Scania și Neste au pregătit o soluție digitală care va permite urmărirea și verificarea mai ușoară privind emisiile generate de carburanți regenerabili de către fiecare camion.
Combinând datele de pe portalul de management al flotei Scania cu datele despre emisiile de combustibil ale Neste, soluția va oferi clienților Scania date precise și actualizate într-un raport al emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) și sustenabilitate.
De asemenea, clienții pot compara impactul asupra climei și urmări progresul lor continuu în vederea atingerii obiectivelor climatice.
În plus, Scania și Neste testează soluția digitală împreună cu companii de logistică, inclusiv cu HAVI. În acest mod, software-ul combină datele despre unde a fost realimentat camionul sau cât de mult a circulat, precum și datele privind impactul asupra climei în urma utilizării Neste MY Renewable DieselTM în locul combustibilului fosil. Până acum, a fost o întreagă provocare să se verifice în ce măsură camioanele funcționează cu combustibili regenerabili, deoarece aceleași camioane își pot schimba ciclul de funcționare din mers continuând să funcționeze cu combustibili fosili. Soluția digitală deja testată speră să rezolve această problemă. În viitor, obiectivul și ambiția comună a companiilor Neste și Scania este ca soluția să poată servi tuturor producătorilor și tuturor tipurilor de combustibili regenerabili.
„În acest mod, datele climatice vor circula în mod digital, în timp ce înainte erau colectate în mare parte manual din diferite surse. Proiectul nostru pilot cu Scania a început prin a afla care sunt provocările cu care se confruntă în prezent companiile de transport în ceea ce privește dezvoltarea sustenabilității parcului lor auto și raportarea corespunzătoare. Am invitat clienții din domeniul transporturilor să ia parte la interviuri pentru a oferi echipei de proiectare a serviciilor de la Scania o înțelegere mai profundă a provocărilor pe care le întâmpină aceștia în ceea ce privește dezvoltarea sustenabilității. De asemenea, am dorit să sprijinim eforturile Scania de a urmări și de a raporta propriile progrese în cadrul Inițiativei privind obiectivele bazate pe știință. Încurajați de succesul pilotului din Finlanda, analizăm acum posibilitatea de a extinde soluția pe noi piețe. Împreună cu Scania și cu clienții noștri piloți, ne propunem să demonstrăm modul în care datele climatice pot crea o valoare suplimentară și pot împinge industria logistică spre emisii mai reduse. Colaborarea în întregul lanț valoric al industriei este importantă atunci când se dezvoltă noi soluții, iar acest proiect pilot este un bun exemplu de soluție centrată pe client care deschide calea pentru întreaga industrie în combaterea schimbărilor climatice.”,
a declarat Mats Hultman, șef al parteneriatelor OEM Neste.
„Suntem siguri că transparența datelor, conectivitatea și parteneriatele din ecosistem sunt importante pentru a accelera această călătorie, în care eficiența energetică, electrificarea, combustibilii regenerabili și transportul inteligent sigur fac parte din soluție. În cadrul acestei colaborări, scopul nostru a fost de a permite accesul la calcule fiabile, precise și automatizate ale emisiilor, care ar putea fi utilizate atât în operațiunile zilnice, cât și în ecosistem pentru a prezenta credibilitatea combustibililor regenerabili.”,
a precizat Jacob Thärnå, șeful departamentului de transport durabil Scania.
„HAVI s-a angajat să atingă nivelul de emisii zero nete până în 2050 și suntem mândri să lucrăm cu clienții și partenerii noștri pentru a oferi soluții din ce în ce mai durabile, digitale și transparente pentru lanțul de aprovizionare. Având în vedere că o mare parte din flota noastră europeană de livrare este acum alimentată cu combustibili alternativi, precum ar fi electrificarea, biogazul și motorina regenerabilă, suntem încântați că această inițiativă de pionierat în domeniul digitalizării de la Scania și Neste va permite raportarea automată a reducerilor reale de GES realizate în numele clienților noștri.”,
a adăugat Massimo D’Alessandro, director pentru sustenabilitate și inovare, HAVI.
Volvo Trucks în 2022 a executat cea mai bună performanță din istoria companiei. Producătorul global de camioane a livrat 145.195 de camioane în 2022, o creștere de 19% față de 2021, când au fost livrate 122.525 de camioane. Volvo Trucks și-a crescut, de asemenea, cota de piață în segmentul camioanelor grele (≥ 16 tone) în 41 de piețe la nivel global. Livrările record și creșterea cotei de piață ar trebui privite în lumina lipsurilor din lanțul de aprovizionare care au predominat pe tot parcursul anului.
„Am avut un an fantastic, având în vedere vremurile incerte și dificile în care trăim. În ciuda lipsurilor din lanțul de aprovizionare și a perturbărilor din producție, am reușit să ne creștem semnificativ volumele și să ducem camioanele la clienții noștri, astfel încât aceștia să se dezvolte și să își îmbunătățească afacerile. Acest lucru se datorează colaborării strânse cu furnizorii noștri, precum și muncii asidue depuse în propria noastră organizație și la dealerii noștri”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
În Europa, Volvo Trucks deține o cotă de piață de 18,2%, cea mai mare din toate timpurile. Volvo Trucks este lider de piață în mai multe țări europene. Compania și-a crescut, de asemenea, cotele de piață în America de Nord și Australia, ajungând la 10,8% și, respectiv, 17,0%. În Brazilia, Volvo Trucks și-a mărit cota de piață la 24,6%, devenind astfel lider de piață pentru prima dată în istorie.
„Am lansat cu succes noi produse și servicii pe parcursul anului și am vândut, de asemenea, vehicule către mulți clienți noi. Feedback-ul pe care îl primim de la clienți este că aceștia apreciază și prețuiesc cu adevărat camioanele noastre de înaltă calitate și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, precum și sprijinul profesional și rapid pe care îl primesc de la rețeaua noastră extinsă de dealeri și ateliere. Toți acești factori contribuie la propria rentabilitate”, spune Roger Alm.

Volvo Trucks a început producția în serie de camioane electrice de mare tonaj în 2022, fiind primul producător global de camioane care a făcut acest lucru. Livrările de camioane electrice arată acum în mod clar o tendință pozitivă și în creștere. SUA, Germania, Olanda, Norvegia și Suedia sunt astăzi cele mai mari piețe pentru camioanele electrice Volvo.
„Mulți dintre clienții noștri, atât în Europa, cât și pe multe alte piețe, au început trecerea la electricitate în cursul anului. Ei văd în mod clar că transportul cu emisii zero reprezintă o oportunitate de afaceri din ce în ce mai mare și mai interesantă. Sunt foarte încrezător că această tendință va continua și se va consolida rapid în anii următori”, afirmă Roger Alm.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit