Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Următoarea generație de camioane electrice grele de la Volvo vor putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Autonomia mai mare reprezintă o descoperire pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2. La nivel mondial, electrificarea camioanelor grele continuă, iar distanțele mai lungi devin acum posibile. 

Anul viitor, Volvo va lansa o nouă versiune a camionului său FH Electric cu o autonomie mai mare, care va putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Acest lucru va permite companiilor de transport să utilizeze camioanele electrice pe rute interregionale și pe distanțe lungi și să conducă o zi întreagă de lucru fără reîncărcare. Noul Volvo FH Electric va intra pe piață în a doua jumătate a lui 2025.

„Noul nostru emblematic electric va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii de CO2 și pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic față de reducerea emisiilor de CO2.”,

a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Cinci ani de leadership electric

La baza autonomiei de 600 km se află noua tehnologie de propulsie Volvo, denumită e-axle, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriei la bord. Bateriile mai eficiente, un sistem îmbunătățit de gestionare a bateriilor și eficiența generală a grupului motopropulsor contribuie, de asemenea, la creșterea autonomiei.

Volvo Trucks este lider pe piața mondială a camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse permite electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și, în curând, a transportului pe distanțe lungi. Până în prezent, Volvo a livrat peste 3.800 de camioane electrice clienților din 46 de țări din întreaga lume.

„Sectorul transporturilor este responsabil pentru șapte procente din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. În plus față de beneficiile semnificative de mediu ale camioanelor electrice, acestea oferă șoferilor de camioane un mediu de lucru mult mai bun, cu mult mai puțin zgomot și vibrații.”,

a precizat Roger Alm.

Volvo Trucks s-a angajat în tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, folosind o strategie cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi hidrogenul verde, biogazul sau HVO (ulei vegetal hidrogenat). 

Aceasta este o modificare adusă echipamentelor deja existente pe remorcă, astfel încât transportatorii să facă progrese în direcția emisiilor zero, dar și să păstreze funcționalitatea vehiculelor.

K-MAT 1 constă din ladă de scule multifuncțională, suport pentru roata de rezervă și dispozitiv aerodinamic și aduce, conform Vecto, o îmbunătățire aerodinamică de până la 1,2%, deci consumul de combustibil scade cu 0,3%, ceea ce înseamnă 80 l economisiți la 100.000 km. Dispozitivul poate fi montat pe orice remorcă de marcă având șasiu standard.

K-MAT 2 constă din dispozitiv multifuncțional de protecție laterală și dispozitiv aerodinamic, aflat și el în curs de brevetare, care conform Vecto aduce o îmbunătățire aerodinamică de 4% și o economie de 1,1%, adică 300 l/100.000 km. Tot K-MAT 2 oferă un dispozitiv telescopic adecvat pentru transportul intermodal, atât feroviar (acesta este dintr-o singură bucată și poate fi închis în două minute), cât și cu feribotul (unde aduce și economii din aerodinamică, și încărcare în siguranță). Dispozitivul telescopic de protecție laterală al K-MAT 2 poate fi deschis și fixat în mai puțin de două minute, cu o forță minimă necesară, deoarece designul telescopic utilizează role pentru a minimiza frecarea, iar extensia este intuitivă și nu necesită instruire suplimentară. În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au mai înscris la categoria Caroserie, în afară de Kässbohrer, șapte producători, cu alte 10 soluții.