Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa o pauza impusa la finalul lui februarie din cauza pandemiei, Campionatul ABB FIA Formula E (pentru vehicule electrice) editia 2019/2020 se incheie cu sase curse desfasurate in perioada 5-13 august pe aeroportul Berlin Tempelhof, care a avut pista modificata, astfel incat provocarile pentru competitori sa fie mai numeroase.

Pentru a minimaliza riscul raspandirii noului coronavirus, competitia se desfasoara cu usile inchise si cu implementarea unor masuri stricte de reducere a riscului de infectare, printre care scaderea numarului de persoane (soferi, echipe din spatele lor, echipe logistice) de la 5.000 la cel mult 1.000 si obligativitatea efectuarii de teste in prealabil, purtarii de masti si pastrarii distantei.

DHL este membru fondator si partener logistic al acestei competitii, prima dedicata vehiculelor electrice, ca parte a strategiei sale de a incuraja protejarea mediului si a climei. Deutsche Post DHL Group si-a declarat, prin Mission 2050, intentia de a reduce la zero emisiile din activitatile logistice pana in 2050, iar electromobilitatea joaca un rol cheie in acea demers.

In calitate de partener oficial al Formula E, compania a luat si alte masuri, pentru a garanta faptul ca procesele logistice se desfasoara in siguranta si ca se respecta cerintele legate de protectia anti-coronavirus.

Inainte de etapele din august, pe primul loc in clasamentul general era pilotul portughez Antonio Felix da Costa (din echipa DS Techeetah), urmat la doar 11 puncte de neozeelandezul Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) si apoi de britanicul Alexander Sims (BMW i Andretti Motorsport).

Organizatorii au publicat deja un calendar provizoriu al celei de-a saptea editii a competitiei, 2020/2021, care va incepe pe 16 ianuarie 2021 in Santiago. In total se vor desfasura 14 curse in 12 orase din intreaga lume.

DAF a inceput testarea practica a autotractorului CF Hybrid, in colaborare cu firma olandeza de transport Peter Appel Transport, pentru a evalua performanta tehnologiei hibride in utilizarea zilnica.
Transportatorul, care are un parc de 680 de vehicule grele, a inceput sa foloseasca doua dintre camioane (cu masa maxima de 37 t) pentru aprovizionarea supermarketurilor din zonele urbane din Olanda.
CF Hybrid este echipat cu motor diesel Paccar MX-11 de 10,8 litri si 450 CP si un motor electric ZF care ofera o putere de varf de 175 CP, impreuna cu o transmisie ZF TraXon pentru sisteme de actionare hibride.
In functionarea diesel, motorul electric este folosit ca generator, incarcand bateria de 85kWh. Cand este complet incarcat, aceasta ofera o autonomie electrica de 30 – 50 km, ceea ce ii permite utilizarea in si in afara zonelor urbane, cu emisii zero. In afara acestor zone, energia generata de frana de motor si de Down Hill Speed Control este utilizata de motorul electric pentru a sprijini motorul diesel. „Cautam intotdeauna modalitati de a reduce amprenta de CO2”, a declarat Marcel Pater, managerul flotei Peter Appel Transport. „In timp ce camioanele electrice sunt ideale pentru distributia urbana, tehnologia hibrida este de preferat pentru rutele mai lungi. In oras, DAF CF Hybrid functioneaza complet electric, iar motorul diesel asigura calatoria catre si dinspre diferitele centre de distributie din Olanda si din strainatate, fara probleme."
Deocamdata, soferii CF Hybrid trebuie sa selecteze manual modul electric sau diesel, dar un sistem de geofencing pentru comutarea automata este in prezent in lucru, a declarat un purtator de cuvant al DAF.