Într-o scrisoare semnată alături de Belgia, Luxemburg și Danemarca, Olanda îi cere CE să înăsprească standardele de emisii pentru camioane și autobuze, în condițiile în care CE urmează să vină luna viitoare cu propuneri referitoare la țintele de emisii pentru 2030.
Secretarul de stat olandez Vivianne Heijnen, citat de asociația de transport și logistică TLN, spune că este foarte important ca vehiculele grele să devină mai curate și să contribuie la reducerea emisiilor de CO2. „Nevoia există, tehnologia există și văd că și firmele noastre de transport vor să meargă înainte. Dar pentru aceasta trebuie să oferim certitudine și claritate pe scară largă. De aceea sunt necesare standarde europene ambițioase și condiții prealabile corecte, cum ar fi stațiile de încărcare.“
TLN sprijină pe deplin acest demers, deoarece el indică în mod clar că trecerea la emisii zero nu se referă numai la vehicule: acum, că producătorii de camioane oferă o gamă din ce în ce mai mare de modele electrice, este important ca acestea să poată fi și încărcate fiabil pentru a avea o disponibilitate bună.
În Olanda există în general o rețea excelentă de energie electrică, dar ea trebuie adaptată rapid la noua cerere de mobilitate și la cererea gospodăriilor din următorii ani. Camioanele electrice necesită stații de încărcare robuste, care, la rândul lor, au nevoie de o rețea de energie electrică bună pentru a putea furniza suficientă energie.
În UE este uneori citat modelul olandez, cu referire la modul în care Olanda sprijină tranziția către mobilitatea electrică prin zone cu emisii zero, scheme de subvenționare și parteneriate public-private.
Volvo Trucks continuă să-și extindă gama, cu lansarea mai multor noi modele de camioane electrice, făcând posibilă electrificarea mai multor rute pentru transportul urban si regional. Cea mai recentă completare – autocamioane rigide – întărește și mai mult poziția companiei Volvo de lider în transportul cu camioane electrice.
Cu cea mai completă gamă electrică din industria globală a camioanelor, deja în producție, Volvo Trucks își extinde acum oferta cu introducerea versiunilor rigide ale camioanelor sale grele: Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX. Acest lucru face chiar și mai ușoară misiunea companiilor de transport si a companiilor de construcții și servicii municipale de a utiliza vehicule electrice în zonele urbane și regionale.
Datorită unor opțiuni multiple și modulare de baterii, cabine și șasiuri, noile camioane grele rigide pot fi proiectate pentru suprastructuri electrice care să acopere o gamă largă de misiuni de transport, inclusiv distribuția de mărfuri, colectarea deșeurilor și lucrări de construcții. Producția noilor variante va începe în primul trimestru al anului 2023.
„Cu aceste noi camioane electrice, facem mai ușoară tranziția pentru și mai mulți clienți către electrificare și pentru orașe către vehicule cu zero emisii, pentru toate fluxurile de transport. Clienții noștri pot avea camioane personalizate pentru operațiunile lor specifice, pentru a reduce emisiile, beneficiind, în același timp, de aceeași funcționalitate ca și cea a camioanelor diesel pe care le utilizează în prezent,” explică Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Noile camioane rigide au o capacitate a bateriilor variabilă în funcție de aplicație, cuprinsă între 180 și 540 kWh. Acest lucru, împreună cu numărul de baterii instalate pe un camion, oferă o mare flexibilitate și o gamă largă de potențiale aplicații.
„Aceste camioane pot realiza toate tipurile de transport, de la încărcături mai ușoare, la transporturi grele. Clienții pot alege capacitatea exactă a bateriilor de care au nevoie pentru aplicațiile lor de transport, pot optimiza numărul de baterii instalate pe camion în funcție de aplicația de transport, astfel crescând sarcina utilă. Pe scurt, avem o soluție optimă de transport electric, cea mai eficientă din punct de vedere al costurilor, indiferent de misiunea sa,” spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Volvo Trucks este singurul producător global de camioane cu o gamă completă de camioane electrice deja în producție de serie, în acest moment. Target-ul companiei este ca jumătate din vânzările sale globale de camioane să fie electrice, până cel târziu în 2030.
Rigidele electrice Volvo FH, FM și FMX sunt echipate cu3 motoare electrice de 490 kW și 5-6 pachete de baterii cu o capacitate de 450-540 kWh sunt disponibile pentru vânzare din decembrie 2022, iar producția de serie începe în martie 2023. Autoșasiurile au ampatament de 4.300-6.700 mm cu axe configurate 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R și 8x4R.
Versiunile de 330kW, cu 2 motoare electrice și 4 baterii (360 kWh) sunt disponibile pentru vânzare în februarie, iar producția de serie începe în mai 2023.
Iar versiunile cu 2-3 baterii (180-270 kWh) sunt disponibile pentru vânzare în iunie, producția de serie urmând sî înceapî în septembrie 2023.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit