Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Organizația europeană de testare Euro NCAP (European New Car Assessment Program, standardul industriei europene pentru evaluarea siguranței autoturismelor, susținut de mai multe guverne europene, inclusiv de UE) a evaluat pentru prima dată siguranța camioanelor grele, iar cele mai bine vândute modele Volvo, FM și FH Aero, au primit amândouă punctajul maxim, de cinci stele, și premiul „City Safe” (Siguranță în Oraș). În plus, FM a avut cel mai bun rezultat general dintre toate modelele testate.

Obiectivele testului pentru camioane au fost condusul în siguranță (monitorizarea ocupanților, vizibilitatea directă și indirectă și asistența – de exemplu, asistență viteză), evitarea coliziunilor (frontale – cu autoturisme, pietoni și bicicliști – la manevre cu viteză redusă și la părăsirea benzii de rulare) și post-coliziune (informații pentru intervenții de urgență).

În cadrul testului, fiecare sistem de siguranță a primit un punctaj, agregat pentru fiecare domeniu, care a fost apoi utilizat pentru a calcula un rating de stele de la 1 la 5, pentru întregul vehicul.

Ratingul Euro NCAP de cinci stele înseamnă că autocamioanele Volvo demonstrează performanțe excelente în domeniile evaluate precum suportul pentru șofer și evitarea coliziunilor, oferind siguranță atât șoferului, cât și celorlalți participanți la trafic. În plus, și FM și FH îndeplinesc așa-numitele criterii City Safe, datorită vizibilității bune și performanțelor sistemelor Volvo de siguranță activă, proiectate să protejeze utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, în situații de trafic urban.

Scopul Euro NCAP este de a extinde gradual obiectivele testului pentru a include și protecția în caz de coliziune, într-o etapă ulterioară, precum și testarea camioanelor din diferite segmente de transport.

Roger Alm, președintele companiei suedeze, se declară mândru de acest rezultat, „care confirmă pentru Volvo Trucks poziția de lider în domeniul siguranței. Siguranța este o valoare fundamentală pentru noi și o piatră de temelie a moștenirii noastre, ne-a ghidat încă de la începuturi și cu fiecare lansare de produs ne facem camioanele și mai sigure.“

Volvo Trucks merge mai departe de cerințele legislației, către viziunea zero accidente în care să fie implicate camioanele sale.

Cele mai recente ratinguri Euro NCAP pentru vanuri publicate arată o îmbunătățire semnificativă a performanțelor sistemelor avansate de asistență a conducătorului auto (ADAS) disponibile pe camionetele comerciale.

Șapte vehicule – Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Maxus eDELIVER 5, Mercedes-Benz Vito, Nissan Interstar, Renault Master și VW Caddy Cargo – (40% din vehiculele testate) au primit ratingul Euro NCAP „Platinum” pentru vanuri și au avut performanțe substanțial mai bune decât cele prevăzute de Regulamentul general de siguranță al UE (GSR2), care a intrat în vigoare la 1 iulie 2024. În total, 17 vehicule au fost testate în această rundă, toate, cu excepția unuia, primind fie calificativul Platinum, fie Gold.

Mercedes-Benz Vito și Ford Transit Courier au obținut scoruri deosebit de bune, reflectând echiparea cu unele dintre cele mai recente tehnologii care sunt obișnuite pe autoturisme. Euro NCAP militează de mult timp pentru ca tehnologiile ADAS instalate pe autoturisme și vanuri să fie paritare în ceea ce privește echiparea și performanța.

„Am observat o îmbunătățire semnificativă a disponibilității ADAS, pe măsură ce producătorii se conformează noii legislații. Cu toate acestea, ratingurile noastre pentru camionete comerciale sunt concepute pentru a stimula eficiența și performanța dincolo de ceea ce este cerut de GSR2. Este îmbucurător faptul că producătorii de vehicule răspund la cerințele mai stricte ale Euro NCAP și depășesc standardele GSR2 și îi îndemnăm pe administratorii de flote să ia în considerare vehiculele comerciale care au ratingul Euro NCAP Platinum. Acestea sunt vehiculele care depășesc cel mai semnificativ normele GSR2 și oferă flotelor comerciale opțiuni mai sigure care previn sau atenuează gravitatea accidentelor și protejează reputația companiilor și a șoferilor acestora”, a declarat Dr. Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP.

Din decembrie 2020, Euro NCAP a testat multe dintre cele mai populare vanuri ca parte a programului său de evaluare continuă. Protocoalele au fost actualizate în 2023, iar în cadrul unei noi acțiuni de încurajare a instalării tehnologiilor ADAS, Euro NCAP va testa doar tehnologiile care sunt disponibile ca standard începând cu 2026.