„Acum ne pregătim în drumul nostru către produse cu emisii zero!”
Acesta este modul în care Anders Williamsson, șeful achizițiilor Scania, vede decizia companiei de a investi și de a încheia un parteneriat cu compania H2 Green Steel (H2GS). La această fabrică de oțel complet nouă din Boden, în nordul Suediei, emisiile de dioxid de carbon pe tonă de oțel produsă pot fi reduse cu 95% datorită unei noi metode de producție și utilizării hidrogenului gazos produs din electricitatea din hidroenergie și eoliană.
Anders Williamsson, care a fost responsabil pentru negocierile Scania cu noua companie H2GS Green Steel, este entuziast. El crede că investiția va consolida atât poziția Suediei, cât și poziția industriei suedeze, ca lider în decarbonizare.
H2GS se bazează pe experiența și lecțiile învățate de la înființarea producătorului de baterii Northvolt. Modelul de afaceri se bazează pe un parteneriat strâns cu clienții strategici, incluzând o colaborare profundă în dezvoltarea produselor, tehnologia proceselor, strategiile de reciclare și logistică. Parteneriatul Scania cu H2GS se bazează pe același concept de succes ca și colaborarea cu Northvolt.
„Investind în faza de înființare a companiei, ne manifestăm încrederea în investiție, în același timp în care ni se oferă oportunități bune de a asigura, printre altele, livrări viitoare”, explică Anders Williamsson. H2GS intenționează să înceapă producția la noua fabrică de oțel în 2024. Potrivit lui Anders Williamsson, producția din Boden va cuprinde aproximativ 90% din diferitele tipuri de oțel și calități pe care le solicită Scania.
„Desigur, vom continua să cumpărăm oțel de la alți furnizori în viitor. Aici, urmărim dezvoltarea producției de oțel fără combustibili fosili care are loc în inovatorul proiect suedez HYBRIT în colaborare între SSAB, LKAB și Vattenfall”, conchide Anders Williamsson.
Daimler Truck AG și liderul global al energiei și producătorul independent de motoare Cummins Inc. (NYSE: CMI) au anunțat că companiile au semnat un memorandum de înțelegere care stabilește un parteneriat strategic global pentru sisteme de motoare cu sarcini medii.
Ca parte a parteneriatului strategic planificat, Cummins va investi în dezvoltarea ulterioară a sistemelor de motoare la sarcini medii pentru camioane și autobuze Daimler și în producția și livrarea globală de motoare la sarcini medii de către Cummins pentru camioane și autobuze Daimler începând cu a doua jumătate a deceniului.
„Parteneriatul nostru este o oportunitate extraordinară pentru ambii companiile să fie mai competitive, să stimuleze inovația globală, să extindă ofertele către clienți și să reducă emisiile. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Daimler în acest sens și să explorăm alte oportunități potențiale pentru a ne dezvolta companiile. În calitate de furnizor global independent de soluții de energie, Cummins se angajează să se asigure că orice client de oriunde are soluția potrivită, oferindu-le o gamă largă de soluții avansate de motoare cu alimentare cu motorină, gaz natural, acţionare complet electrică, cu hidrogen și alte tehnologii”, a declarat Tom Linebarger, președinte și CEO, Cummins Inc.
Cummins Inc. va înființa o fabrică de motoare în cadrul campusului Mercedes-Benz Mannheim, utilizând eficient resursele existente pentru a produce motoare la sarcini medii conforme cu standardul de emisii Euro VII pentru Mercedes-Benz și asigurând succesul continuu pe segmentul vehiculelor cu sarcini medii. Cu acest parteneriat strategic, Daimler Truck AG și Cummins vor contribui la menținerea locurilor de muncă la fabrica din Mannheim. Cummins își va folosi amprenta existentă, rețelele puternice de producție și lanțul de aprovizionare în toate celelalte regiuni pentru a fi utilizate în alte mărci Daimler Trucks, inclusiv în cele ale Daimler Trucks din America de Nord.
Daimler anticipează că parteneriatul cu Cummins îi va permite să-și mărească și să accelereze eforturile de dezvoltare privind tehnologiile alternative și în curs de dezvoltare, inclusiv motoarele non-diesel. În viitor, Daimler Truck AG se va concentra asupra progresului în continuare al tehnologiilor de acționare cu emisii zero, precum și pe dezvoltarea în continuare a sistemelor de propulsie comerciale de mare tonaj. Producția actualei generații de motoare la sarcini medii (MDEG) de către Daimler Truck AG se va încheia odată cu începerea producției motoarelor Cummins la Mannheim. Într-un pas următor, partenerii vor evalua o cooperare strategică globală mai largă prin identificarea potențialelor sinergii în domenii precum componentele sistemului de propulsie și componentele sistemului motor.
Platforma de motoare la sarcini mari Daimler (HDEP) pentru segmentul vehiculelor de mare tonaj de camioane și autobuze Daimler va rămâne în portofoliul Daimler Truck AG. Familia de motoare HDEP va continua să fie fabricată de rețeaua globală de producție din Mannheim și Detroit, Michigan și montată în camioane de mare tonaj, în autocare de turism, precum și în produse terțe din întreaga lume.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit