Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

NU unei deschideri mai mari față de imigrația din afara Europei și DA îmbunătățirii condițiilor de muncă”. Acesta este mesajul pe care Federația europeană a sindicatelor din transporturi ETF l-a trimis președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. În principiu, ETF nu este împotriva imigrației, dar în primul rând „trebuie rezolvată problema lipsei de muncă decentă în transporturi, altfel este o invitație deschisă la o nouă exploatare a lucrătorilor”.

Federația adaugă că, „după o vară plină de greve ale lucrătorilor din transporturi care au protestat împotriva condițiilor de muncă inferioare standardelor, discursul de săptămâna trecută privind starea Uniunii ignoră în mod alarmant acești lucrători și cererile lor”.

Printre instrumentele de îmbunătățire a condițiilor de muncă în Europa, ETF citează promovarea negocierii colective, care se face și prin intermediul Directivei privind salariul minim. Federația reamintește Comisiei că actuala stare de criză din acest sector se datorează consecințelor politicilor orientate spre profit și alegerilor politice axate exclusiv pe concurență și liberalizare, care au subminat condițiile de muncă în întregul sector al transporturilor.

Pe 24 aprilie, poliția a efectuat un control la “baza de servicii” din Tessenderlo a companiei bulgare de transport rutier de mărfuri Kumas Trans, la sesizarea sindicatului belgian Btb-Abvvv, care a fost contactat de unul dintre șoferii bulgari. Autoritățile au interogat 35 de șoferi, toți de naționalitate bulgară, după care aceștia au fost apoi cazați într-un hotel.

„Șoferii sunt disperați, pentru că nu au bani și nici vehicule pentru a se întoarce în Bulgaria”, a declarat Frank Moreels, președintele sindicatului șoferilor din Belgia, adăugând că aceștia urmau să își ridice bunurile din camioanele lor luni după ce autoritățile belgiene au confiscat toate camioanele companiei.

Sindicatul a adunat poveștile șoferilor, care au declarat că au sosit în Belgia cu camionul sau cu mașina proprie pentru a conduce după instrucțiuni primite din Belgia și că firma lor are un birou oficial în Bulgaria. În plus, nemulțumirea acestora era că nu și-au primit salariile de 2 luni.

Moreels a declarat că va acorda asistență șoferilor, îi va ajuta să își găsească un nou loc de muncă sau îi va repatria: “Vom lua legătura cu colegii noștri de la sindicatul bulgar de transport și cu Federația Europeană de Transport ETF. În plus, vom sesiza Asociaţia Europeană a Muncii (ELA). Acesta din urmă poate activa autoritățile bulgare pentru a investiga firma-căsuţă poştală în Bulgaria, iar Btb-Abvvv va urmări această chestiune împreună cu sindicatele bulgare.”