Ad
Ad
Ad
Ad

… care urmează să transporte, de la finalul lui 2025, mai mult de 350 de milioane de colete/an. Achiziția face parte din angajamentul companiei de a atinge zero emisii nete de carbon în toate operațiunile sale până în 2040, ceea ce, pentru transport, presupune creșterea eficienței organizării rutelor și a parcului de vehicule cu emisii zero, folosirea de combustibili alternativi și parteneriatul cu industria și guvernele pentru a accelera implementarea infrastructurii de încărcare.

Noile camioane eActros 600, cu o capacitate instalată a bateriei de peste 600 kW și o autonomie de 500 km fără reîncărcare, vor fi folosite pe rutele lungi din Marea Britanie și Germania, către și de la centrele de distribuție Amazon, centrele de sortare și stațiile de livrare. În plus, compania va instala puncte de încărcare electrică de 360 kW în locații cheie, capabile să încarce bateria camioanelor de 40 t de la 20 la 80% în puțin peste o oră, și va sprijini instalarea de puncte de încărcare externe în locații adecvate, pentru a permite călătorii mai lungi.

Este cea mai mare comandă de camioane electrice făcută de Amazon oriunde în lume. În plus, în Marea Britanie compania a anunțat că folosește pentru prima dată rețeaua feroviară electrică pentru a transporta colete la scară largă și că lansează noi livrări pe jos pentru clienți în Londra, cu parteneri care folosesc cărucioare ce pot fi reaprovizionate din mers din dube poziționate prin capitală. Iar în Germania numărul de furgonete electrice Rivian folosite pentru livrare a fost dublat la peste 600 și operațiunile folosind biciclete electrice de marfă continuă, cu peste 1,5 milioane de pachete livrate în 2024 numai în Berlin. Până la sfârșitul lui 2024, aceste hub-uri erau operaționale în cele mai mari cinci orașe ale Germaniei – Berlin, Hamburg, München, Köln și Frankfurt – precum și în Koblenz, Aachen, Freiburg și Essen.

Amazon își mai propune să investească peste un miliard de euro în următorii ani pentru a-și electrifica și decarboniza rețeaua de transport în întreaga Europă, astfel încât să reducă emisiile de carbon asociate cu livrarea de colete. La sfârșitul lui 2024 existau 38 de vehicule grele electrice în rețeaua de transport Amazon din întreaga Europă și 50 implementate recent în California și pe lângă acestea compania și subcontractorii săi au peste 3.000 de furgonete electrice care livrează pachete clienților din întreaga Europă, număr care se așteaptă să crească la peste 10.000 până la sfârșitul lui 2025. În plus, a fost dublat numărul de orașe cu hub-uri de micromobilitate, care permit milioane de livrări pe jos sau folosind biciclete electrice, de la 20 în 2022 la peste 45 în 2024, printre cele mai recente fiind Belfast, Madrid, Roma și Viena – în afară de cele mai vechi, ca Londra, Paris, Milano și München.

Sursă foto: Amazon

Următoarea generație de camioane electrice grele de la Volvo vor putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Autonomia mai mare reprezintă o descoperire pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2. La nivel mondial, electrificarea camioanelor grele continuă, iar distanțele mai lungi devin acum posibile. 

Anul viitor, Volvo va lansa o nouă versiune a camionului său FH Electric cu o autonomie mai mare, care va putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Acest lucru va permite companiilor de transport să utilizeze camioanele electrice pe rute interregionale și pe distanțe lungi și să conducă o zi întreagă de lucru fără reîncărcare. Noul Volvo FH Electric va intra pe piață în a doua jumătate a lui 2025.

„Noul nostru emblematic electric va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii de CO2 și pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic față de reducerea emisiilor de CO2.”,

a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Cinci ani de leadership electric

La baza autonomiei de 600 km se află noua tehnologie de propulsie Volvo, denumită e-axle, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriei la bord. Bateriile mai eficiente, un sistem îmbunătățit de gestionare a bateriilor și eficiența generală a grupului motopropulsor contribuie, de asemenea, la creșterea autonomiei.

Volvo Trucks este lider pe piața mondială a camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse permite electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și, în curând, a transportului pe distanțe lungi. Până în prezent, Volvo a livrat peste 3.800 de camioane electrice clienților din 46 de țări din întreaga lume.

„Sectorul transporturilor este responsabil pentru șapte procente din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. În plus față de beneficiile semnificative de mediu ale camioanelor electrice, acestea oferă șoferilor de camioane un mediu de lucru mult mai bun, cu mult mai puțin zgomot și vibrații.”,

a precizat Roger Alm.

Volvo Trucks s-a angajat în tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, folosind o strategie cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi hidrogenul verde, biogazul sau HVO (ulei vegetal hidrogenat).