Așa cum reiese dintr-un interviu acordat asociației olandeze de transport și logistică TLN, Andries Vlot, managerul TSN Groen, vrea ca firma sa să funcționeze fără emisii din 2022 – nu pentru că trebuie, ci pentru că vrea să contribuie la un viitor mai curat. Astfel că în februarie 2021 acesta a cumpărat ceea ce numește ultimul său vehicul diesel, iar în prezent încă folosește 15 vanuri pe motorină pentru a ajunge în zone unde nu poate ajunge flota de mașini electrice, din cauza autonomiei mici. Însă în curând acest lucru se așteaptă să se schimbe.
Din 2021 compania are și un Mercedes-Benz Sprinter pe baterii interschimbabile, pe care le încarcă la panourile solare proprii și le poate monta apoi la loc pe vehicul în cinci minute.
Exploatarea acestui model permite realizarea aceluiași profit cu al vanurilor diesel, dar Andries Vlot explică faptul că în situația sa său este vorba de utilitare din gama medie – cu cele grele deocamdată este mai dificil.
În cazul exploatării mașinilor electrice planificarea este cel mai important lucru, deoarece autonomia este limitată și trebuie să știi exact până unde pot merge ele și când au nevoie de reîncărcare, dar și câtă marfă pot transporta și ce condiții meteo sunt, deoarece în caz de îngheț autonomia scade cu 20%.
Andrie Vlot face mai mult decât transport cu vehicule electrice – este și apicultor – și consideră că profitul nu se referă doar la bani, ci inclusiv la cât de bun este viitorul pe care îl construiește fiecare. Iar în opinia sa în prezent există numeroase posibilități de a face o diferență acolo unde ești – nu doar în transport, ci și în depozitare sau în amenajarea și exploatarea spațiilor exterioare.
De aceea pe 10 iulie compania a organizat pentru a doua oară o Zi Verde, în cadrul căreia a prezentat modalitatea în care combină transportul și activitățile logistice cu proiecte prietenoase cu mediul.
De la 1 ianuarie 2022, în unele zone din Olanda vor fi admise numai camioanele cu clasa de emisii cel puțin 6. Această măsură se aliniază cu acordurile făcute în 2019, pentru un sistem național unic ce vizează zonele verzi.
De la 1 iulie 2021 se extinde zona înconjurătoare din Haga unde se aplică această măsură, iar de la 1 ianuarie 2022 se introduce o asemenea zonă în centrul Haarlem-ului și în cartierele dimprejur, pentru camioane diesel, cu scopul ca până în 2025 această zonă să fie accesibilă numai utilitarelor cu emisii zero.
Din 2025, municipalitățile vor avea posibilitatea de a stabili o zonă cu emisii zero pentru companii și camioane, aspect aflat, de asemenea, în linie cu reglementările naționale publicate la începutul lui 2021.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit