Contribuirea la electrificarea, eficiența și siguranța sectorului transporturilor prin investiții în cercetare, dezvoltare și inovare: acestea sunt principalele obiective ale finanțării acordată de Banca Europeană de Investiții (BEI) grupului Iveco, lider mondial în domeniul auto care activează în domeniul vehiculelor comerciale și speciale, al grupului motopropulsor și al serviciilor financiare aferente.
Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer, Iveco Group, a comentat: „Această finanțare semnificativă din partea BEI demonstrează încrederea în capacitatea Iveco Group de a promova mobilitatea durabilă și în eforturile noastre continue de a reduce amprenta de carbon a sectorului transporturilor. Aceasta ne va permite să accelerăm dezvoltarea și implementarea de tehnologiilor și soluțiilor inovatoare care sunt esențiale pentru viziunea noastră strategică și pentru viitorul transporturilor.”
În detaliu, împrumutul de 450 de milioane de euro semnat la Torino reprezintă prima tranșă din totalul de 500 de milioane de euro aprobat de Consiliul de administrație al BEI. Împrumutul, cu un profil de amortizare pe 8 ani, va fi utilizat integral în scurt timp. Resursele puse la dispoziție de BEI vor permite grupului Iveco să dezvolte tehnologii și arhitecturi inovatoare în domeniul propulsiei electrice. De asemenea, Iveco Group va crește eficiența, siguranța, confortul la volan și productivitatea prin dezvoltarea în continuare a soluțiilor pentru conducerea autonomă, digitalizarea și conectivitatea vehiculelor.
Investițiile BEI vor contribui nu numai la îmbunătățirea vehiculelor electrice și a celor cu pile de combustie, ci și la reducerea costurilor de producție și a costurilor de exploatare a produselor și serviciilor, facilitând o pătrundere mai largă pe piață a acestor noi tehnologii în beneficiul tuturor utilizatorilor.
Investițiile vor fi realizate până la sfârșitul anului 2025, în principal în Italia ̶ mai exact în fabricile Iveco Group din Torino și Foggia ̶ dar și în Germania, Franța, Spania, Republica Cehă și Elveția. Gilles Badot, directorul BEI pentru operațiuni în Italia, a declarat: „În ceea ce privește Italia, este vorba despre investițiile în proiecte care facilitează dezvoltarea de mobilității durabile este esențială pentru a accelera decarbonizarea sectorului transporturilor, care este responsabil pentru mai mult de un sfert din emisiile de CO2 în Europa. Această operațiune cu Iveco Group nu numai că demonstrează angajamentul ferm al BEI față de tranziția climatică, dar contribuie și la promovarea inovării și la crearea de locuri de muncă în Italia și în Europa.”

Institutele de formare asociate Academiei IRU din 20 de țări au subliniat importanța consolidării standardelor de calificare profesională pentru a contribui la atenuarea penuriei de șoferi în timpul recentei lor reuniuni electronice.
Cele mai recente cercetări ale IRU arată că impactul deficitului de șoferi se extinde dincolo de provocările legate de extinderea afacerilor. Problemele legate de performanța competențelor și creșterea ratei incidentelor se numără printre principalele consecințe ale lipsei de șoferi.
Peste 30 de participanți, reprezentând 22 de companii din 20 de țări, au fost de acord că profilarea competențelor șoferilor devine din ce în ce mai importantă. Aceștia au subliniat, de asemenea, că operatorii au nevoie de date și informații bazate pe dovezi pentru a îmbunătăți procedurile de recrutare a șoferilor și pentru a sprijini dezvoltarea șoferilor prin acțiuni specifice.
Tristar, membră a IRU, a remarcat faptul că rata incidentelor a scăzut după ce a implementat programul RoadMasters pentru hidrocarburi, contribuind la îmbunătățirea standardelor generale de siguranță și performanță în întregul său lanț de aprovizionare pentru transportul de hidrocarburi.
„Odată cu implementarea programului RoadMasters al IRU în locațiile cheie ale Tristar, am reușit să reducem cu 60% numărul de incidente în lanțul nostru de aprovizionare cu transport rutier de materiale de hidrocarburi IRU RoadMasters ne-a permis să ne reducem riscurile și a contribuit, de asemenea, la o mai bună fidelizare a șoferilor”, a declarat Sridhar Srinivasalu, Group HSEQ Manager, Tristar.
Se discută, de asemenea, despre necesitatea de a îmbunătăți mobilitatea profesională a șoferilor profesioniști ca soluție pentru a atenua criza deficitului de șoferi. S-a recunoscut că ar trebui să se acorde prioritate unei mai bune armonizări a competențelor profesionale pentru a garanta că orice șofer, indiferent de origine, poate demonstra standarde înalte de siguranță și eficiență în operațiunile de transport.
O astfel de inițiativă care urmărește o mai bună armonizare a competențelor profesionale ale șoferilor este condusă de Programul de dezvoltare a dreptului comercial (CLDP).
Cu sprijinul IRU, CLDP lucrează la consolidarea capacității de formare practică în Uzbekistan și Kârgâzstan pentru ca managerii și șoferii să corespundă cerințelor companiilor din Europa.
Întâlnirea s-a încheiat cu o discuție despre modul în care programele de conducere ecologică nu sunt suficient de bine valorificate, observându-se că întreprinderile ar trebui să își formeze și să își gestioneze în mod sistematic șoferii pentru a reduce consumul de combustibil – și, prin extensie, emisiile de CO2 – cu până la 15%.
SURSA FOTO: IRU
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit