Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FPT Industrial, principalul furnizor multinațional de soluții de acționare cu impact redus asupra mediului, inclusiv baterii pentru vehicule utilitare ușoare electrice, autobuze și microbuze, și Reefilla, un start-up inovator cu sediul la Torino care oferă primul serviciu de încărcare mobilă predictivă, au lansat un proiect pilot menit să ofere o a doua viață bateriilor de la vehiculele utilitare electrice, în special modelul eBS37 instalat pe IVECO eDAILY și microbuz.

FPT Industrial și Reefilla și-au unit forțele în cadrul unui proces de tip „full circle” pentru a reutiliza bateriile vehiculelor electrice odată ce durata de viață a acestora a expirat. Soluția propusă asigură, de asemenea, durabilitatea deplină și conformitatea cu noile reglementări europene.

Fabricate de FPT Industrial în uzina sa ePowertrain din Torino, unde se produc și e-scule pentru vehicule comerciale ușoare și grele, microbuze și mașini de înaltă performanță, o parte din bateriile eBS37 vor fi livrate către Reefilla atunci când nu mai sunt adecvate pentru a alimenta tracțiunea electrică. Startup-ul va recupera modulele bateriilor și peste 50% din componentele interne ale acestora. Componentele vor fi apoi instalate în băncile de alimentare mobile Fillee ale Reefilla, pentru a fi utilizate la reîncărcarea vehiculelor electrice ale clienților săi. Prin utilizarea componentelor bateriilor eBS37 de înaltă performanță, Reefilla se bazează pe creșterea semnificativă a capacității de încărcare a băncilor sale de alimentare Fillee.

Înființată la Torino în aprilie 2021 în cadrul incubatorului de startup-uri I3P și avansată de Motor Valley Accelerator, Reefilla a dezvoltat un ecosistem de produse și servicii de reîncărcare pentru mobilitatea electrică. În prezent, are operațiuni în Torino și Milano, unde oferă servicii de încărcare mobilă predictivă pentru flote comerciale și utilizatori privați. Băncile de alimentare Fillee, echipate cu piese de baterii reutilizate, sunt livrate la vehiculele clienților de către o flotă de dube electrice, oferind astfel o completare de energie verde prin intermediul centrelor de reîncărcare fotovoltaice. Acest lucru înseamnă că vehiculele clienților sunt întotdeauna complet încărcate, oriunde s-ar afla și înainte de a le cere.

FPT Industrial lansează proiectul-pilot după doar șase luni, creând un ciclu de viață responsabil, cu cerc complet, care gestionează bateriile de la producție până la reutilizare și contribuie activ la lanțul de aprovizionare neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon al mobilității electrice. Parteneriatul cu Reefilla este un exemplu perfect al abordării inovatoare adoptate de FPT Industrial pentru a rezolva problema bateriilor de tracțiune electrică scoase din uz. Într-adevăr, FPT consideră că „a doua viață” a acestor baterii reprezintă atât o oportunitate de a extrage valoare suplimentară din ele, cât și o șansă de a contribui cât mai bine la economia circulară.

Serviciul pentru clienți al FPT Industrial funcționează de ceva timp conform abordării 5R – Reparare, Remanufacturare, Reutilizare, Recuperare și Reciclare – oferind clienților o metodologie de gestionare a produselor și o serie de servicii care asigură durabilitatea ecologică și financiară pe parcursul întregului ciclu de viață al produsului și al tuturor componentelor sale.
Fiind un brand care are în sângele său sustenabilitatea proiectelor, proceselor și produselor, FPT Industrial a dezvoltat acest proiect pilot cu Reefilla dintr-o abordare consolidată de Open Innovation care creează valoare prin parteneriate cu startup-uri de înaltă tehnologie. Această strategie agilă și de succes permite FPT Industrial să își accelereze călătoria de inovare tehnologică pe o cale sustenabilă, aliniindu-se alături de noile întreprinderi inovatoare din cadrul ecosistemului său industrial.

„Pe lângă consecințele sale importante în ceea ce privește o a doua viață pentru baterii și durabilitatea întregului proces”, spune Andrea Cugnini, șeful Liniei de afaceri ePowertrain a FPT Industrial, „acest proiect pilot cu Reefilla demonstrează că multinaționalele și startup-urile nu numai că pot, ci chiar trebuie să colaboreze pentru a face schimb de idei și a implementa soluții inovatoare.”

