Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania CV AB („Scania”), liderul global în soluții de transport, alături de sennder Technologies GmbH („sennder”), un expeditor de marfă rutier digital lider în Europa, au înființat un nou joint venture numită JUNA, cu sediul la Berlin, pentru a promova adoptarea pe scară largă a camioanelor electrice și pentru a accelera tranziția către o industrie de logistică durabilă, în conformitate cu obiectivele Pactului Verde al Uniunii Europene de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Inițiativa a fost lansată cu succes în Germania și se concentrează pe soluțiile electrice în logistica rutieră din toată Europa, care sunt mai costisitoare decât cele convenționale. JUNA introduce un model inovator de plată pay-per-use pentru camioanele electrice, eliminând obstacolele financiare și oferind predictibilitate comercială transportatorilor prin accesul la camioane electrice și la volume de transport garantate.

De asemenea, colaborarea combină expertiza Scania în vehicule electrice premium și expertiza sennder cu servicii personalizate bazate pe tehnologie, care conectează transportatorii cu expeditorii. Prin analiza datelor, JUNA optimizează strategiile de electrificare și simulează rutele pentru adecvarea camioanelor electrice. În 2024, JUNA va pune la dispoziție până la 100 de camioane electrice în Germania, iar până în 2030, obiectivul este să implementeze 5.000 de astfel de vehicule, contribuind semnificativ la reducerea emisiilor de carbon și la tranziția către transport cu emisii reduse.

Recent, a fost lansat cu succes un program pilot cu un prim transportator care conduce un camion electric JUNA pe energie regenerabilă de până la zece ori pe săptămână pentru un expeditor FMCG și un alt client din regiunea Stuttgart din Baden-Württemberg, Germania. Având potențialul de a obține o reducere anuală de 93 de tone de emisii de CO₂e numai cu un prim camion, domeniul de aplicare al programului va fi extins pentru a cuprinde rutele pe distanțe mai lungi până în 2024. Operațiunea se bazează pe infrastructura publică de încărcare existentă din Germania, cu costuri per kilometru comparabile cu cheltuielile actuale cu motorina.

„Acesta este un moment important pentru industria noastră și suntem încântați să ne asociem cu Scania pentru a crea un joint-venture care va impulsiona adoptarea pe scară largă a e-truck-urilor. Având în vedere că e-truck-urile costă de două-trei ori mai mult decât camioanele diesel și că 70% din toate camioanele din Europa sunt deținute de mici transportatori cu mai puțin de 10 camioane, combinația dintre oferta de plată la utilizare a JUNA și utilizarea capacității de către expeditor va elimina efectiv barierele în calea adoptării e-truck-urilor.”,

a declarat David Nothacker, CEO sennder.

„JUNA este rezultatul unei colaborări între două companii cu expertiză complementară în domeniul vehiculelor electrice și al logisticii digitale, care va accelera tranziția către transporturi grele electrificate. Scania explorează noi soluții pentru a găsi modalități de a crea valoare pentru clienții noștri, acum și în viitor, și suntem mândri să vedem cum acest proiect cu sennder prinde viață. Considerăm că va juca un rol important în impulsionarea trecerii la un sistem de transport durabil.”,

a precizat Gustaf Sundell, vicepreședinte executiv și șef al departamentului Ventures and New Business la Scania.

Quantron AG, specialist în transportul durabil de pasageri și marfă, a primit o comandă de la HAMA Trucks din Augsburg pentru 38 de vehicule comerciale grele electrice cu baterie în valoare totală de 16 milioane de euro, prima livrare fiind programată pentru finalul acestui an.

Vehiculele sunt modelul QUANTRON QHM BEV cu un sistem de baterii de 450 kWh și o autonomie de până la 300 km. Acestea vor fi furnizate atât în variante de cap tractor, cât și în variante șasiu-cabină, capabile să utilizeze caroserii mobile. Toate vehiculele sunt echipate cu un pachet aerodinamic, special dezvoltat de QUANTRON pentru a obține o autonomie și mai mare.

Toate cele 38 de vehicule au primit finanțare de către Ministerul Federal German al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVD). Clientul beneficiază direct de subvenția de 80% din partea BMDV și în același timp primește finanțare cu un contract de întreținere inclus pe termenul convenit într-un contract inovator de service/închiriere.

„Suntem mândri să intrăm în acest parteneriat cu QUANTRON. Camioanele electrice cu baterii ne va permite să oferim clienților noștri soluții de transport durabile. Prin urmare, putem contribui la reducerea impactului asupra mediului în sectorul mobilității.”,

a precizat Harald Mayer, Managing Director HAMA Trucks.

„Livrarea camioanelor este un alt pas în misiunea noastră de a promova mobilitatea durabilă și de a promova soluții ecologice în sectorul transporturilor. Așteptăm cu nerăbdare să modelăm mobilitatea viitorului împreună cu vehiculele HAMA.”,

a declarat Andreas Haller, fondator și președinte executiv Quantron AG.