Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta este o modificare adusă echipamentelor deja existente pe remorcă, astfel încât transportatorii să facă progrese în direcția emisiilor zero, dar și să păstreze funcționalitatea vehiculelor.

K-MAT 1 constă din ladă de scule multifuncțională, suport pentru roata de rezervă și dispozitiv aerodinamic și aduce, conform Vecto, o îmbunătățire aerodinamică de până la 1,2%, deci consumul de combustibil scade cu 0,3%, ceea ce înseamnă 80 l economisiți la 100.000 km. Dispozitivul poate fi montat pe orice remorcă de marcă având șasiu standard.

K-MAT 2 constă din dispozitiv multifuncțional de protecție laterală și dispozitiv aerodinamic, aflat și el în curs de brevetare, care conform Vecto aduce o îmbunătățire aerodinamică de 4% și o economie de 1,1%, adică 300 l/100.000 km. Tot K-MAT 2 oferă un dispozitiv telescopic adecvat pentru transportul intermodal, atât feroviar (acesta este dintr-o singură bucată și poate fi închis în două minute), cât și cu feribotul (unde aduce și economii din aerodinamică, și încărcare în siguranță). Dispozitivul telescopic de protecție laterală al K-MAT 2 poate fi deschis și fixat în mai puțin de două minute, cu o forță minimă necesară, deoarece designul telescopic utilizează role pentru a minimiza frecarea, iar extensia este intuitivă și nu necesită instruire suplimentară. În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au mai înscris la categoria Caroserie, în afară de Kässbohrer, șapte producători, cu alte 10 soluții.

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, un ajutor de 99,5 milioane de euro (495,2 milioane RON) pentru Nokian Tyres, destinat construirii unei fabrici de anvelope cu emisii zero de CO₂ în Oradea, România.

Măsura va contribui la obiectivele strategice ale UE privind crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea regională și tranziția ecologică a economiei regionale. Proiectul va avea o investiție totală de 650 de milioane de euro și va crea aproximativ 500 de noi locuri de muncă directe, precum și alte locuri de muncă indirecte.

De asemenea, construcția, începută în mai 2023, va aduce beneficii în materie de sustenabilitate, prin obiectivul de a fi prima fabrică de anvelope din lume cu emisii zero de dioxid de carbon. Fabrica va produce aproximativ 6 milioane de anvelope pe an, urmând ca producția comercială să fie anunțată la începutul lui 2025.