probleme mari pentru a transmite către clienți creșteri de cost evidente și ușor de înțeles – în special pentru combustibili. În plus, lipsa continuă de șoferi și blocajele de livrare legate de coroană pentru tractoare, remorci și piese de schimb fac dificilă situația pentru a putea permite companiilor să își adapteze capacitățile la cererea crescută.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit