Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cea mai modernă arie de servicii pentru autostrăzi din Austria se află acum pe autostrada A1 Westautobahn, în apropiere de Roggendorf. Vineri, 1 martie, ASFINAG a redeschis oficial pentru “trafic staționar” această facilitate, inaugurată în 2006 și recent complet reproiectată pe parcursul unei perioade de construcție de un an. Cu peste 600.000 de vizitatori pe an, aceasta este una dintre cele mai frecventate zone de odihnă. ASFINAG a investit aproximativ 19 milioane de euro în acest concept de pionierat al zonei de odihnă. Pentru prima dată, partenerul de mobilitate oferă facilități de încărcare electronică într-o zonă de odihnă autogestionată. În Roggendorf, infrastructura de încărcare de mare putere este disponibilă atât pentru autoturisme, cât și pentru camioane.

O altă noutate este un popas pentru rulote, inclusiv infrastructura necesară pentru aprovizionare și eliminare. Peste 290 de panouri fotovoltaice alimentează rândul de infrastructură cu energie electrică ecologică, iar construcția acoperișului este realizată din lemn local și este complet ecologizată. O zonă modernă de catering cu un drive-in, un loc de joacă pentru copii, un traseu de fitness și o zonă de exerciții pentru câini completează oferta, la fel ca și instalațiile de siguranță standard, fântânile de apă potabilă și infrastructura sanitară modernă.

Odată cu noua zonă de odihnă, ASFINAG deschide un nou capitol și în ceea ce privește stațiile de încărcare electrică. Pentru prima dată, ASFINAG pune la dispoziție stații de încărcare electrică într-o zonă pe care o operează. Mașinile pot fi încărcate într-un timp foarte scurt la șase stații de încărcare acoperite de mare putere (150 kW). Alte trei astfel de puncte de încărcare (350 kW) sunt disponibile pentru camioane și alte opt (150 kW) pentru autoturisme și vehicule grele de marfă.

De asemenea, pentru prima dată, este posibil să se plătească încărcarea electrică direct cu cardul de credit prin intermediul unui terminal de plată. O altă noutate în aria de servicii de pe autostrada Roggendorf este Camper Truck Stop. În viitor, într-o zonă separată vor fi oferite patru locuri pentru rulote. Aceasta este dotată cu o parcare și o zonă de relaxare, precum și cu instalații de aprovizionare și de eliminare a deșeurilor, pentru a oferi rulotelor tot ce au nevoie.

Economie circulară, energie verde și construcții ecologice 

Suprafața deja utilizată ca zonă de odihnă pe autostrada A1, în direcția Salzburg, are o suprafață de aproximativ 25.000 mp. Atunci când a construit noua instalație, obiectivul ASFINAG nu a fost acela de a mări și mai mult zona deja pavată. În plus, materialul excavat și demolat a fost prelucrat și, în cea mai mare parte, reutilizat direct sau în vecinătatea șantierului de construcție. Prin urmare, emisiile de CO2 au fost reduse în timpul fazei de construcție a acestui proiect, atât prin reducerea transportului de materiale, cât și prin reducerea consumului de resurse pentru noile materiale de construcție.

Peste 290 de panouri fotovoltaice alimentează întregul rând de infrastructură cu energie electrică ecologică. Clădirea este încălzită și răcită cu ajutorul unei pompe de căldură. Cea mai mare parte a acestei electricități este, de asemenea, furnizată de panouri fotovoltaice la fața locului, ceea ce reduce la minimum energia necesară pentru funcționare. Fațadele rândului de infrastructură sunt, de asemenea, prevăzute cu elemente din lemn. Copertina verde de 1.500 mp a zonei de odihnă este, de asemenea, realizată din lemn. Elemente verzi, cum ar fi frânghii de cățărare și jgheaburi pentru plante, sunt integrate în zona exterioară de recreere Pentru plantarea în întreaga zonă sunt folosite numai specii de arbori și arbuști indigeni. În total, zona de odihnă a viitorului este concepută ca un spațiu verde care acoperă o suprafață de aproximativ 6.000 mp. Aceasta include locuri de ședere, un loc de joacă pentru copii, o zonă de exerciții pentru câini și un traseu de fitness. La fel ca în toate cele 58 de zone de odihnă ASFINAG existente, Roggendorf oferă, de asemenea, Wi-Fi gratuit și apă potabilă de la conducte sau de la cele trei fântâni.

