Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.

Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.

„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.

Completarea ofertei actuale

Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.

„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport.  În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.

Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.

“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.

Ministrul spaniol al Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane, Raquel Sánchez, a anunțat că va lansa în curând al doilea apel pentru sprijinul din cadrul planului de Recuperare, Transformare și Reziliență pentru Zonele cu Emisii Zero, care va aduce încă 500 de milioane de euro. Astfel se va completa totalul de 1,5 miliarde de euro alocat pentru transformarea orașelor în locuri mai sănătoase, mai sigure și cu politici de mobilitate mai prietenoase. Asta după ce Spania a atras deja 60% din fondurile europene pentru recuperare și reziliență.

Ministrul a mai explicat că banii vor fi folosiți și pentru digitalizare, și pentru a reduce ineficiența în folosirea banilor publici, și pentru a crește cu până la 3,3% productivitatea companiilor în decurs de 10 ani, toate cu efecte pozitive asupra unității și competitivității pieței.