„Inovarea înseamnă să ne imaginăm viitorul în termeni de noi paradigme; suntem încântați că am întâlnit aceeași ambiție și aceleași obiective la un jucător mare precum FPT industrial”, spune Marco Bevilacqua, cofondator și director executiv al Reefilla. „Aducerea excelenței industriale italiene într-un startup a fost orice, dar nu a fost deloc simplu, însă a fost mult accelerat de o echipă dedicată schimbării și cu imaginația necesară pentru a o realiza – aceleași valori pe care se bazează Reefilla.” În urma concluziei pozitive a proiectului pilot, cele două companii intenționează să continue cu negocieri tehnice și comerciale mai ample pentru a consolida și mai mult sinergiile dintre domeniile lor de activitate respective.

Pe lângă eActros LongHaul, Mercedes-Benz Trucks a prezentat la Bauma și eActros 300, ca o variantă pentru aplicațiile de construcții orientate pe transportul pe drumurile publice. Mercedes-Benz Trucks a instalat pe eActros priza de putere electrică „eWorX” dezvoltată de ZF, împreună cu un cârlig electrificat de la Meiller. Sistemul eWorX de la ZF transformă energia electrică a vehiculului în putere mecanică pe arbore pentru a antrena pompa hidraulică pentru acționarea suprastructurii. Pentru a permite o eficiență operațională optimizată, eWorX integrează componente precum motorul electric, invertorul, unitatea electronică de control și modulele software specifice aplicației într-o soluție Plug-and-Work One-Box.

Aceasta funcționează în felul următor: bateria de tracțiune a eActros oferă sistemului ZF eWorX energie electrică folosind o interfață de curent continuu. Motorul electric eWorX antrenează, la rândul său, pompa hidraulică a cârligului de ridicare Meiller. Prin urmare, nu este necesară o conexiune mecanică la motorul de tracțiune. eWorX asigură o comunicare lină între camionul electric și suprastructură prin intermediul unei interfețe CAN bus.

eActros cu suprastructura tip cârlig Meiller este potrivit pentru transportul containerelor. Pompa funcționează numai când cârligul este în mișcare, ceea ce previne consumul inutil de energie. În plus, nu există emisiile de zgomot ale unui motor cu ardere. De asemenea, modelul eActros cu skiploader, prezentat la standul Bauma de PALFINGER, producătorul de soluții inovatoare de ridicare și macara, are integrat sistemul ZF eWorX.

Tehnologie înaltă pentru siguranță și performanță durabilă

La baza eActros 300 stă un ePowertrain (grup motopropulsor electric) sub forma unei axe electrice rigide cu 2 motoare electrice integrate și o transmisie cu 2 viteze. Fiecare baterie din pachetul de 3 baterii oferă o capacitate instalată de 112 kWh , respectiv o capacitate utilă de aproximativ 97 kWh, asigurând astfel o autonomie de până la 300 km. eActros poate fi încărcat cu până la 160 kW: cele 3 baterii ale eActros 300 au nevoie de puțin peste o oră, la o stație standard de încărcare rapidă DC, cu un curent de încărcare de 400 A, pentru a fi încărcate de la 20% la 80%.

Caracteristicile de siguranță includ Acoustic Vehicle Alerting System, în conformitate cu cerințele legale, a cincea generație a sistemului Active Brake Assist cu funcție de detectare a pietonilor și Sideguard Assist S1R. Pentru avertismentele vizuale, asistentul de viraj utilizează ecranul MirrorCam, care este instalat în eActros în locul oglinzilor convenționale. A doua generație MirrorCam, care este disponibilă din aprilie 2022, îi oferă șoferului vizibilitate mai mare, în multe situații din traficul rutier, datorită brațelor mai scurte cu 10 cm și noilor parametri de imagine pentru o reprezentare și mai realistă a împrejurimilor – deosebit de utilă în șantierele de construcții înguste.

Unul dintre avantajele scurtării brațelor camerei este că șoferilor le este mai ușor să meargă în marșarier în linie dreaptă, comparativ cu prima generație. Acest lucru se datorează în principal faptului că perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale din sticlă, ceea ce, la rândul său, face mai ușoară tranziția la MirrorCam. Ciocnirile cu obiecte de-a lungul drumului pot fi de obicei evitate. În plus, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au optimizat culorile și luminozitatea sistemului de camere MirrorCam, ceea ce înseamnă că afișajele pot descrie acum zona relevantă pentru situația de conducere și mai precis, mai ales în locurile slab iluminate.