Pentru irigații se folosește o inovație – principiul așa-numitului oraș burete. Acesta oferă copacilor mai mult spațiu pentru a se dezvolta sub suprafața pavată în corpuri de pietriș interconectate Substratul de sub suprafață dă numele acestui concept și funcționează ca un burete. Pietrișul, amestecat cu compost și alte substanțe, oferă rădăcinilor suficient substrat liber în care să se răspândească. În același timp, substratul poate stoca apă în micile cavități. Aceasta este apoi disponibilă pentru vegetație, favorizând dezvoltarea acesteia și având un efect pozitiv asupra microclimatului din zona de odihnă.

Servicii și siguranță 

Locurile de parcare gratuite pentru autoturisme și camioane sunt afișate pe un panou electronic de informare imediat ce intrați. Un alt ecran de informare, amplasat în exteriorul clădirii, informează oaspeții despre toate informațiile importante despre traseu, lucrări rutiere, ambuteiaje și accidente. De asemenea, pot fi apelate informații despre vreme și tot ce este important despre taxele de drum și autocolantele de taxare. Iluminatul modern și luminos cu LED-uri este un element de siguranță la fel de important ca și facilitățile de apel de urgență și o conexiune vocală directă cu centrul responsabil de gestionare a traficului ASFINAG din Viena-Inzersdorf.

De îndată ce apelul de urgență este activat, această conexiune vocală este stabilită automat. Dacă apelul de urgență este efectuat pe timp de noapte, iluminatul este pornit automat. Un defibrilator cu instrucțiuni de utilizare foarte simple și o conexiune cu o cameră de luat vederi – tot la centrul de control ASFINAG – completează echipamentul de siguranță.

sursa foto: ASFINAG

În timp ce producătorii tradiționali vând autocamioane electrice alimentate cu baterii și amână până în următorii ani autocamioanele alimentate cu pile de combustie pe bază de hidrogen, compania americană Hyzon livrează deja primele sale unități în Europa, în urma demarării uzinei sale olandeze din Groningen. În mai 2022, retailerul tirolez austriac Mpreis a comandat 70 de unități, care vor fi livrate pe o perioadă de 3 ani. Primele unități vor ajunge în Tirol în mai 2022.

Hidrogenul necesar pentru a alimenta camioanele electrice ale Mpreis va fi produs de o nouă uzină construită special în Völs, lângă Innsbruck, folosind energie hidroelectrică de la compania energetică Tiroler Wasserkraft, adică fără a utiliza combustibili fosili. Investiția se ridică la 13 milioane de euro, din care jumătate este asigurată din fonduri publice. Acest hidrogen ecologic va fi folosit și pentru a alimenta cuptoarele brutăriei tiroleze Mölk, de asemenea controlate de Mpreis. Compania produce deja energie electrică ecologică din 36.500 m2 de panouri fotovoltaice pentru a alimenta cele 300 de supermarketuri ale sale.

De asemenea, Hyzon va furniza camioanele sale alimentate cu hidrogen companiei suedeze de transport MaserFrakt. Este vorba de 2 unități ale modelului HyMax-250, în configurație 6×4, cu o masă totală de 64 de tone. Rezervoarele sale de 98 kg le conferă o autonomie de până la 680 km. Pentru a le realimenta, compania suedeză va instala un distribuitor alimentat cu hidrogen de origine eoliană furnizat de Svea Vind Offshore.