Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul plan al Comisiei Europene de a reduce emisiile de CO2 ale camioanelor grele nou produse cu 90% până în 2040 este nerealist, a declarat joi, 16 februarie, într-un comunicat de presă, Asociația Industriei Auto din Cehia (AutoSAP).

Alte obiective sunt, de asemenea, prea ambițioase, inclusiv cerința de a produce doar autobuze urbane cu emisii zero începând cu 2030 sau de a reduce emisiile de CO2 cu 45% până în acel an. Modificările propuse vor afecta producătorii, operatorii de transport și, mai ales, cetățenii și întreprinderile, deoarece se vor confrunta cu bunuri și servicii mai scumpe ca urmare a acestor schimbări. În UE, peste 78% din transportul de mărfuri și de pasageri se efectuează pe șosele.

Potrivit AutoSAP, decarbonizarea reală a transportului rutier necesită mult mai mult decât înăsprirea obiectivelor de CO2 pentru producători. Printre obstacolele actuale în calea neutralității climatice se numără lipsa resurselor, în special a bateriilor, absența infrastructurii necesare de încărcare și a condițiilor care ar motiva operatorii de transport să își schimbe flotele.

Astfel, producătorii solicită guvernului ceh să facă presiuni pentru o propunere modificată. Aceștia sugerează stabilirea unei cerințe de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele cu 40% până în 2035 față de 2019 și cu 50% până în 2040.

De asemenea, aceștia doresc să elimine interdicția anticipată a motoarelor cu ardere internă pentru categoria autobuzelor urbane, astfel încât aceasta să fie amânată până cel puțin în 2035, și să adauge un mecanism care să ia în considerare potențialul combustibililor regenerabili sau neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Poate că industria auto nu a fost niciodată într-o situație atât de complicată ca acum. În afară de întreruperile de producție cauzate de lipsa persistentă de cipuri la nivel mondial sau de impactul prețurilor ridicate la energie și materiale, producătorii de autovehicule sunt literalmente copleșiți de cantitatea excesivă de legislație UE care intră în vigoare.

„În special în contextul propunerii recente a noilor standarde de emisii Euro 7, considerăm că cerința privind viteza de reducere a emisiilor de CO2 este extrem de dură”, a comentat un membru al consiliului de administrație al asociație.

Economia cehă rămâne puternic dependentă de industria sa auto tradițională. În ceea ce privește Euro 7, guvernul critică în prezent cu fermitate concepția sa și încearcă să negocieze o relaxare a condițiilor la Bruxelles.

Conform Verkehrs Rundschau (VR), Comisia Europeană își menține intenția ca producătorii de camioane să își concentreze eforturile de cercetare și dezvoltare în primul rând asupra furnizării de camioane și autobuze neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2. Instituția europeană a respins criticile uneori dure la adresa propunerilor sale privind standardul Euro 7 planificat pentru camioane și a răspuns printr-un oficial al său, la o solicitare a VR, că standardele de emisii și de mediu propuse pentru Euro 7 pot fi realizate cu ajutorul tehnologiilor existente, deci nu trebuie să se depună prea mult efort de cercetare și dezvoltare. Or, acest punct de vedere este total opus a ceea ce consideră, printre alții, ACEA (Asociația Constructorilor de Autovehicule din Europa).

Noile standarde Euro 7 ar trebui să fie exigente pentru a avea efect pe termen lung, iar datorită lor Comisia Europeană vrea să se asigure că UE își păstrează poziția de lider global în ceea ce privește inovarea tehnică și competitivitatea timp de decenii.

Euro 7 asigură un nivel total de emisii la care nu se poate ajunge cu Euro 6. De exemplu, emisiile totale de NOx provenite de la camioane și autobuze ar fi în 2035 cu 56% mai mici decât dacă s-ar merge doar cu Euro 6. În general, proporția particulelor nocive va scădea cu 39% față de Euro 6.

În plus, Euro 7 prevede pentru prima dată limite pentru abraziunea anvelopelor și a plăcuțelor de frână, deoarece, și dacă la un moment dat nu ar mai fi emisii de CO2 direct de la camioane, tot s-ar produce unele din cauza uzurii anvelopelor și frânelor.

În prezent depinde de Parlamentul European și de Consiliul UE să redacteze o lege în acest sens.

Conform planurilor Comisiei Europene, Euro 7 se va aplica tuturor camioanelor nou înmatriculate în UE începând din iulie 2027.